2018-07-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Feminism kritiserar mansnormer, och mansnormer är nog betydligt mer skyldiga till mäns självmord än vad feminism eller kvinnor är.

Om det skulle vara så skulle inte dödstalen i USA öka. Det som händer är att pojkar får allt mindre kontakt med män så de blir hänvisade till att relatera enbart till kvinnor i de flesta fall går detta bra men är kvinnorna manshatare går det mindre bra.

Där har vi problemet och det är det som fungerar logiskt.

Resonemang bör gå ihop logiskt.
Citera
2018-07-24, 21:22
Medlem
Citat:
Feminism kritiserar mansnormer, och mansnormer är nog betydligt mer skyldiga till mäns självmord än vad feminism eller kvinnor är.

Feminism bygger på lögner. Det finns tex inget lönegap som beror på kön.

Kvinnor som väljer bort barn för karriären blir olyckliga då det är emot deras biologi.
Citera
2018-07-24, 22:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxaxaria
Kanske vissa av oss har haft tur som aldrig haft någon kvinna.
Kvinnor verkar bara vara ute efter makt och få bestämma i samhället och kan välja de allra bästa männen. Allt verkar ska ske på kvinnans villkor. Det är männen som byggt upp civilisationen och välståndet och kvinnan som övertar rollen i samhället mer och mer och ser ut därefter. Ekonomiska förluster och massinvandring samt blödighet. Vet inte ens om jag vill kalla landet för svenskt.

Ska du lämna den sjunkande skutan World Warrior?
Ja, tro mig det är mycket självförakt och hat du slipper, förutom de investeringar du gör av ditt känsloliv i en varelse som är förmer än du, var systrar aktivt motverkar dig och sprider sitt hat till hela din omgivning.
Du har dessutom hela staten och massmedia emot dig, så vad du än gör, så är det ditt fel och kvinnan är ditt offer.

Du behöver någon som kan uppskatta dig för den du är, som låter dig vara det stöd och den trygghet för "din kvinna" som du vill vara och som kan älska dig för den du är och vad du gör för dem.
Som låter dig vara en riktig man, helt enkelt.
Hon lär inte längre finnas i Sverige tyvärr. Så ut och res. Se världen. Mitt hopp är att folk börjar se det gynocentriska och helt galna samhälle Sverige är med samma öppna ögon som jag och många många fler tydligen numera gör.
Tillsammans kan vi vända det här om vi hjälps åt, men du behöver hitta din grej först innan du spelar bort ditt allt på en kvinna som bedrar dig på allt du har.

Jag har några år på mig att försöka bryta trenden och vända upp en rimlig opinion, men lyckas jag inte, så kommer även jag lämna Svedala.
Och när den siste patrioten lämnar är landet dömt till undergång.
Citera
2018-07-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Feminism bygger på lögner. Det finns tex inget lönegap som beror på kön.

Kvinnor som väljer bort barn för karriären blir olyckliga då det är emot deras biologi.

Lönegapet mellan könen är rejält bevisat.

Det vekar mer vara män som blir olyckliga.
Citera
2018-07-24, 23:19
Medlem
Memestars avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Hävdar inte att män skulle bara vara förtryckta av kvinnor men eftersom mäns dödstal p.g.a självorsakad död har tredubblas så beror det på något.

Och feminismen är en del av detta eftersom de kontinuerligt kritiserar män och dessutom blir en allt större andel av journalisterna och lärarna kvinnor och därtill feminister så pojkar och män utsätts för allt mer kritik.

Min tes är att kvinnor måste inse detta och att det är fel väg att importera nya män från 3:e världen eftersom det ytterligare ökar förtrycket. Om män skulle kunna återhämta sig skulle det vara bättre att det kom kärleksfulla kvinnor som kunde motverka förtrycket.
Lönegapet beror främst på livsval, inte diskriminering. Som Ben Shapiro sa: "If women really made less money than men for the exact same job, and everyone else was dumb enough not to hire women only, I'd be the richest man in America".
Eller har du något exempel på en enda kvinna som tjänade färre pengar än män för exakt samma jobb?

Mäns höga självmordstal beror i min uppfattning både på (de sämsta delarna av) feminism och "patriarkala" (förtryckande) strukturer, samt ineffektiv vård. Om alla tjejer en kille är med har orealistiska förväntningar på honom, miljön är pressad & kanske t.o.m. våldsam, och han inte har någonstans att ta hjälp ifrån kan döden kännas som den enklaste utvägen - i synnerhet ifall han är en relativt emotionellt svag person.

P.S. Du (Merapi) har fortfarande inte förklarat varför ditt eget förslag vore en dålig idé (utgår från att du var sarkastisk när du kom med det). (FB) Dags att överge svenska kvinnor!
Senast redigerad av Memestar 2018-07-24 kl. 23:33.
Citera
2018-07-25, 06:44
Medlem
Citat:

Lönegapet beror på
1) Kvinnor Jobbar mindre övertid
2) kvinnor VÄLJER branscher som är lägre betalda.
3) kvinnor är mindre aggressiva i löneförhandling.
4) Män frågar oftare om löneförhöjning.

Detta har noll med kön att göra. Kriminalitet ökar parallellt med glassätande med, men det är inte kopplat.

Det enda läget det finns ett lönegap är ifall man ignorerar dessa faktorer och tar alla män i en grupp å alla tjejer i en. Tittar man Däremot från arbetsplats till arbetsplats så existerar inte detta. Så nej. Det finns inget lönegap kopplat till kön, det är en ren villfarelse som många feminister förvirrat tror på.

Klart män är mer olyckliga! Tjejer har det mycket bättre än oss på typ alla sätt. Män är KRAFTIGT överrepresenterade inom de sämre jobben, som gruvarbetare. Feminister skiter dock i sådan form av ojämlikhet, ingen jävel föreslår inkvotering till gruvbranchen för att få det mer jämlikt. Män har mycket sämre förutsättningar i familjerätt. Etc. Däremot, ignorerar vi män, är de lyckligaste kvinnorna hemmafruar.

Feminister är hycklare.
Citera
2018-07-25, 08:22
Medlem
smoerreboms avatar
Det handlar bara om att bete sig på ett sätt så att man stöter bort bortskämda gnällfeminister. Klä sig i blått, prata mkt om träning och manliga saker, när genusgnäll förekommer vifta bort det bara som ointressant osv. Man kommer stöta bort rätt mkt kvinnor på detta vis men det är man slipper oxå slösa bort tid. Försöker man anlägga ett beteende som ska vara alla kvinnor till lags för att man tror att man kanske ska få knulla mer har man förlorat.
Citera
2018-07-25, 09:18
Medlem
Citat:
Lönegapet beror på
1) Kvinnor Jobbar mindre övertid
2) kvinnor VÄLJER branscher som är lägre betalda.
3) kvinnor är mindre aggressiva i löneförhandling.
4) Män frågar oftare om löneförhöjning.

Detta har noll med kön att göra. Kriminalitet ökar parallellt med glassätande med, men det är inte kopplat.

Det enda läget det finns ett lönegap är ifall man ignorerar dessa faktorer och tar alla män i en grupp å alla tjejer i en. Tittar man Däremot från arbetsplats till arbetsplats så existerar inte detta. Så nej. Det finns inget lönegap kopplat till kön, det är en ren villfarelse som många feminister förvirrat tror på.

Klart män är mer olyckliga! Tjejer har det mycket bättre än oss på typ alla sätt. Män är KRAFTIGT överrepresenterade inom de sämre jobben, som gruvarbetare. Feminister skiter dock i sådan form av ojämlikhet, ingen jävel föreslår inkvotering till gruvbranchen för att få det mer jämlikt. Män har mycket sämre förutsättningar i familjerätt. Etc. Däremot, ignorerar vi män, är de lyckligaste kvinnorna hemmafruar.

Feminister är hycklare.

NU får du skärpa till dig lite:

"Lönegap" betyder det gap/ skillnad där finns mellan 2 parter, i detta fallet då kön.
Skälen till detta ligger inte i ordet.
Det är FETT bevisat att där råder ett gap mellan könen. Du har alltså ett lönegap. Sluta sitt och skriv sånt dynga att där inte skulle finnas ett sådant! Allright?
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Jamstalldhet/lonegap/

Sen fakta är att

1) Kvinnor jobbar mer än män om man även räknar obetalt arbete. Män har, tror det är ca 1 halvtimme mer fritid per dag än vad kvinnor har (osäker på den exakta tiden, men kolla SCB)
När kvinnor kommer hem från sitt betalda arbete börja arbete nr 2 för kvinnor, det där de inte får betalt för, och detta har ALLT med kön att göra.

2) Nej kvinnor VÄLJER inte mindre i lön, det är iNTE en prioriterad kriterium för kvinnor då de väljer jobb att det ska vara kasst betalt..ok? Det är tvärtom, kvinnodominerade yrken ersätts mindre än andra, de har en lång tradition av att vara underprioiterade hos facken ex. av gammal sexistisk vana, om du frågar en feminist, dvs de har med kön att göra.

A) Går du sen vidare så har du X antal studier där man försöker ta fram de "vägda" skillnaderna, dvs man räknar bort alla faktorer som kan handla om andra saker än ren diskriminering på arbetsplatsen pga kön, men! där återstår ändå alltid en skillnad. och DEN skulle jag kalla för lönediskriminering.
dvs man ger omedvetet eller medvetet kvinnor lägre lön än motsvarande man med samma emriter, på samma jobb. Denna vägda skillnad är dock rätt liten idag, men! den finns där.
Citera
2018-07-25, 09:41
Medlem
Citat:
NU får du skärpa till dig lite:

"Lönegap" betyder det gap/ skillnad där finns mellan 2 parter, i detta fallet då kön.
Skälen till detta ligger inte i ordet.
Det är FETT bevisat att där råder ett gap mellan könen. Du har alltså ett lönegap. Sluta sitt och skriv sånt dynga att där inte skulle finnas ett sådant! Allright?
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Jamstalldhet/lonegap/

Sen fakta är att

1) Kvinnor jobbar mer än män om man även räknar obetalt arbete. Män har, tror det är ca 1 halvtimme mer fritid per dag än vad kvinnor har (osäker på den exakta tiden, men kolla SCB)
När kvinnor kommer hem från sitt betalda arbete börja arbete nr 2 för kvinnor, det där de inte får betalt för, och detta har ALLT med kön att göra.

2) Nej kvinnor VÄLJER inte mindre i lön, det är iNTE en prioriterad kriterium för kvinnor då de väljer jobb att det ska vara kasst betalt..ok? Det är tvärtom, kvinnodominerade yrken ersätts mindre än andra, de har en lång tradition av att vara underprioiterade hos facken ex. av gammal sexistisk vana, om du frågar en feminist, dvs de har med kön att göra.

A) Går du sen vidare så har du X antal studier där man försöker ta fram de "vägda" skillnaderna, dvs man räknar bort alla faktorer som kan handla om andra saker än ren diskriminering på arbetsplatsen pga kön, men! där återstår ändå alltid en skillnad. och DEN skulle jag kalla för lönediskriminering.
dvs man ger omedvetet eller medvetet kvinnor lägre lön än motsvarande man med samma emriter, på samma jobb. Denna vägda skillnad är dock rätt liten idag, men! den finns där.

På samma sätt är sett fett bevisat att glassätande och kriminalitet är kopplat. Lönegapet existerar enbart om du tar alla kvinnor och alla män å ignorerar allt annat. Undersöker du enskilda arbetsplatser har kvinnor ofta bättre löner.

Det finns ett lönegap som har NOLL med kön att göra. Kvinnor har precis samma förutsättningar att lyckas bra i yrkeslivet som män. In fact, bättre än män. Jämlikhet idag betyder att män måste ha mer rättigheter och att börja kvotera in tjejer på de sämre å farligare jobben.

1) Arbete är det man får betalt för. Att sköta hemmet är inte arbete. Sluta ändra definitionen av ord och var ärlig istället. Män stannar längre på sitt jobb i snitt, män tar dessutom inte ut lika mycket VAB. Detta är inte ojämlikhet, det är VAL kvinnor gör. Ingen jävel tvingar er att städa, ni väljer det. Jag kan personligen leva i ett stökigt hem, inga problem. Jag lägger tiden på att tjäna pengar istället för att sköta hemmet.

2) För att kvinnodominerade yrke såsom sjuksköterska inte producerar lika mycket pengar som mansdominerande yrken. Men manliga sjuksköterskor tjänar samma som kvinnliga, så det finns inget gap, det är en ren myt som 100% av moderna studier slår hål på, det e bara att googla å se själv, finns massor.

Å) Som sagt kräver män löneförhöjning oftare, och är mer aggressiva i löneförhandling. Det finns absolut noll koppling till kön.

As a side-note. Vita personer är inte heller den mest privilegierade gruppen, det är asiater.
Citera
2018-07-25, 09:52
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ja, tro mig det är mycket självförakt och hat du slipper, förutom de investeringar du gör av ditt känsloliv i en varelse som är förmer än du, var systrar aktivt motverkar dig och sprider sitt hat till hela din omgivning.
Du har dessutom hela staten och massmedia emot dig, så vad du än gör, så är det ditt fel och kvinnan är ditt offer.

Du behöver någon som kan uppskatta dig för den du är, som låter dig vara det stöd och den trygghet för "din kvinna" som du vill vara och som kan älska dig för den du är och vad du gör för dem.
Som låter dig vara en riktig man, helt enkelt.
Hon lär inte längre finnas i Sverige tyvärr. Så ut och res. Se världen. Mitt hopp är att folk börjar se det gynocentriska och helt galna samhälle Sverige är med samma öppna ögon som jag och många många fler tydligen numera gör.
Tillsammans kan vi vända det här om vi hjälps åt, men du behöver hitta din grej först innan du spelar bort ditt allt på en kvinna som bedrar dig på allt du har.

Jag har några år på mig att försöka bryta trenden och vända upp en rimlig opinion, men lyckas jag inte, så kommer även jag lämna Svedala.
Och när den siste patrioten lämnar är landet dömt till undergång.
Det är sorgligt att läsa.
Att du ännu är kvar i landet får du skylla på din oföretagsamhet.
Citera
2018-07-25, 09:54
Medlem
Citat:
På samma sätt är sett fett bevisat att glassätande och kriminalitet är kopplat. Lönegapet existerar enbart om du tar alla kvinnor och alla män å ignorerar allt annat. Undersöker du enskilda arbetsplatser har kvinnor ofta bättre löner.

Det finns ett lönegap som har NOLL med kön att göra. Kvinnor har precis samma förutsättningar att lyckas bra i yrkeslivet som män. In fact, bättre än män. Jämlikhet idag betyder att män måste ha mer rättigheter och att börja kvotera in tjejer på de sämre å farligare jobben.

1) Arbete är det man får betalt för. Att sköta hemmet är inte arbete. Sluta ändra definitionen av ord och var ärlig istället. Män stannar längre på sitt jobb i snitt, män tar dessutom inte ut lika mycket VAB. Detta är inte ojämlikhet, det är VAL kvinnor gör. Ingen jävel tvingar er att städa, ni väljer det. Jag kan personligen leva i ett stökigt hem, inga problem. Jag lägger tiden på att tjäna pengar istället för att sköta hemmet.

2) För att kvinnodominerade yrke såsom sjuksköterska inte producerar lika mycket pengar som mansdominerande yrken. Men manliga sjuksköterskor tjänar samma som kvinnliga, så det finns inget gap, det är en ren myt som 100% av moderna studier slår hål på, det e bara att googla å se själv, finns massor.

Å) Som sagt kräver män löneförhöjning oftare, och är mer aggressiva i löneförhandling. Det finns absolut noll koppling till kön.

As a side-note. Vita personer är inte heller den mest privilegierade gruppen, det är asiater.

Statistiska jämföranden mellan kön ÄR just detta ...ta alla ( eller tillräckligt statistisk jämförbar grupp) från ett kön och jämför med dito från det andra könet.
Lönegapet existerar som sagt EFTER att man vägt mot alla faktorer man kan tänka sig...det ligger idag nånstans runt 4-7%.

1) Betalt arbete är självklart ett arbete...det är något som måste göras och som kräver tid, energi och arbetskraft som många gärna hade sluppit om de kunnat. Kvinnor gör idag en stor del av mäns del av detta arbete med GEMENSAMMA barn och hushåll. (Män tar alltså inte sitt ansvar.) och detta kostar kvinnor dyrt och gynnar män stort.

2) Fast det är BS och handlar i stort om att man enligt gamla ekonomers tänkade helt skiter i kvinnors arbete och vad detta faktsikt genererar för värde i samhället.
Lägg ner all sjukvård i Sverige under 1 år och räkna sen vad detta kostar i reda pengar och ta-da! där har du ditt värde i pengar.
Lägg ner all barnproduktion under en generation och räkna vad detta kostar samhället om 25 år.
Rätt så mycket eller hur?...
Citera
2018-07-25, 10:08
Medlem
Citat:
Statistiska jämföranden mellan kön ÄR just detta ...ta alla ( eller tillräckligt statistisk jämförbar grupp) från ett kön och jämför med dito från det andra könet.
Lönegapet existerar som sagt EFTER att man vägt mot alla faktorer man kan tänka sig...det ligger idag nånstans runt 4-7%.

1) Betalt arbete är självklart ett arbete...det är något som måste göras och som kräver tid, energi och arbetskraft som många gärna hade sluppit om de kunnat. Kvinnor gör idag en stor del av mäns del av detta arbete med GEMENSAMMA barn och hushåll. (Män tar alltså inte sitt ansvar.) och detta kostar kvinnor dyrt och gynnar män stort.

2) Fast det är BS och handlar i stort om att man enligt gamla ekonomers tänkade helt skiter i kvinnors arbete och vad detta faktsikt genererar för värde i samhället.
Lägg ner all sjukvård i Sverige under 1 år och räkna sen vad detta kostar i reda pengar och ta-da! där har du ditt värde i pengar.
Lägg ner all barnproduktion under en generation och räkna vad detta kostar samhället om 25 år.
Rätt så mycket eller hur?...

Ok. Går på din definition. Men då säger ju lönegapet ingenting om ojämlikhet mellan könen iaf. Det är ett helt logiskt lönegap som absolut inte på något sätt talar för ojämlikhet. Kvinnor kan välja att få bort lönegapet när dom vill med andra ord.

Och nej. Alla studier visar att 100% av gapet förklaras av andra faktorer än kön. Google är din vän...

1) Antar att du menar obetalt. Och nej, du måste inte städa, du måste inte skaffa barn, detta är VAL. Har inget med kön att göra. Män som prioriterar hemmet tjänar även de sämre.

ni väljer det alltså. Ingen tvingar. Ni kan liksom mig när jag är singel leva i stökigt och lägga tiden på att tjäna pengar. Ni kan Välja att inte skaffa barn' etc. Upp till er tjejer om ni vill tjäna mer pengar, eller ta hand om barn och hem.

2) Faktum kvarstår. En manlig sjuksköterska tjänar det samma som en kvinnlig. Så, det finns inget gap.

Om gapet vore verkligt skulle det väl även finnas inom mindre grupper. Borde finnas om man kollar på enskilda arbetsplatser, men det gör det inte.

Kvinnor har alltså precis samma förutsättningar som män. Ingen tvingar er städa, skaffa barn, eller söka er till vården. Ni väljer det. Skit i barn, bo stökigt, jobba övertid, ta inte ut VAB, sök dig till ekonomjobb, kräv löneförhöjning..Så kommer du tjäna lika bra som en man som gör dessa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in