2014-11-17, 12:22
Medlem
Fast i verkligheten är det svenska kvinnor som övergett svenska män om man ska generalisera.

Tror det är svårt hitta så mycket bättre kvinnor än svenska eftersom utländska kvinnor är mindre utbildade och inte så smarta alla gånger.

Sen finns ett fenomen att om man har levt under förtryck och förtrycket släpper så blir man en aning ilsk. Därav skulle jag tro att arabiska kvinnor är mycket svåra även afrikanska.
Citera
2014-11-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous

Svenskor är dom enda kvinnorna i världen (förutom andra nordiska länder) som inte blir tillsammans med dig enbart pågrund av dina pengar.
Skulle aldrig bli ihop med en utländsk tjej.

Tänk om!! Svenska tjejer undviker låg status killar som om de var pest. Svenska kvinnor vill helst bo i dyra villaförorter eller i Stockholms dyra innerstad. Svenska tjejer siktar alltid uppåt, om hon tjänar 30k, nöjer hon inte sig med en kille som tjänar mindre. De flesta skilsmässor i Sverige handlar om att kvinnan är missnöjd med mannen som inte tjänar tillräckligt mycket.
Senast redigerad av flashbackin 2014-11-17 kl. 12:50.
Citera
2014-11-17, 12:52
Medlem
YolandiVissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Tänk om!! Svenska tjejer undviker låg status killar till vilket pris som helst. Svenska kvinnor vill helst bo i dyra villaförorter eller i inre Stockholm. Svenska tjejer siktar alltid uppåt, om hon tjänar 30k, nöjer hon inte sig med en kille som tjänar mindre. De flesta skilsmässor i Sverige handlar om att mannen tjänar inte tillräckligt mycket.

Du får gärna komma med källor på det om du skall lyckas övertyga mig och alla andra. Det där är bara en personlig gissning som du gör av dina egna erfarenheter.
Citera
2014-11-17, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YolandiVisser
Du får gärna komma med källor på det om du skall lyckas övertyga mig och alla andra. Det där är bara en personlig gissning som du gör av dina egna erfarenheter.

Men för helvette! Livet är källan på det! Öppna ögonen för fan!
Citera
2014-11-18, 01:29
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L195
Fast i verkligheten är det svenska kvinnor som övergett svenska män om man ska generalisera.

Tror det är svårt hitta så mycket bättre kvinnor än svenska eftersom utländska kvinnor är mindre utbildade och inte så smarta alla gånger.

Sen finns ett fenomen att om man har levt under förtryck och förtrycket släpper så blir man en aning ilsk. Därav skulle jag tro att arabiska kvinnor är mycket svåra även afrikanska.
Man kan säga att svenska kvinnor började överge svenska män, nu har de blivit övergivna tillbaka så att säga. Jag har nu helt galet många killar & män i min bekantskapskrets som inte ens kollar åt en svensk kvinna.

Men jag tycker själv det är ganska sjukt. Svenska kvinnor borde åtrå och älska sina svenska män, ge svenska män en avsugning per dag. Det borde vara lag på det och lag på att det görs med tacksamhet.

Men istället väljer de destruktiva relationer med invandrarmän sedan i 35-50 så går kvinnorna in i depression och tar livet av sig.

Svenska killar och män tar utländska kvinnor. Deras relationer går i allra flesta fall betydligt mycket bättre och de sprutar ut ett par ungar som egentligen känner sig ganska vilsna. De är rotlösa.

Själva svenska etniciteten och det som gjorde Sverige bra raderas bort. Känslan av att kämpa för sitt land och folk är som bortblåst. Mentaliteten att hjälpa sina medmänniskor förbyts mot mentaliteten att värna om sin innersta krets av folk och roffa åt sig så mycket som möjligt (den som inte roffar åt sig får bära hundhuvudet och bli förlorare). Sjuk utveckling sammantaget, som cancer.
Citera
2014-11-18, 03:53
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POTATISHACKAN
En sak jag funderat över är varför svenska män alltid cyklar bakom när herr och fru är ute på cykeltur?
Är de för fega för att ens bestämma år vilket håll de skall cykla.

Nu har jag inte cyklat med mina partners, men om jag går till mig själv, så gissar jag att jag skulle nog bli tvungen att göra samma sak. Annars glömmer jag bort mig en kort stund och när jag stannar och ser mig om, så syns inte min kvinna till någonstans. Faktum är att det någon gång har hänt även till fots, när jag har försjunkit mig i mina egna tankar. Jag har alltid fått höra att jag går för fort.
Senast redigerad av Europe 2014-11-18 kl. 03:59.
Citera
2014-11-18, 10:21
Medlem
Citat:
Man kan säga att svenska kvinnor började överge svenska män, nu har de blivit övergivna tillbaka så att säga. Jag har nu helt galet många killar & män i min bekantskapskrets som inte ens kollar åt en svensk kvinna.

Men jag tycker själv det är ganska sjukt. Svenska kvinnor borde åtrå och älska sina svenska män, ge svenska män en avsugning per dag. Det borde vara lag på det och lag på att det görs med tacksamhet.

Men istället väljer de destruktiva relationer med invandrarmän sedan i 35-50 så går kvinnorna in i depression och tar livet av sig.

Svenska killar och män tar utländska kvinnor. Deras relationer går i allra flesta fall betydligt mycket bättre och de sprutar ut ett par ungar som egentligen känner sig ganska vilsna. De är rotlösa.

Själva svenska etniciteten och det som gjorde Sverige bra raderas bort. Känslan av att kämpa för sitt land och folk är som bortblåst. Mentaliteten att hjälpa sina medmänniskor förbyts mot mentaliteten att värna om sin innersta krets av folk och roffa åt sig så mycket som möjligt (den som inte roffar åt sig får bära hundhuvudet och bli förlorare). Sjuk utveckling sammantaget, som cancer.

Om några år kommer vi prata om: Hur kunde det gå så fel vi hade det så bra i Sverige och nu är allt som förbytt.

Jag tror det beror på att ägarna till media har varit fel framförallt i USA och de har drivit fram den här utvecklingen. De har koncentrerat sig på att påverka kvinnor eftersom de är de som mest överför känslor och föreställningar till nästa generation.

Patriarkatet=tidningsägarna har använt feminismen för att skapa sin sjuka värld.
Citera
2014-11-18, 11:46
Medlem
YolandiVissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Men för helvette! Livet är källan på det! Öppna ögonen för fan!

Jag har vidöppna ögon men jag kan ändå inte se eller förstå den föreställningen hur mycket jag än tittar..
Senast redigerad av YolandiVisser 2014-11-18 kl. 12:31.
Citera
2014-11-20, 01:10
Medlem
Ni måste förstå att det är absolut inte alla kvinnor som är delar åsikt med de som hörs och syns mest.

Alla kvinnor letar inte fel på våra Svenska män.
Nöjer sig inte med en man som tjänar mindre? Är det verkligen kärlek mellan två personer om en sak som pengar splittrar på förhållandet?

Jag ser mig som en ganska neutral laidback kvinna som har börjat tröttna på dessa kvinnor som skriker, galer och för "Kvinnors talan" .

Ge inte upp män! Det finns kvinnor med sunda och förnuftiga åsikter också! De syns kanske inte i samma utsträckning, men sen så har dom inte samma bekräftelsebehov heller.
Citera
2014-11-20, 20:06
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skossan
Ni måste förstå att det är absolut inte alla kvinnor som är delar åsikt med de som hörs och syns mest.

Alla kvinnor letar inte fel på våra Svenska män.
Nöjer sig inte med en man som tjänar mindre? Är det verkligen kärlek mellan två personer om en sak som pengar splittrar på förhållandet?

Jag ser mig som en ganska neutral laidback kvinna som har börjat tröttna på dessa kvinnor som skriker, galer och för "Kvinnors talan" .

Ge inte upp män! Det finns kvinnor med sunda och förnuftiga åsikter också! De syns kanske inte i samma utsträckning, men sen så har dom inte samma bekräftelsebehov heller.

Jag är glad att du skriver dessa rader, då kvinnor av din åsikt knappast är de mest frekventa här på flashback, ej heller i samhällsdebatten därute.

Det finns många förnuftiga män därute och naturligtvis lika många kloka kvinnor som inte riktigt köper de radikala feministströmningar som ju är en del av feministindoktrineringen av samhället just nu. Ofta framställs Mannen generellt sett något katten släpat in, vilket ju inte är sant. Men naturligtvis finns där dåraktiga män, men självklart även dåraktiga kvinnor. Det går givet åt båda hållen. De flesta av oss förstår detta. Vi "vanliga" människor inser ju trots allt att män och kvinnor är ämnade för varandra.
Senast redigerad av fotokillen 2014-11-20 kl. 20:21.
Citera
2014-11-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nissegrabben
Det är sant att rasblandare går bort. Detsamma med kvinnor som inte vuxit upp och fortfarande tjatar om feminism, ni går också bort. Att däremot överge alla kvinnor som en liten tattare är att gå till överdrift.

Håller helt med! Alla kvinnor är definitivt inte feminister. Och de flesta jag känner är alla överens om att feminismen förstör äktenskap!
Citera
2014-11-20, 20:30
Medlem
Mooons avatar
På vilket sätt? Tvingas mannen att diska och städa av någon osynlig feministisk kraft?

Citat:
Ursprungligen postat av 469127
Håller helt med! Alla kvinnor är definitivt inte feminister. Och de flesta jag känner är alla överens om att feminismen förstör äktenskap!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in