2018-07-25, 10:27
Medlem
[quote=EnGodTanke|64733735]
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag känner SD och HD. Jag står för det, men dom är inte i närheten av att vara nära vänner. Är det tydligt nog? Mer exempel för att förtydliga det: Jag känner min granne, men skulle inte gå och fråga vad hen har för underkläder. Är det tydligt nog för er?

Sedan är inte min drivkraft att fria eller inte få SD fälld. Min drivkraft är att se en mördare bakom lås och bom, oavsett vem det är. Jag har fortfarande mina tvivel mot SD och skulle inte tveka en sekund att fälla honom om det är han.
Vissas drivkraft här inne är att få SD bakom lås och bom, oavsett om han gjort det eller inte...
Jag tror inte att så många vill ha en oskyldig bakom lås och bom.
Min fråga till Dig är fortfarande varför Du kände SD ena dagen och nästa inte!
Citera
2018-07-25, 10:28
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Sååå, du tror/påstår alltså att det finns graverande omständigheter mot SD?
Jag småler. Varför har dom då inte häktat honom på sannolika skäl? Inte så väldigt mycket som behövs för det. Lite teknisk bevisning kanske.
Förstår du inte att du gör dej till åtlöje? Du tror inte på det där själv. Varför förpestar du tråden med osannolikheter? Fullständigt nonsens. Rent ut sagt lögner. Det kan inte finnas nåt graverande på SD, för då hade han suttit häktad. Begrip!
Han är fortfarande misstänkt väl? Hade han inte varit det hade han avförts som misstänkt.
Att vara mistänkt för mord är i allafall i min värld rätt graverande.
Citera
2018-07-25, 10:30
Medlem
Champagneoclocks avatar
[quote=EnGodTanke|64733735]
Citat:
Jag känner SD och HD. Jag står för det, men dom är inte i närheten av att vara nära vänner. Är det tydligt nog? Mer exempel för att förtydliga det: Jag känner min granne, men skulle inte gå och fråga vad hen har för underkläder. Är det tydligt nog för er?

Sedan är inte min drivkraft att fria eller inte få SD fälld. Min drivkraft är att se en mördare bakom lås och bom, oavsett vem det är. Jag har fortfarande mina tvivel mot SD och skulle inte tveka en sekund att fälla honom om det är han.
Vissas drivkraft här inne är att få SD bakom lås och bom, oavsett om han gjort det eller inte...
Men åkte inte SD och HD till USA tillsammans? Om de inte var nära vänner borde man väl inte åka på resa tillsammans?
Citera
2018-07-25, 10:38
Medlem
Nu tycker jag det ser ut som ovan att det är jag som skrivit "jag känner SD och HD"... och det är det inte...
Citera
2018-07-25, 10:42
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Nu tycker jag det ser ut som ovan att det är jag som skrivit "jag känner SD och HD"... och det är det inte...
Kan du förklara, jag fattar nada. Känner du dem eller känner du dem inte?
Citera
2018-07-25, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jag känner dom INTE, det är en fråga från mig till EnGodTanke som kommit ut väldigt konstigt... kanske "skit bakom spaken" här!
Citera
2018-07-25, 10:46
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock

Det har blivit fel med länkningen av inläggen man svarar på. Det är egentligen Engodtanke som känner SD och HD.
Citera
2018-07-25, 10:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Empati saknas också från det håll som håller SD som skyldig och utan minsta tanke på att han kanske inte är det förstör man både hans och hans frus och barns liv. DET om något är empatilöst förstöra en potentiellt oskyldig människa och dennes familjs liv genom att här tvärsäkert yttra sig om hans skuld.

Så varför ska det vara mer empatilöst att enbart spelukelera om alternativa GM som ja råkar vara sonen. Kan garantera att hans liv förstörs knappast mer än SDs samt hans barns liv av detta.

Ditt inlägg var mycket bra formulerat och sätter "huvudet på spiken" . Tyvärr räknas den familjen som "lovligt byte"av drevet att projicera sin ångest över vad som hänt Lena på. Enligt min mening på idag alltför lösa grunder.
Eftersom även TR inte bedömer SD som sannolik misstänkt för mordet så bör nog mobben ta sig i kragen och besinna sig.

Motorn är några få men synnerligen aktiva postare som med andras tillrop nedlåter sig till att styras av primitiva hämdkänslor för att kunna hantera den smärtsamma förlusten av deras Lena inneburit.

Kanske bör påminna om att hämdmotiverade straff har vårt rättssystem efter många år där byskvaller räckt till stenigar, skampålar, offentliga häxbål och avrättningar där både kvinnor, barn i feststämning samlades för att sepå nu tack och lov lagt bakom oss.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-25 kl. 10:58.
Citera
2018-07-25, 10:56
Medlem
Citat:
Om Du kunde släppa frågan ang "fota hans hand" och i stället svara på andra relevanta frågor, bla varför Du känner SD ena dagen och den andra dagen inte...
Om ni väljer att inte förstå min förklaring och förtydlingar, som jag skrivit snart 10 inlägg om, så måste det vara ok för mig att ignorera era frågor?!
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-25 kl. 10:56. Anledning: Fel ant
Citera
2018-07-25, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om ni väljer att inte förstå min förklaring och förtydlingar, som jag skrivit snart 10 inlägg om, så måste det vara ok för mig att ignorera era frågor?!
Kan bara konstatera att Du undviker min fråga varför Du känner dom ena dagen och andra inte...!!!
Har inte sett någon förklaring.
Citera
2018-07-25, 11:05
Medlem
Citat:
Kan bara konstatera att Du undviker min fråga varför Du känner dom ena dagen och andra inte...!!!
Har inte sett någon förklaring.
Jo massor! Läs!
Citera
2018-07-25, 11:09
Medlem
[quote=Champagneoclock|64733792]
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Men åkte inte SD och HD till USA tillsammans? Om de inte var nära vänner borde man väl inte åka på resa tillsammans?

Det blev litet syftningsfel där. EgT menar att hen inte räknar sig som god vän till SD och HD. SD och HD känner förstås varandra eftersom de varit gifta. Av publicerade foton verkar de fortfarande vara vänner. Är det ngn som vet hur det går med skilsmässoansökan? Ligger den kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in