2018-07-25, 16:54
Medlem
Vågar man flyga Turkish Airlines i fortsättningen. Man vill ju inte missa anslutningsflyget i Istanbul.
2018-07-25, 16:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
En total katastrof.

Hade detta skett i stockholm, hade jag åkt dit och dragit ut henne!

https://www.facebook.com/elin.k.ersson/videos/10155723956991274/?hc_ref=ARS3_bXbDuD5FztH1WUKiZGqn60A4gnizyqKjzGKTp Xc0IYmkPPdLAxsm45SdxR-e8E
Ja jag kan ärligt talat inte förstå varför inte en enda annan passagerare drog henne ut från planet som en smutsig, blöt lovikkavante!

Sån här illegal aktivism gör mig asförbannad.
2018-07-25, 16:55
Medlem
Någon juridisk kunnig som vet vad för straff denna tomte kommer få? Har hört att det kostar miljoner när plan inte kan lyfta på tid, någon som kan bekräfta? Och varför tillkallas inte vakter som bryter ner henne och skickar av henne planet? Dock inte förvånad i landet lall

10-4 srsly
2018-07-25, 16:55
Medlem
Farfarsfars avatar
Känns ju inte helt professionellt att hennes lärare, Pernilla Marklund, gilllar och kommenterar, med inlägget "stolt över att vara din juridiklärare". Står advokatsamfundet bakom detta agerande? Någon som har ork i värmen kan ju gärna grilla kärringen lite och kolla med institutionen/samfundet. Kanske tittat lite djupt i vinboxen, den goda juristen.
2018-07-25, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Synnerligen rimligt.
Några frågetecken. Checkade hon in ensam utan bagage. Hade hon ens handbagage? Sånt borde göra incheckningspersonslen misstänksam.

Hon kan ha haft en ryggsäck bara, de som kontrollerar vid utgången har ingen anledning att se om det finns mer bagage eller ? incheckning kan göras via terminalen ?
2018-07-25, 16:58
Medlem
Lär ju vara en trevlig partner i framtiden. Vill att sina ungar ska leka i integrationsområden och måste åka tåg på semestern för hon är uppskriven på flygbolagens blacklist.
2018-07-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja jag kan ärligt talat inte förstå varför inte en enda annan passagerare drog henne ut från planet som en smutsig, blöt lovikkavante!

Sån här illegal aktivism gör mig asförbannad.

Så sant men sitter man där och väntar och plötsligt börjar någon skrika o göra sig till det första man tänker på är en jävla terrorist som lyckats ta sig in och man blir chockad och förlamad av skräck tror jag, det skulle vara min första tanke. Reaktionerna kan vara olycka men kasta ut henne går inte tänk om dåren har en bombbälte ...

Men detta blir en case closed, när polisen gör sitt jobb och aktivisten misslyckas, tror inte det blir flera som vågar göra om det
Senast redigerad av Antidemokretin 2018-07-25 kl. 17:04.
2018-07-25, 17:03
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Så sant men sitter man där och väntar och plötsligt börjar någon skrika o göra sig till det första man tänker på är en jävla terrorist som lyckats ta sig in och man blir chockad och förlamad av skräck tror jag, det skulle vara min första tanke. Reaktionerna kan vara olycka men kasta ut henne går inte tänk om dåren har en bombbälte ...

Ge dem inte idéer nu.
2018-07-25, 17:05
Medlem
Jag hoppas innerligt att flygbolaget kräver den här fullständiga galna människan på samtliga omkostnader.

Om det kan kosta 170 000 kronor att tända en cigg bör detta ofog kosta miljoner: https://www.aftonbladet.se/resa/a/9mdmoW/rokte-pa-flygplanet--sas-kraver-jatteboter-av-svensken/promo
Senast redigerad av Eventor 2018-07-25 kl. 17:08.
2018-07-25, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Ge dem inte idéer nu.

Hehehe nej då men jag har flygskräck
2018-07-25, 17:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Synnerligen rimligt.
Några frågetecken. Checkade hon in ensam utan bagage. Hade hon ens handbagage? Sånt borde göra incheckningspersonslen misstänksam.
En intelligent gissning är att hon hade en ryggsäck av fabrikatet Fjällräven.
2018-07-25, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Jag har inte heller nån aning. Men jag antar att hon tillhör eller har kontakt med gruppen Vi står inte ut. I den gruppen håller man sig säkert uppdaterad och ajour med varenda liten grej i målgruppen ensamkommande, hela tiden. Så fort en förändring kan skönjas startar telefonkedjan direkt.

Utvisningar är sannolikt prio i denna grupp som förmodligen har kontakt med både advokater och ungdomar. Anas något av någon så går larmet direkt och genast är alla på tå, speciellt efter misslyckandena med gymnasielagen. Det är inte utan att man tycker synd om ungdomarna som buffas hit och dit av myndigheter och som varken vet ut eller in. Skulle tro att det är så.

Sverige behöver så angeläget föryngra sin befolkning och dessa ungdomar skulle vara manna för många av oss på äldre dar. En nyttig injektion av ungt friskt blod som Sverige behöver för att undvika åldersproblem och inavel.

Länder som Ungern och Polen har en befolkningspyramid som snart nog tippar över åt fel håll. Det är rätt åt dom. Synden straffar sig själv. Sverige ligger i framkant då det gäller att undvika kollektiva katastrofer till följd av åldersbelastningar i totalbefolkningen. Dan är inte långt borta då vi inser att vi är lyckligt lottade och gjort rätt. Om inte landet brinner upp innan dess.

Men visst var det en svår belastning för Sverige att så många kom vid ungefär samma tidpunkt.

Det där med "inavel" låter jag bli att kommentera ! och det sista du skrev håller jag med om till 100% ("Men visst var det en svår belastning för Sverige att så många kom vid ungefär samma tidpunkt".)

Om du på allvar tror att befolkningspyramiden håller på att "tippa över" och att agendan med flyktingarna egentligen är på grund av detta (och inte av humanitära orsaker), så måste jag ändå få förklara för dig hur det ligger till.

Om man "fyller på med yngre" så har du kortsiktigt rätt. Det kommer att förändra balansen !

Långsiktigt så puttar man dock bara problemen till nästa generation. Det blir ett pyramidspel som kräver ÄNNU mer "nyttiga injektioner av ungt friskt blod" (som du uttryckte dig). Matematiskt är detta ett självmål. Man kan jämföra det med att fortsätta festa långt in på småtimmarna trots att man BORDE slutat dricka 01:30. Baksmällan kommer, man skjuter den bara på framtiden. Och den kommer bli mycket (väldigt mycket) värre. Men där och då kanske man tycker att man är smart som fortsätter dricka och festa ända in i kaklet.

Dagens politiker vill inte ta "smällen" för att det är jobbigt, de låter sina barn (eller barnbarn) få ta den i framtiden.

Med detta sagt (och egentligen var det OT i denna tråden) kan jag säg att om fler personer gör som den här tjejen gjorde utan att få ett kännbart straff, så kommer vi att möta vår egen undergång. Detta handlar om en tjej som tror att hon gör något bra. Det hon gör är direkt samhällsskadligt och det kommer att sluta väldigt illa. Den här vilsna attityden som ungdomar och många vuxna har idag (tron att vårt samhälle är en kassakista med pengar som är full till bredden och att allt är tillåtet så länge man "följer sitt hjärta") kommer bli de som får ta den största smällen när verkligheten kommer ikapp.

Antagligen är du så ung att du inte upplevt en lågkonjunktur. Lita på mig när jag säger att den som nu stundar kommer att bli fruktansvärd tuff. Tro inte på drömmar och känslor, en dag ska kalaset betalas. Gissa vem som kommer att få betala (dyrt) !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in