Gick ner till The Strand Bookstore i NY tidigare idag och köpte följande böcker som jag haft ögonen på. Blev ca 110 dollar totalt.
Novels 1942-1954: Go Down, Moses; Intruder in the Dust; Requiem for a Nun; A Fable av William Faulkner. Library of America.
Sanctuary av William Faulkner, Vintage, pocket.
William Faulkner - A Literary Companion av Nicholas Fargnoli, Pegasus Books, mjukband.
Underworld av Don DeLillo, Scribner, inbunden.
Discipline Equals Freedom av Jocko Willink, inbunden.
The House of the Seven Gables av Nathaniel Hawthorne, Norton Critical Editions, mjukband.
The Complete Short Stories of Ernest Hemingway, Scribner, mjukband.
The Adventures of Augie March av Saul Bellow, Everymans Library, inbunden.
Ravelstein av Saul Bellow, Penguin Classics.
Bara jänkare hela bunten.
Tycker inte så mycket om Hemingways romaner men har blivit desto mer imponerad av hans noveller. Hoppas därför att samlingsvolymen levererar.
Fortsätter att samla på mig Faulkner på originalspråk. Tycker att Library of Americas klassikerserie passar bra i det syftet. Riktigt glad också att jag hittade essä-samlingen på Faulkner då den inte ens verkar finnas på Bookdepository när jag sökt där.
Underworld inbunden var ett riktigt fynd till endast 9 dollar. Har inte läst DeLillo tidigare så det blir intressant.
Saul Bellow är en författare jag samlar mig till att börja läsa någon gång. Har redan införskaffat några av hans mer kända romaner sen tidigare och kompletterade med hans första och sista roman nu.
Greps starkt av Hawthornes språk och stil i
The Scarlet Letter, tyckte det var fantastiskt skrivet. Hoppas att fortsätter i samma stil i denna.