2018-07-25, 09:39
Medlem
Honan6s avatar
[quote=EnGodTanke|64733301]
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Varför tar du upp samma frågor som dryftats flera gånger tidigare och jag har svarat på dessa?
Patetiskt att olika användare tar upp samma fråga, fast jag svarat. Ni för verkligen inte tråden vidare. Det räcker nu. Ta upp förtydliganden eller vad ni har för ytterliga frågor, gå inte i loop. Det nedvärderar er själva.

Är det så svårt att förstå vår relation med SD/HD? Gå till dig själv. Du har garanterat någon på jobbet som du gärna pratar med lite extra, ni kan skratta ihop och ta lunchpromenader. Men du ringer inte till den personen på helgen eller svänger förbi hemma hos hen.
Skulle du, om SD var din kompis, be att ta ett kort på hans hand och ge till vargarna?

Förstår inte hur ni ens dryftar detta, det är för mig och många andra, fullt naturlig bekantskapskrets och hur man skulle beskriva den.

Mina och våra kontakter ger som sagt inte mycket, eller inget alls just nu. Även om jag kanske sitter inne med mer, så är det information som inte ska ut till allmänheten.
Exemplet att (tror det var du, men minns inte exakt just nu), SD haft digital kontakt med LW under kvällen. Jag visste det redan 2:a-3:e veckan. Men höll inne med det, det var vikt för utredningen. Men när det sedan släpptes av dig (eller annan), så verifierade jag den uppgiften.

Blir något fel vid svar på inlägg. Jag läser det som EnGodTanke skriver, citat: "kanske sitter inne med mer, så är det information som inte ska ut till allmänheten", så skapar du en nyfikenhet med vilje? Jag tänker att man annars hoppar över att antyda om att man sitter på mer info.

Vad det gäller foto på SD:s hand/händer kan han ju be sin vän JG ta en bra närbild på hans handflator och lägga ut bilden på en geocachloggning. Det kan de nog fixa till inom snar framtid. Fast det är ju polisiära.uppdrag och gjort (antar jag).
Senast redigerad av Honan6 2018-07-25 kl. 09:42.
Citera
2018-07-25, 09:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag har inte skrivit något alls om SD i mitt inlägg. Det är din tolkning. Fast nu blev jag nyfiken på vad du menar med "referat av förhören"?
Jag tycker att det finns två intressanta frågor här. Den ena är frågan om vad åklagarens misstankar mot SD grundade sig på, och här börjar vi väl få en ganska god bild nu. Den andra frågan är vad LW egentligen råkade ut för den här kvällen/natten, och här vet vi kanske mindre.

Om du intresserar dig för någon av de här frågorna måste du läsa de mer relevanta inläggen. Det finns faktiskt en hel del information här som är mer intressant än det här tramset som tråden är full av. Jag föreslår att du börjar med att läsa MV:s inlägg.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-25 kl. 10:10.
Citera
2018-07-25, 09:57
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Varför tar du upp samma frågor som dryftats flera gånger tidigare och jag har svarat på dessa?
Patetiskt att olika användare tar upp samma fråga, fast jag svarat. Ni för verkligen inte tråden vidare. Det räcker nu. Ta upp förtydliganden eller vad ni har för ytterliga frågor, gå inte i loop. Det nedvärderar er själva.

Är det så svårt att förstå vår relation med SD/HD? Gå till dig själv. Du har garanterat någon på jobbet som du gärna pratar med lite extra, ni kan skratta ihop och ta lunchpromenader. Men du ringer inte till den personen på helgen eller svänger förbi hemma hos hen.
Skulle du, om SD var din kompis, be att ta ett kort på hans hand och ge till vargarna?

Förstår inte hur ni ens dryftar detta, det är för mig och många andra, fullt naturlig bekantskapskrets och hur man skulle beskriva den.

Mina och våra kontakter ger som sagt inte mycket, eller inget alls just nu. Även om jag kanske sitter inne med mer, så är det information som inte ska ut till allmänheten.
Exemplet att (tror det var du, men minns inte exakt just nu), SD haft digital kontakt med LW under kvällen. Jag visste det redan 2:a-3:e veckan. Men höll inne med det, det var vikt för utredningen. Men när det sedan släpptes av dig (eller annan), så verifierade jag den uppgiften.

Men du svarar ju inte???
Därför måste vi upprepa samma saker hela tiden!!!
Hur kan du först skriva att ni umgås, sedan dagen efter skriver du att du inte känner SD.
Kan du svara på den enkla frågan hur det kommer sig att du skriver dessa två inlägg?
Citera
2018-07-25, 09:58
Medlem
Citat:

Oavsett om Du är vän/släkt/arbetskamrat till MGM så förstår jag att Du försöker mer än andra att hitta en annan GM. Så låter det från de flesta som har en personlig kontakt med någon som ev kan vara GM.
Att Dina en del inlägg som ibland är helt i motsatts till varandra (ibland känner Du SD nästa inlägg inte) ifrågasätts så klart... kanske bättre att inte skriva sånt man inte kan stå för...
Citera
2018-07-25, 10:03
Medlem
Mitt inlägg ovan är menat till EnGodTanke...
Citera
2018-07-25, 10:08
Medlem
[quote=flixa81|64733563]
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Men du svarar ju inte???
Därför måste vi upprepa samma saker hela tiden!!!
Hur kan du först skriva att ni umgås, sedan dagen efter skriver du att du inte känner SD.
Kan du svara på den enkla frågan hur det kommer sig att du skriver dessa två inlägg?
Du måste rannsaka dig själv lite nu, läs ett par sidor tillbala är du snäll, ALLA mina inlägg.

Om det är ordvalet "inte känner", så syftar det på att jag inte känner honom i den utsträckningen att jag ens skulle tänka mig ställa frågan att fota hans hand, som var sakfrågan just då.

Släpp detta och gå vidare!
Du har inte svarat på min fråga. Jag har svarat FLERA gånger på samma fråga nu...
Citera
2018-07-25, 10:09
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Mitt inlägg ovan är menat till EnGodTanke...

Förstod det 😊
Citera
2018-07-25, 10:11
Medlem
[quote=EnGodTanke|64733638]
Citat:
Du måste rannsaka dig själv lite nu, läs ett par sidor tillbala är du snäll, ALLA mina inlägg.

Om det är ordvalet "inte känner", så syftar det på att jag inte känner honom i den utsträckningen att jag ens skulle tänka mig ställa frågan att fota hans hand, som var sakfrågan just då.

Du har inte svarat på min fråga. Jag har svarat FLERA gånger på samma fråga nu...
Så som läget är nu så känner du alltså inte SD? :-D
Citera
2018-07-25, 10:13
Medlem
[quote=EnGodTanke|64733638]
Citat:

Om Du kunde släppa frågan ang "fota hans hand" och i stället svara på andra relevanta frågor, bla varför Du känner SD ena dagen och den andra dagen inte...
Citera
2018-07-25, 10:17
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Den enda som det finns något "graverande" på är väl SD i detta läge.
På fb behöver man inte ha en agenda utan får gå på det som framkommer i tråden och efter tycka, fundera och försöka få ihop det så gått man kan. Inte ens polisen lyckas få ihop det... så här är det upp till var och en att spekulera. Och att Du sen har annan tro får Du så klart ha.

Sååå, du tror/påstår alltså att det finns graverande omständigheter mot SD?
Jag småler. Varför har dom då inte häktat honom på sannolika skäl? Inte så väldigt mycket som behövs för det. Lite teknisk bevisning kanske.
Förstår du inte att du gör dej till åtlöje? Du tror inte på det där själv. Varför förpestar du tråden med osannolikheter? Fullständigt nonsens. Rent ut sagt lögner. Det kan inte finnas nåt graverande på SD, för då hade han suttit häktad. Begrip!
Citera
2018-07-25, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Sååå, du tror/påstår alltså att det finns graverande omständigheter mot SD?
Jag småler. Varför har dom då inte häktat honom på sannolika skäl? Inte så väldigt mycket som behövs för det. Lite teknisk bevisning kanske.
Förstår du inte att du gör dej till åtlöje? Du tror inte på det där själv. Varför förpestar du tråden med osannolikheter? Fullständigt nonsens. Rent ut sagt lögner. Det kan inte finnas nåt graverande på SD, för då hade han suttit häktad. Begrip!
Du låter... minst sagt otrevlig! Den det finns mest graverande på är väl SD idag som fortfarande är misstänkt?
Citera
2018-07-25, 10:23
Medlem
[quote=Tufsankatt|64733570]
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Oavsett om Du är vän/släkt/arbetskamrat till MGM så förstår jag att Du försöker mer än andra att hitta en annan GM. Så låter det från de flesta som har en personlig kontakt med någon som ev kan vara GM.
Att Dina en del inlägg som ibland är helt i motsatts till varandra (ibland känner Du SD nästa inlägg inte) ifrågasätts så klart... kanske bättre att inte skriva sånt man inte kan stå för...
Jag känner SD och HD. Jag står för det, men dom är inte i närheten av att vara nära vänner. Är det tydligt nog? Mer exempel för att förtydliga det: Jag känner min granne, men skulle inte gå och fråga vad hen har för underkläder. Är det tydligt nog för er?

Sedan är inte min drivkraft att fria eller inte få SD fälld. Min drivkraft är att se en mördare bakom lås och bom, oavsett vem det är. Jag har fortfarande mina tvivel mot SD och skulle inte tveka en sekund att fälla honom om det är han.
Vissas drivkraft här inne är att få SD bakom lås och bom, oavsett om han gjort det eller inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in