Citat:
Ursprungligen postat av
Knivur-273
Fan vilket djävla gnäll på alla, bara för att temperaturen går lite över noll några veckor

Ni får väl flytta till Island, avataren min. Sällan över 10 °C på sommaren, sällan under -10 °C på vintern
Jag älskar att plågas av den korta värmen, eftersom jag fryser som fan på vintern. Nu förlorar jag i alla fall inte känseln i fingrarna när jag cyklar en halvmil för att köpa lite mat

Antar handskar är helt främmande för dig. Som jag sagt tidigare, finns ju inget lättare än att undvika kyla, värme däremot är ett helt annat företag.. jag går i kalsingar året om inne, dvs om jag inte väntar besök.. ute får man ju klä sig därefter, även om jag inte tycker handskar och halsduk + mössa behövs förrän det blir runt -5, ska jag cykla tar jag dock på mig mer för annars blir det kallt om fingrarna och öronen..
Island låter faktiskt rätt lockande, perfekt temp imo.. enda jag egentligen inte gillar med sveriges årstider är just värmen på sommaren (som ju inte bli sådan skön värme som man får i te.x Brasilien, här blir det något slags tryckande torr hetta som bara är jobbig), samt tycker man det blir mörkt lite väl länge på vintern..