2018-07-25, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Problemet varför detta fungerar är för att media lyckats skapa ett klimat där flygbolaget är mer rädda för att få dålig publicitet/en skandal som ”rasister”.

Vi kommer få se mer av detta! Trots att jag är helt emot detta måste jag dock säga att tjejen imponerade på mig genom att vara så modig och stå för sin sak. Hon försöker åtminstone göra något som hon tror på till skillnad från många ynkryggar.
Jo visst,men hjärnan är ju inte utvecklad fullt ut på denna tös ännu! En fullvuxen individ tänker väl på konsekvenserna av en sån här handling,men visst man kan väl kalla henne modig" hjärntvätt ad"
2018-07-25, 11:50
Medlem
Sen kommer han att bli utvisad i alla fall om några dagar. Finns en orsak varför han bli utvisade, vilket hon inte vet.
2018-07-25, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Problemet varför detta fungerar är för att media lyckats skapa ett klimat där flygbolaget är mer rädda för att få dålig publicitet/en skandal som ”rasister”.

Vi kommer få se mer av detta! Trots att jag är helt emot detta måste jag dock säga att tjejen imponerade på mig genom att vara så modig och stå för sin sak. Hon försöker åtminstone göra något som hon tror på till skillnad från många ynkryggar.

De är dock inte nöjda med alla tidningar Här är en i gruppen som klagar på GP
Citat:
Detta kan en läsa på GP:webbsida. Så himla lågt att endast skriva det negativa och inget om fotbollslaget o flera passagerare som stödde Elin med att resa sig upp och applådera hennes aktion.
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/permalink/1228281080647050/
2018-07-25, 11:56
Medlem
Ducadreams avatar
Vilken medmänniska du är Elin! All kärlek till dig. Ta inte kommentarerna så hårt och ignorera dem. Va den fantastiska människa du är.

💖💖💖💖
2018-07-25, 12:01
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Vilken medmänniska du är Elin! All kärlek till dig. Ta inte kommentarerna så hårt och ignorera dem. Va den fantastiska människa du är.

💖💖💖💖

Varför agerar du på det här sättet? Hur kan du ha en sån vriden syn på rättvisa?
Förstår du inte att lagar finns för att de flesta inte ska behövs lida pga de färre?
Hur kan man rationellt försvara att en människa kommer att bli dödad i Afghanistan när miljoner LEVER där dagligen?
Hur kan man rationellt försvara Sverige som tillflyktsland när man passerar så många säkra länder från Afghanistan?

Hur kan man vara så inhumant ignorant?
2018-07-25, 12:03
Medlem
Gloriosos avatar
Sverige är ett sjukt land i vissa avseenden.
2018-07-25, 12:04
Medlem
okok1s avatar
Citat:

💖💖💖💖

Är det medmänskligt att låta någon som inte har skyddsbehov stanna? Dessa migranter tränger undan människor som har riktiga skyddsbehov.
2018-07-25, 12:04
Medlem
det behövs nog dryga böter/skadestånd om man ska få stopp på den här typen av aktiviteter?

plus att man får en notering i sitt "cv" så att kommande arbetsgivare inser vem man anställer

här har vi en lämplig nivå på bot?

"SAS kräver en svensk man på 170 000 kronor i ersättning.

Brottet: cigarettrökning ombord på planet."

https://www.expressen.se/allt-om-resor/flyg-1/sas-kraver-svensk-flygrokare-pa-170-000-kronor/
2018-07-25, 12:05
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Varför agerar du på det här sättet? Hur kan du ha en sån vriden syn på rättvisa?
Förstår du inte att lagar finns för att de flesta inte ska behövs lida pga de färre?
Hur kan man rationellt försvara att en människa kommer att bli dödad i Afghanistan när miljoner LEVER där dagligen?
Hur kan man rationellt försvara Sverige som tillflyktsland när man passerar så många säkra länder från Afghanistan?

Hur kan man vara så inhumant ignorant?

Du skulle vara av en annan åsikt om det var DU som var tvungen att bli deporterad och bli mördad.
2018-07-25, 12:06
Medlem
Ganska intressant att gå in på deras facebooksidor och se hur de jobbar.
De mailar journalister o nyhetschefer och ger sig på artikelförfattare.
Här är några citat:
"-Har skrivit till de korrupta, köpta."
"-Mailat både journalisten och nyhetschefen"
"-Göteborgs-Posten svarade mig att de har vidarebefordrat följande meddelande till artikelns författare: "En fråga till Madeleine Gartéus: hur tror du att Torgny Segerstedt hade ställt sig i denna sak? Eller hur han hade formulerat artikeln? Eller hur hans dotter liberalen, Ingrid Segerstedt Wiberg, som prisats för sina insatser för mänskliga rättigheter, hade ställt sig?" Jag svarade att vi är många som ser fram emot hennes svar."
2018-07-25, 12:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
De är dock inte nöjda med alla tidningar Här är en i gruppen som klagar på GP

https://www.facebook.com/groups/808057209336108/permalink/1228281080647050/
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Ganska intressant att gå in på deras facebooksidor och se hur de jobbar.
De mailar journalister o nyhetschefer och ger sig på artikelförfattare.
Här är några citat:
"-Har skrivit till de korrupta, köpta."
"-Mailat både journalisten och nyhetschefen"
"-Göteborgs-Posten svarade mig att de har vidarebefordrat följande meddelande till artikelns författare: "En fråga till Madeleine Gartéus: hur tror du att Torgny Segerstedt hade ställt sig i denna sak? Eller hur han hade formulerat artikeln? Eller hur hans dotter liberalen, Ingrid Segerstedt Wiberg, som prisats för sina insatser för mänskliga rättigheter, hade ställt sig?" Jag svarade att vi är många som ser fram emot hennes svar."
De har ansatt den journalisten rätt så hårt. Flera har skrivit till henne och uppmanat andra att göra det.

När man talar om att journalister drar sig för att skriva om invandringen för att det kan orsaka en "hatstorm" går tankarna lätt till att det handlar om invandringskritiska personer - men motsatsen förekommer nog oftare än man kan föreställa sig.
2018-07-25, 12:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du skulle vara av en annan åsikt om det var DU som var tvungen att bli deporterad och bli mördad.
Lugna ner dig nu, ingen kommer att bli mördad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in