2018-07-24, 16:10
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Affane hade bra försäsonger i AIK för att sedan vara riktigt medioker i allsvenskan.

Minns inte att han gjorde något intryck en enda försäsong, förutom möjligtvis någon enstaka match mot skitmotstånd.
2018-07-24, 16:17
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Lennartsson är mitt förslag. Ge han en ny chans!

Magnus Pehrsson har kopplingar till IFK och är klubblös? Tony Gustavsson ryktas inte trivas i USA:s damlandslag. Mohammed Ali Khan har starka kopplingar till GBG iom sin familjs medverkan i diverse samhällsaktiviteter. Jeglertz fri från finska damlandslaget.
2018-07-24, 16:25
Medlem
Har hört att Hamren är ledig
2018-07-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Är väl inte så konstigt med tanke på att man har flest kryss i allsvenskan? 0-3-0 ger samma poäng som 1-0-2.
Samtidigt med raden 1-0-2 får motståndarna 6 poäng och 3 till egna laget. 0-3-0 ger en jämn tabell. Vinn sedan hemma.
2018-07-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Affane är definitivt överskattad i alla fall. Så glad att vi skeppade bort honom inför säsongen.
Överskattad beror kanske på att du hade för höga förväntning? Han kom väl från bänken i Bielefeldt?

Jag minns honom som rätt ok, och önskade att det skulle gå bra för honom. Han behöver antagligen få spela kontinuerlig, och känna tränarens förtroende.

Om transfermarkt stämmer var han ändå med på plan i 49 tävlingsmatcher (start och inhopp, 2661 minuter) i AIK och gjorde 3 mål och sju assist. Då har AIK ändå en trupp där han inte skulle stå för poängskörden.

Om Poya är en bra tränare, kan det säkert bli bra.
2018-07-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Men leder ändå och det är det viktigaste.
Med tanke på att serien haltar, är det inte klart vem som är serieledare. Vinner Bajen och Norrköping sin hängmatch med lite mål är det de som är serieledare.

Kikar man på formkurvan, senaste 5 toppar Östersund (följt av Djurgården och AIK).
Senaste 10 matcherna toppar Norrköping (följt av Östersund och AIK).
Än kan många blanda sig i toppstriden.
2018-07-24, 18:00
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Samtidigt med raden 1-0-2 får motståndarna 6 poäng och 3 till egna laget. 0-3-0 ger en jämn tabell. Vinn sedan hemma.

Sant, men endast viktigt ifall det är placeringskonkurrenter man torskar mot.

Det är ju i vårt fall inte MFF, ÖSK, Ellos, BKH (eller ÖFK men alla blir väl sura om jag säger att de kommer dala under säsongen).

Citat:
Med tanke på att serien haltar, är det inte klart vem som är serieledare. Vinner Bajen och Norrköping sin hängmatch med lite mål är det de som är serieledare.

Kikar man på formkurvan, senaste 5 toppar Östersund (följt av Djurgården och AIK).
Senaste 10 matcherna toppar Norrköping (följt av Östersund och AIK).
Än kan många blanda sig i toppstriden.

Serien är väl färdigspelad till omgång 14? AIK serieledare omgång 13 och 14.
Senast redigerad av Tlagnoj 2018-07-24 kl. 18:03.
2018-07-24, 19:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Har hört att Hamren är ledig

Är du inte med? Han är upptagen i Sydafrika.
2018-07-24, 19:56
Medlem
Tim00Blooms avatar
Svennis är väl också ledig?
2018-07-24, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man kan konstatera att psyket hos grabbarna inte direkt är på topp... När Haglund tryckte in 1-2 var det fler än en stämma på läktaren som sa att det var kört redan där.

Folk kan skrika på en värdelös Al-Hakim, men vad hjälper det när vi inte klarar av att släppa in mål mentalt?
Nu blir det en galet viktig match mot BP, en match utan Emil på högerkanten. Bara det är något vi är extremt ovana vid.

Vi har BP hemma, Kalmar borta, Sirius hemma innan schemat blir tuffare igen. Då är dessutom Kalmar borta inte enkelt direkt.
Sen väntar alltså Östersund hemma, Peking borta, Dalkurd borta, Ellos hemma, Häcken borta, Aik hemma och Bajen borta. Där känns det ju som bara Dalkurd borta och Ellos hemma ens är möjliga poängmatcher som det är nu. Det är helt enkelt sanslöst viktigt med segrar mot BP Hemma och Sirius hemma nu som kommer, kan vi mot alla odds sno en pinne i Kalmar är det välkommet.

Ett är dock säkert, torskar vi mot BP och Kalmar blir det en stökig höst.

Och återigen, med alla klagomål på Poya och framförallt Gren, vilka lösningar har alla som klagar på det då?

Poya stackarn har kanske rent av för dåligt material att arbeta med ?
För detta ansvarar bla Gren, samma Gren som köpt in spelare han knappt fått betalt för vid försäljning.

Fråga dig istället vad Gren gjort för fantastiskt för klubben som får honom att stanna kvar ?
Sparka tränare som Stahre och Lennartsson har knappast givit ngt resultat.
Att ekonomin ser ut som den gör är heller inte så konstigt när vi tänker på spelarutgifter och inkomster, priserna för inköp och försäljning av spelare tycks ju skilja markant om vi bortser från
Dahlberg och Aleesami.

Med Gren vid rodret så har blåvitt dalat markant. 2015 gick bra, sedan dess har det tjafsats om spelare utan kontrakt mm. Det känns verkligen som om Gren är pappa till otrivsel, oro och oreda i klubben och bland spelarna.
2018-07-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom
Svennis är väl också ledig?
Japp där har du sportchefen. Speciellt noga med lönen är han säkerligen inte.
Bara för x antal fd spelare att låta övertala honom.

Se bara till att sparka Gren så löser det sig med både sportchef och tränare
2018-07-24, 21:48
Bannlyst
Citat:
Överskattad beror kanske på att du hade för höga förväntning? Han kom väl från bänken i Bielefeldt?

Jag minns honom som rätt ok, och önskade att det skulle gå bra för honom. Han behöver antagligen få spela kontinuerlig, och känna tränarens förtroende.

Om transfermarkt stämmer var han ändå med på plan i 49 tävlingsmatcher (start och inhopp, 2661 minuter) i AIK och gjorde 3 mål och sju assist. Då har AIK ändå en trupp där han inte skulle stå för poängskörden.

Om Poya är en bra tränare, kan det säkert bli bra.

Höga förväntningar vet jag inte om jag hade. Såg honom på ungefär samma sätt som andra lovande mittfältare, t.ex. Salétros, Gravius och Lundholm för några år sedan. Norling hade ett gott öga till Affane (därav speltiden). Jag hade bänkat honom långt tidigare. Salétros var bättre som 16-åring än vad han någonsin var i AIK-tröjan.

Jag minns Affane som vek i närkampsspelet, slarvig med avgörande passningar (vilket ofta resulterade i kontringar) och han var helt osynlig mot bra lag. Jag tror många gillade Affane för att han hade en jäkla hästspark och stod för ett par drömmål på långskott (minns frisparken mot Göteborg borta).

Men hans svagheter som fotbollsspelare lyste ofta igenom mot bättre motstånd. I de matcherna var han nästan alltid lika osynlig. Han klarade bara av att vara bra när han slapp möta mittfältare som gick in i press eller tacklade honom.

Jag tycker fortfarande inte att han håller i ett lag på övre halvan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in