2018-07-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Alla är förlorare i denna soppa. (Även 50-åringen, eftersom hans utvisning bara blir fördröjd).
Någon klok person borde informera henne om vad hon har gjort i praktiken. Det enda hon har åstadkommit är att slösa bort en massa pengar.

Man får väl ändå påstå att hon visade ett tydligt problem i svenska myndigheters metoder att utvisa människor, i och med att det gick att stoppa/avbryta avvisningen genom enkla metoder. Man får helt enkelt använda mer inhumana eller våldsamma metoder i framtiden och gör det till praxis med tex burar för avvisningar, eller lösa det på något bättre sätt.

Jobbar inte socionomer ofta på myndigheter och liknande? Anställer myndigheter personer efter sånna här attacker på myndighetsutövande?
2018-07-24, 14:43
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Oväntat att de enda som stöttar Elin och kallar henne för hjälte är uteslutande kvinnor och afghanska män. Jag spyr på alla blödiga kvinnor i det här landet.

Planet borde bara ha lyft och droppat av samtliga passagerare i Afghanistan så hade hon kunnat fortsätta sin kamp för mänskliga rättigheter där, win-win.
Senast redigerad av -SchmergliN- 2018-07-24 kl. 15:06.
2018-07-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Som flygkapten kan jag meddelat att mitt ansvar för passagerarna börjar när de kliver ombord på flygplanet jag för befälet över.
Med det ansvaret följer väldigt stora befogenheter, oavsett om flygplanet står på marken eller befinner sig i luften.
Elin Ersson gör sig skyldig till brott mot luftfartslagen när hon vägrar lyda besättningens order att sätta sig på sin plats och spänna fast säkerhetsbältet.

Om vi skall få ett slut på dessa dumheter måste det statueras exempel!
Åtala Elin Ersson för brott mot luftfartslagen, ålägg henne dessutom att betala skadestånd till flygbolaget samt att betala alla eventuella extra kostnader hon åsamkat flygbolaget.
Om man tar alla kostnader i beaktande kan det bli en ansenlig summa!
Förutom problem vid den direkta förseningen så påverkar det även besättningens tjänsgöringspoäng/tid, vilket i förlängningen kan medföra problem med schemaläggningen.

Tror inte riktigt hon tänkt igenom vilka problem hon ställer till.
Hjälp henne att förstå detta genom en rättegång.

Det måste statueras exempel nu!
Om du är flygkapten så vill i vart fall inte jag flyga med dig. Var i Luftfartslagen hittar du stöd för att åtala henne? Vilken paragraf i Luftfartslagen menar du skulle vara tillämplig? Här har du Luftfartslagen: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20100500.htm
2018-07-24, 14:47
Medlem
De kräver ju som bekant en man som rökte på toaletten på hundratusentals kronor, torde väl gälla även här isåfall?

Varför kastar de inte ut henne från planet för övrigt?
2018-07-24, 14:48
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Området där hon bor är inte mångkulturellt alls, snarare pursvenskt område.
Nja, titta på vilka som bor i huset så ser du att det inte direkt är pursvenskar som bor där.

https://www.hitta.se/adress%3Amejerigatan+2a+g%C3%B6teborg/personer/2

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Passagerarna har rätt till ersättning för förseningen. Dessa ersättningskrav bör givetvis skickas vidare till hen-aktivisten i form av skadeståndskrav. Detta helt oberoende av de böter för luftfartssabotage som givetvis bör utdömas av domstol. Samt livslångt flygförbud.
Jag hoppas också att hon får böter, men det blir ju inget problem då hon kommer att skriva om det på Facebook och vips så startas en insamling startas och inom någon timme så har dom dragit in hela bötesbeloppet. Sådana PK-insamlingar är det ingen som anmäler och således stoppas dom inte. Livslångt flygförbud är det enda som skulle få kännbar effekt på henne.
Senast redigerad av Gubbmagen 2018-07-24 kl. 14:59.
2018-07-24, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Som flygkapten kan jag meddelat att mitt ansvar för passagerarna börjar när de kliver ombord på flygplanet jag för befälet över.
Med det ansvaret följer väldigt stora befogenheter, oavsett om flygplanet står på marken eller befinner sig i luften.
Elin Ersson gör sig skyldig till brott mot luftfartslagen när hon vägrar lyda besättningens order att sätta sig på sin plats och spänna fast säkerhetsbältet.

Om vi skall få ett slut på dessa dumheter måste det statueras exempel!
Åtala Elin Ersson för brott mot luftfartslagen, ålägg henne dessutom att betala skadestånd till flygbolaget samt att betala alla eventuella extra kostnader hon åsamkat flygbolaget.
Om man tar alla kostnader i beaktande kan det bli en ansenlig summa!
Förutom problem vid den direkta förseningen så påverkar det även besättningens tjänsgöringspoäng/tid, vilket i förlängningen kan medföra problem med schemaläggningen.

Tror inte riktigt hon tänkt igenom vilka problem hon ställer till.
Hjälp henne att förstå detta genom en rättegång.

Det måste statueras exempel nu!
Vilken paragraf i Luftfartslagen menar du skulle vara tillämplig? Här har du Luftfartslagen: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20100500.htm

Enda som ja ser skulle kunna vara tillämplig är Luftfartslagen 4:10: Den som passagerare inte åtlyder vad befälhavaren bestämmer om ordningen ombord, Saken är dock att flygplanet, såvitt jag förstått inte var i luften eller ens hade börjat röra sig, de höll fortfarande på att borda planet. Jag är inte jurist men jag är tveksam till att Luftfartslagen är tillämplig på ett flygplan som står helt stilla och inte ens har taxat ut.

För brott mot paragrafen ovan så är det böter eller fängelse i högst sex månader. I det här fallet skulle jag tro, om hon skulle fällas, att det resulterar i böter och villkorlig dom. Det är helt klart värt att anmäla. Brottet faller under allmänt åtal så vem som helst kan anmäla det till polisen.
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Ja turkiska polisen vet ju hur man svingar en batong kan man ju tro ?
De är nog vana vid trilskandes afghaner och kan nog lära dem att veta hut
Helt klart är att hade hon gjort det där i Istanbul så hade det inte snackats så mycket utan hon hade slängts av planet och utvisningen hade fortgått. Polisen i Istanbul, särskilt de som jobbar med turister, är professionella så jag tror inte de hade varit brutala men de hade definitivt visat vem som bestämmer. Det gör ju också (polisen?) som tilltalar Elin Ersson på slutet, polisen börjar tröttna på argumentationen och avslutar med något i stil med "Det är vi som bestämmer och du ska AV" och steget efter det hade blivit att Elin Ersson hade släpats av planet, ingen större skillnad mot hur turkarna hade agerat.
Senast redigerad av DoktorPest 2018-07-24 kl. 14:54.
2018-07-24, 14:52
Medlem
TraXzmans avatar
Hon kanske skulle engagera sig mer och uteslutande i att ta hand om dom som fått stanna istället så dom slutar parasitera på samhället eller begå brott. Att strö på med fler invandrare som inte har asylskäl och ska utvisas har alldrig hjälpt nån förrän man städat upp på sin egen bakgård först.

Förstår inte varför man väsnas med att hon vill ha olagliga människor i landet ? Finns 30 mille + flyktingar som behöver hjälp, flickan kan ju ta en volontär resa dit i deras land och hjälpa till där ??

Att fatta tycke för nån enstaka är ju knappast humanitärt agerande
2018-07-24, 14:53
Medlem
JustZlatans avatar
Om batikhäxan hade gjort så i USA hade hon åkt i fängelse! Fan vad mesigt Sveriges rättssystem är alltså. Polisen ska gripa kärringen för att ha stört flygningen.
2018-07-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janyny
Onödigt att lägga ut adressen.

Tillbaka till om vakter får slänga av henne: Under tiden videon spelas in håller kaptenen på att ta ett beslut, antagligen i samråd med Landvetter, och då gissar jag att frågan är om de bara ska slänga av aktivisten eller om det redan rört upp så mycket på flighten att det är bättre att också slänga av den som ska bli deporterad. För flygningens skull blir det ju absolut det lättaste att låta deportationen ske med annat flyg. Man riskerar att aktivisten hunnit röra upp känslor hos andra passagerare och att flygningen skulle kunna få mycket tjafs att hantera om bara aktivisten slängs av och det kanske under stort motstånd som många passagerare ser och då reagerar på.

Vad menar du? Landsförrädare bör definitivt hängas ut.
2018-07-24, 15:03
Medlem
Väll bättre om hjärntvättade bruden åker till Kabul och går ombord på ett plan och utför samma sak ! Då sverige har blivit ett livsfarligt land att vistas i pga alla dödsskjutningar och annat,DÄR gör hon Afghan-hanarna en bättre tjänst. Risken för att gruppvåldtas av andra Afghan hanar är nog lika stor här som i Afghanistan nu för tiden dessutom!
Senast redigerad av Monday1 2018-07-24 kl. 15:06.
2018-07-24, 15:07
Medlem
https://www.etc.se/inrikes/stoppade-utvisning-med-hjalp-av-fotbollslag-0

Citat:
Gudrun Romeborn, som är en av samordnarna bakom aktionen, menar på att det nu råder stor förtvivlan kring vad som har hänt den unga killen.
Borta, så konstigt
Senast redigerad av porslinslandet 2018-07-24 kl. 15:21.
2018-07-24, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om batikhäxan hade gjort så i USA hade hon åkt i fängelse! Fan vad mesigt Sveriges rättssystem är alltså. Polisen ska gripa kärringen för att ha stört flygningen.

Nu är det så min vän att hon har räddat en människa från hemskheter som krig och trauman. Det ska hon ha mycket beröm för. Tänk på hur han måste känt bak i planet med sina hemska minnen och resten av passagerarna var turister. Känslorna han måste upplevt i den stunden måste vara omfattande skräck och panik. Tänk på hans känslor.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2018-07-24 kl. 15:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in