Bra googlat av flera på tråden

så jag ger mig, mössan har sålts av Statoil (över hela landet förstås).
Artikeln från Aftonbladet (att mössan sålts på Statoil) innehåller flera fakta (förhoppningsvis) som kan ta död på myter på tråden.
- GM var ca 175 cm lång, välklädd och såg tränad ut - dvs. inte jättelång som ngn envisas med att påstå.
- Polisen vet hans ålder via DNA - dvs. på ett ungefär mellan pekfingret och tummen vill jag säga.
- Vittnesuppgifter gör att citat: Polisen har haft tankar på att dubbelmördaren kan ha haft en medhjälpare under flykten.
Summa summarum ger informationen i Aftonbladets artikel intryck av att dubbelmordet varit en ganska så välregisserad händelse. GM var i god fysisk form och inte mindre bemedlad om man säger som så vare sig i huvudet eller till klädseln. Han kan haft medhjälpare.
Det fattas bara att polisen skickar gm's dna till staterna och hoppas att ngn i gm:s säkt hörde till den fjärdedel av svenskarna som emigrerade till USA mot slutet av 1800-talet; eller till det antal svenskar som tog båten över till staterna för jobb under krisåren på 1930-talet. Den sista länken är att ngn ur kullarna av "svenskar" overthere skickat dna till släktregistren för att spåra sitt ursprung i Sverige.
På sikt kommer GM att bli känd av polisen via sitt DNA, tror jag.