Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Du drog alla som var kritiska till Ersson över en kam med ditt "rasist", sedan har väldigt lite till övers för personen som använder de epitet du nämner också. Man kan kritisera Erssons agerande och diskutera problemet med avvisningar ur ett större perspektiv utan att använda dem.
Bra där. Jag håller egentligen med om det. Ändå så är det på det sättet att det är den ena sidan i den här fotbollsmatchen som lagt beslag på rätten att använda tillmälen och felaktiga utmålanden. Vi är alla landsförrädare, vänster, 7-klöver och PK-muppar som inte rättar oss i ledet bland de b-svenska lantisrassarna här. Helt utan tillsägelser, reprimander eller kritik från din eller annans sida.
Jag bara anammar den fina ödmjuka tonen här.
Och sedan, om vi nu ska vara ärliga, så kan det mycket väl vara rasistiskt att vara för en "reglerad invandringspolitik". Det beror helt på varför man har en sådan ståndpunkt. Att t.ex inte vilja ge andra individer möjlighet till den egna gemenskapen enbart p.g.a deras ursprung är rasistiskt. Och väldigt många här på FB tycker just så.
Att i ett sånt sammanhang få en släng av sleven borde därför knappast uppröra. Är man trygg i sin egen självbild så spelar det ingen roll vad andra kallar en.
Om jag tål att bli kallad både det ena och det andra utan att gå i spinn, så borde du också göra det.