2018-07-24, 08:38
Medlem
simonvps avatar
Är det inte rätt uppenbart att Gren är problemet i IFK? Eller kanske inte att ALLT är hans fel, men förmodligen det mesta?

Obehagligt mycket i IFK som påminner om Bajen 2008-2009. Man tappar kaptener och nyckelspelare i elvan utan att (kunna?) ersätta dem med motsvarande kvalité. Som lök på laxen har Gbg en högt ansedd ung tränare, vilket vi också hade 2009 (delvis).

2009 hade vi 15 poäng på 14 matcher, med ÖIS som jumbo på 3 poäng och ett uruselt spel. Ändå kom ÖIS ifatt oss.

IFK har 16 poäng just nu. Dalkurd och BP är såklart sämre än Gbg, men de har ändå ett kortare avstånd till IFK än vad ÖIS hade på oss 2009.
2018-07-24, 09:07
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Så vad tyckte ni om era respektive lags lottningarna till nästa runda i CL/EL?

Som gnagare är jag väldigt nöjd med vår lottning. Partizan Belgrad är ett välkänt lag, som vi lär ha stor respekt för och ett lag som vi bör kunna slå ut över två matcher. Djurgården fick en sportsligt tuff lottning. Franska ligan håller ändå rätt bra klass generellt sett.

Häcken räknar jag med åker ut mot Leipzig. Nästan tuffast möjliga lottning för Alms grabbar. Enda laget som känns jobbigare att möta är femfaldiga mästarna Sevilla. Om de nu går vidare så kommer de dock vara seedade och få ett klart svagare lag på pappret i tredje rundan.

MFF fick också en rätt jobbig lottning i CL-kvalet. Tror nog de hade föredragit Celtic eller Salzburg framför ett öststatslag med massa brassar i truppen.

Tuff lottning för Djurgårn, men Bordeaux var faktiskt sämst rankat av de fem vi kunde möta (Bordeaux, Olympiakos, Feyenoord, FCK, Maribor). De säljer dessutom sin överlägset största stjärna Malcom och vad jag har förstått genomgår något ägarbyte. Oavsett så är det såklart sjukt tufft motstånd.

Konstgräset, försvarslinjen och Bosses kommande anfallare gör att hoppet lever.
2018-07-24, 11:03
Medlem
kostymnisses avatar
Man kan konstatera att psyket hos grabbarna inte direkt är på topp... När Haglund tryckte in 1-2 var det fler än en stämma på läktaren som sa att det var kört redan där.

Folk kan skrika på en värdelös Al-Hakim, men vad hjälper det när vi inte klarar av att släppa in mål mentalt?
Nu blir det en galet viktig match mot BP, en match utan Emil på högerkanten. Bara det är något vi är extremt ovana vid.

Vi har BP hemma, Kalmar borta, Sirius hemma innan schemat blir tuffare igen. Då är dessutom Kalmar borta inte enkelt direkt.
Sen väntar alltså Östersund hemma, Peking borta, Dalkurd borta, Ellos hemma, Häcken borta, Aik hemma och Bajen borta. Där känns det ju som bara Dalkurd borta och Ellos hemma ens är möjliga poängmatcher som det är nu. Det är helt enkelt sanslöst viktigt med segrar mot BP Hemma och Sirius hemma nu som kommer, kan vi mot alla odds sno en pinne i Kalmar är det välkommet.

Ett är dock säkert, torskar vi mot BP och Kalmar blir det en stökig höst.

Och återigen, med alla klagomål på Poya och framförallt Gren, vilka lösningar har alla som klagar på det då?
2018-07-24, 12:12
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Du tänker på Eliasson. Affane gjorde aldrig nåt riktigt bra.

Affane hade bra försäsonger i AIK för att sedan vara riktigt medioker i allsvenskan.
2018-07-24, 13:26
Medlem
nomadics avatar
Att Gerzic får tre matcher för att ha föst bort cry baby Starfeldt med pannan har han i grunden bara sig själv att skylla.

Det som däremot återigen luktar så otroligt unket är att andra lag parallellt klarar sig undan med gult kort för ett dubbelfattat strypgrepp.
2018-07-24, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man kan konstatera att psyket hos grabbarna inte direkt är på topp... När Haglund tryckte in 1-2 var det fler än en stämma på läktaren som sa att det var kört redan där.

Folk kan skrika på en värdelös Al-Hakim, men vad hjälper det när vi inte klarar av att släppa in mål mentalt?
Nu blir det en galet viktig match mot BP, en match utan Emil på högerkanten. Bara det är något vi är extremt ovana vid.

Vi har BP hemma, Kalmar borta, Sirius hemma innan schemat blir tuffare igen. Då är dessutom Kalmar borta inte enkelt direkt.
Sen väntar alltså Östersund hemma, Peking borta, Dalkurd borta, Ellos hemma, Häcken borta, Aik hemma och Bajen borta. Där känns det ju som bara Dalkurd borta och Ellos hemma ens är möjliga poängmatcher som det är nu. Det är helt enkelt sanslöst viktigt med segrar mot BP Hemma och Sirius hemma nu som kommer, kan vi mot alla odds sno en pinne i Kalmar är det välkommet.

Ett är dock säkert, torskar vi mot BP och Kalmar blir det en stökig höst.

Och återigen, med alla klagomål på Poya och framförallt Gren, vilka lösningar har alla som klagar på det då?

Du kan ju inte direkt påstå att Poya gjort ett bra jobb hittills?
Gren skulle lämnat för längesen.

Lösningar? Ta in nya, mer anpasssde för jobbet?
2018-07-24, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Att Gerzic får tre matcher för att ha föst bort cry baby Starfeldt med pannan har han i grunden bara sig själv att skylla.

Det som däremot återigen luktar så otroligt unket är att andra lag parallellt klarar sig undan med gult kort för ett dubbelfattat strypgrepp.

Du har en poäng där. JO tog ju stryptag mot en Häckenspelare alldeles nyligen och lär väl troligtvis slippa avstängning helt och hållet. Synd att vissa lag får fördelar.
2018-07-24, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Du kan ju inte direkt påstå att Poya gjort ett bra jobb hittills?
Gren skulle lämnat för längesen.

Lösningar? Ta in nya, mer anpasssde för jobbet?
Lennartsson är mitt förslag. Ge han en ny chans!
2018-07-24, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Lennartsson är mitt förslag. Ge han en ny chans!

Är inte han klar för ett jobb i Norge?
Kan definitivt tänka mig att ge honom en ny chans, dock så vore det bäst med Stahre. Men eftersom Gren o Stahre bråkar så får vi göra oss av med Gren först, med glädje.
2018-07-24, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Affane gjorde väl i AIK som i IFK, en bra försäsong för att floppa i serien?

Ungefär. Bara okej i träningsmatcherna.
2018-07-24, 14:56
Medlem
Citat:
Kan definitivt tänka mig att ge honom en ny chans, dock så vore det bäst med Stahre. Men eftersom Gren o Stahre bråkar så får vi göra oss av med Gren först, med glädje.
Tro mig, det är inte med goda intentioner jag önskar se Lennartsson i Blåvitt igen.

Av samma orsaker som jag var ledsen att se MP lämna både dif och Malmö. Eller Richard Money i gnaget.
2018-07-24, 15:11
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Fuck Lennartsson

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in