2018-07-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Aha så nu är det alltså en fråga vad någon annan vill göra och inte enbart det man själv vill.

När man har barn är man inte längre i första rummet, korrekt. Kallas även att "vara en bra förälder". Gäller även i ett förhållande, sätter man sig själv före sin partner är man en dålig och självisk partner.

Jag är flexibel, jag går med på att både försörja och att vara hemma med barnen, dvs sätta andras lycka över min egen. Förväntar mig det samma av min partner, därav undviker jag Svenska tjejer som både vill ha kakan och äta den.

Som sagt finns även massa studier som visar på att kvinnor blir lyckligare i hemmet, det är biologiskt.

Du får som sagt leva hur du vill, men du kan. Inte förvänta dig att någon kille ska vilja vara med en tjej som alltid sätter sig själv först. Varför skulle någon vilja ha en sådan partner?
Citera
2018-07-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och hur vet du att män begår självmord pga jämställdhet eller feminism?
tar män droger pga feminism? verkligen? varför tar i sånt fall kvinnor droger?

Återigen du resonerar som en mupp.

Män begår självmord på grund av att de är förtryckta.

Även kvinnor begår självmord på grund av att de är förtryckta.

Vore det jämställdhet så skulle inte män begå självmord men vad media , skolan och även familjen sysslar med är att förtrycka män. Det här är bara statistiska mått och det betyder inte att alla sysslar med att förtrycka män. Men vad som hänt i USA är att allt fler sysslar med det , saker händer inte av sig själv. Den ledande gruppen som förtrycker vita män är feminister , de tycker helt enkelt det är berättigat.
Citera
2018-07-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursäkta att jag frågar men vad har självmord och droganvändande med förtryck att göra?

Jo de flesta som gör självmord eller sysslar med droger destruktivt gör det för att de är olyckliga och de absolut flesta som är olyckliga är förtryckta på något sätt. av någon person eller grupp.

Vad tror du det beror på ?
Citera
2018-07-24, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vulcanemery
Do it!! Svenska kvinnor = Cancer!

Vet inte om jag skulle gå så långt. Även om i ett flertal omröstningar så väljer folk cancer över feminism. Vara 7% av Englands kvinnor bekänner sig som feminister av den enkla anledningen att det blivit en radikal hatrörelse på många sätt jämförbar med nazism.

Men, många svenska tjejer har förlorat förmågan att vara bra partners. Det handlar om att ömsesidigt ställa upp för varandra. Inte att allt ska vara på kvinnans villkor.

Mitt ex sa till och med att hon skulle abortera alla barn av manligt kön. Hmm. Undra varför det tog slut...
Citera
2018-07-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Män begår självmord på grund av att de är förtryckta.

Även kvinnor begår självmord på grund av att de är förtryckta.

Vore det jämställdhet så skulle inte män begå självmord men vad media , skolan och även familjen sysslar med är att förtrycka män. Det här är bara statistiska mått och det betyder inte att alla sysslar med att förtrycka män. Men vad som hänt i USA är att allt fler sysslar med det , saker händer inte av sig själv. Den ledande gruppen som förtrycker vita män är feminister , de tycker helt enkelt det är berättigat.

Nja jag tror självmord är kopplat till fler saker än enbart förtryck.
och män kan vara förtryckta visst, men inte av gruppen kvinnor direkt.
Mäns skäl till att de tar livet av sig tenderar vara saker som mobbning, utanförskap, misslyckade, ensamhet ex. och detta drabbar män lika mycket pga andra män och samhällets förväntnignar ex. än av just kvinnor.

Män har som grupp fortsatt övertag över kvinnor som grupp speciellt så i USA, ekonomiskt, socialt, arbetsmässigt, sexuellt etc så har män det bättre än kvinnor.
Män tjänar på att vara just män helt enkelt, medan kvinnor förlorar på att vara kvinnor.
Citera
2018-07-24, 14:36
Medlem
Citat:
Jo de flesta som gör självmord eller sysslar med droger destruktivt gör det för att de är olyckliga och de absolut flesta som är olyckliga är förtryckta på något sätt. av någon person eller grupp.

Vad tror du det beror på ?

Att de misslyckats i skolan och är medvetna om att deras liv därefter kommer att vara skit?
Citera
2018-07-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
När man har barn är man inte längre i första rummet, korrekt. Kallas även att "vara en bra förälder". Gäller även i ett förhållande, sätter man sig själv före sin partner är man en dålig och självisk partner.

Jag är flexibel, jag går med på att både försörja och att vara hemma med barnen, dvs sätta andras lycka över min egen. Förväntar mig det samma av min partner, därav undviker jag Svenska tjejer som både vill ha kakan och äta den.

Som sagt finns även massa studier som visar på att kvinnor blir lyckligare i hemmet, det är biologiskt.

Du får som sagt leva hur du vill, men du kan. Inte förvänta dig att någon kille ska vilja vara med en tjej som alltid sätter sig själv först. Varför skulle någon vilja ha en sådan partner?

Svårt att äta en kaka när man inte har någon.
Citera
2018-07-24, 14:47
Medlem
vulcanemerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Vet inte om jag skulle gå så långt. Även om i ett flertal omröstningar så väljer folk cancer över feminism. Vara 7% av Englands kvinnor bekänner sig som feminister av den enkla anledningen att det blivit en radikal hatrörelse på många sätt jämförbar med nazism.

Men, många svenska tjejer har förlorat förmågan att vara bra partners. Det handlar om att ömsesidigt ställa upp för varandra. Inte att allt ska vara på kvinnans villkor.

Mitt ex sa till och med att hon skulle abortera alla barn av manligt kön. Hmm. Undra varför det tog slut...

Ja, feminism är en typ av psykisk cancer i min mening. Ganska likvärd många andra former som kommunism och nazism som bygger på samma grund. Att man ger sig själv rätten över andra människor att ändra världen till sin egna förträngda och närsynta verklighet. Med dessa ideologier så spelar det ingen roll om människor måste dö eller förtryckas, så länge som det görs.
Citera
2018-07-24, 14:52
Medlem
Citat:
Svårt att äta en kaka när man inte har någon.

Ja så blir det, vilket svenska tjejer nu börjar märka. Den som gapar efter mycket....
Citera
2018-07-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nja jag tror självmord är kopplat till fler saker än enbart förtryck.
och män kan vara förtryckta visst, men inte av gruppen kvinnor direkt.
Mäns skäl till att de tar livet av sig tenderar vara saker som mobbning, utanförskap, misslyckade, ensamhet ex. och detta drabbar män lika mycket pga andra män och samhällets förväntnignar ex. än av just kvinnor.

Män har som grupp fortsatt övertag över kvinnor som grupp speciellt så i USA, ekonomiskt, socialt, arbetsmässigt, sexuellt etc så har män det bättre än kvinnor.
Män tjänar på att vara just män helt enkelt, medan kvinnor förlorar på att vara kvinnor.

Hävdar inte att män skulle bara vara förtryckta av kvinnor men eftersom mäns dödstal p.g.a självorsakad död har tredubblas så beror det på något.

Och feminismen är en del av detta eftersom de kontinuerligt kritiserar män och dessutom blir en allt större andel av journalisterna och lärarna kvinnor och därtill feminister så pojkar och män utsätts för allt mer kritik.

Min tes är att kvinnor måste inse detta och att det är fel väg att importera nya män från 3:e världen eftersom det ytterligare ökar förtrycket. Om män skulle kunna återhämta sig skulle det vara bättre att det kom kärleksfulla kvinnor som kunde motverka förtrycket.
Citera
2018-07-24, 15:40
Medlem
Citat:
Hävdar inte att män skulle bara vara förtryckta av kvinnor men eftersom mäns dödstal p.g.a självorsakad död har tredubblas så beror det på något.

Och feminismen är en del av detta eftersom de kontinuerligt kritiserar män och dessutom blir en allt större andel av journalisterna och lärarna kvinnor och därtill feminister så pojkar och män utsätts för allt mer kritik.

Min tes är att kvinnor måste inse detta och att det är fel väg att importera nya män från 3:e världen eftersom det ytterligare ökar förtrycket. Om män skulle kunna återhämta sig skulle det vara bättre att det kom kärleksfulla kvinnor som kunde motverka förtrycket.

Feminism kritiserar mansnormer, och mansnormer är nog betydligt mer skyldiga till mäns självmord än vad feminism eller kvinnor är.
Citera
2018-07-24, 16:03
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag var ironisk.
Nej du var sarkastisk och jag struntade i det. Lär dig skillnaden mellan det och ironi. Som om det skulle få någon att sluta skriva till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in