2018-07-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Ja. Och? Det var ju min poäng. På vilket sätt skulle han vara bättre.
Anser du då också att EE är en hycklare som förklarar krig mot krigets diametrala motsats: respekt för lagen? Observera att ämnet för tråden inte är de som skriver i den.
2018-07-25, 19:17
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Tänk att en ensam liten tjej är betydligt tuffare än alla dessa rassar. Hon har mer "kuk" än er alla. Enormt modigt och starkt att stå emot alla på planet, och det svenska rättsväsendet, helt ensam.

Det är inget någon här inne skulle våga, för sin sak.

Tiananmenstyle!

Där har vi en riktig svensk!

Helt rätt, jag skulle våga inte stoppa en enda flight genom att grina, kräva och bråka.
Sabotage, anarki och våld är helt enkelt inte min grej.
Jag anser inte att det är en uppbygglig eller värdig metod på någon front.

Istället väljer jag, till skillnad från anarkisten Elin Ersson, att följa rådande lagar så att ordning kan upprätthållas och ingen behöver bli rädd eller lida skada på grund av mig.

Flygförbud för henne tack.
2018-07-25, 19:17
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenotyp
Vad gör denna kvinna om dagarna? Har det framgått? I så fall ber jag om ursäkt.

Jag har förstått det som att hon pluggar, socionom.
2018-07-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenotyp
Vad gör denna kvinna om dagarna? Har det framgått? I så fall ber jag om ursäkt.

Pluggar till socionom.
2018-07-25, 19:18
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
En förklaring kan väl vara att det rör sig om en form av sublimerad maktsträvan. Susan Faludi beskriver i Ställd hur amerikanska industriarbetare som förlorat jobbet plötsligt utvecklade något slags omhändertagande beskyddarattityd mot personer som de definierade som "svaga". Hon tolkade det som ett sätt att mitt i osäkerheten ändå få behålla en känsla av överlägsenhet och makt och kontroll. Med undantag för dem som har sin bärgning från asylindustrin (advokater etc.) så är väl dessa nätaktivister och kärlekskommentatorer ofta personer som annars saknar reell makt – de kanske har kulturyrken eller är för unga eller för gamla för maktpositioner – och därför försöker få sin njutning på konstlad väg, genom prat och symbolhandlingar. Den manliga motsvarigheten kanske blir fotbollsfarsa eller privatspanare.

Klockren analys.

Jag tror även att det handlar om något så enkelt som att få tillhöra ett sammanhang. Före medelålderskvinnorna var sist på bollen att upptäcka internet så fanns bara barnen och hemmet och att mellan sysslorna sitta och bläddra i en Allers eller Hemmets Journal.
2018-07-25, 19:19
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Anser du då också att EE är en hycklare som förklarar krig mot krigets diametrala motsats: respekt för lagen? Observera att ämnet för tråden inte är de som skriver i den.

Jag har inte läst att EE har förklarat någonting krig. Rätta till dina läsglasögon och håll dig till ännet. Lag och krig är inte varandras motsatser, tvärtom har krig ofta inletts med stöd av lagar och förts under krigslagar.
2018-07-25, 19:21
Medlem
StillaHavets avatar
Var det inte en man som rökte på planet och krävdes av SAS på 170000. Den här tjejen får väl blommor istället?
2018-07-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Enormt modigt och starkt att stå emot alla på planet, och det svenska rättsväsendet, helt ensam.

Är det några speciella lagar som du tycker att vi andra på samma sätt skall skita i, eller får vi välja fritt för dig, o store tänkare?
2018-07-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Lag och krig är inte varandras motsatser
Jo, lag och krig är diametrala motsatser, vilket jag redan utförligt har förklarat i tråden. Kom in i matchen nu.
2018-07-25, 19:27
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clocking
Pluggar till socionom.

Som ny medlem i brottsregistret blir det svårt att få jobb i den branschen.

När hon inte kan grina och bråka sig ur kraven på skadestånd till övriga passagerare så kan de kanske få till stånd en indrivning via kronofogden.
Deras försäkringsbolag vill troligen inte betala de skadelidande vid förseningen så de lär kräva anarkisten på motsvarande belopp.
Eller kommer även de att skicka styrkekramar, blommor och hjärtan till Elin
2018-07-25, 19:34
Medlem
nötallergikers avatar
Svårt att inte bli rörd av filmen, av hennes reaktion men också hur folk verkar sluta upp bakom henne. En liten tjej stoppar ett helt flyg för att rädda en människa. Ska vara en riktig träplanka till människa för att missa hur stort det är.

Är inte nationalistiskt lagd men stolt att vara svensk när man sett detta. Sverige är mer än bara hat, rasism och SD-patrask. Detta är Sverige. Vi är raka i ryggen och sträcker ut vår hand till de utsatta. Ingen löjlig, förljugen populistfluga kommer ändra på det.

Deal with it, Flashback.
2018-07-25, 19:35
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Elin gillar tydligen inte polisen.
https://twitter.com/BabaGanou/status/1021988952771907584

https://twitter.com/treamigos/status/1021994880418160640

Det är definitivt läge för polisen att ta fram sin stora informationstavla och därefter stryka Elins hus från den.
Tycker man att alla poliser är bastarder, så vill man heller inte ha deras hjälp oavsett vad som händer.

Nästa gång Elin ringer till polisen och vill rapportera ett inbrott eller liknande, så får hon "NÄPP!" till svar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in