2018-07-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demented
Kan låta konstigt men det är bättre att duscha varmt innan man går och lägger sig. Skickar signaler till kroppen om att kyla ner, duschar du kallt kickar systemet för att värma upp kroppen igång.
Nä, det där tror jag inte ett dugg på! Tycker nu när det varit så varmt en längre tid, att man faktiskt börjar vänja sig! Sover bättre på nätterna, har fönster öppna så det bli korsdrag, kan faktiskt frysa lite på natten så täcket kommer till användning
Citera
2018-07-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Lägger kylklampar bakom fläktarna så att luften som sugs in kyls. Funkar det? Tror det, om det inte är placebo
Jag har satt fast behållare bak på min fläkt som jag häller is i. Tyvärr kan jag inte påstå att det verkar fungera.
Citera
2018-07-21, 23:38
Medlem
Bada så ofta du kan
Ha flaskor med is i frysen
Kör shorts på jobbet
Lös ett skönt korsdrag i lägenheten.
Duscha kallt

Njut av värmen!!!
Citera
2018-07-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu är det väl ändå lite mer extremt. Jag kan inte påminna mig att det i princip varit sol hela maj, juni och snart juli. Minns inte alls 2003. Kommer dock ihåg att det var jävligt varmt länge 1997. Dock inte från maj.

Nu kan det ju vara fint väder även om temperaturen inte behöver tangera +30. Personligen tycker jag att 20-21 är de bästa temperaturerna och solen är ju lika aktiv om det är molnfritt oavsett temperatur under sommaren.

Norröver var den gångna vintern den snörikaste i mannaminnet. Sundsvall hade styvt en meters snödjup och folk trodde lite till mans att det nog kommer att vara snö kvar en bit in i juni. Plötsligt vänder allt på en femöring och snön försvann i ett nafs och i stället blev det högsommar.

Snöberget är kvar i Sundsvall
Citera
2018-07-21, 23:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Nej, det skulle väl vara om man står still och väntar på något utomhus, bara se till att röra på sig, gå fram och tillbaka te.x. Sen kan man frysa tillfälligt innan man fått upp värmen. Men för det mesta skulle jag säga man har dålig koll på te.x vilka kroppsdelar man bör skydda mot kylan och vad som är effektivt, eller bara struntar i det (något jag ofta gjorde som ung), då får man skylla sig själv.

Nej man svettas absolut inte om man har en AC och får ner temperaturen till en behaglig nivå i rummet.

Rör man på sig mycket kan man svettas trots AC.
Citera
2018-07-22, 00:04
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Rör man på sig mycket kan man svettas trots AC.

Visst, om man te.x gymmar inomhus, oavsett årstid. Blir ju dock lite tramsigt om man ska ta med allt sådant, knappast så att speciellt många påverkas av det.

Vi kan ju ta med att man kan börja frysa om man placerar sig framför en öppen frys utan kläder också.
Senast redigerad av NegroidMongoloid 2018-07-22 kl. 00:06.
Citera
2018-07-22, 00:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Visst, om man te.x gymmar inomhus, oavsett årstid. Blir ju dock lite tramsigt om man ska ta med allt sådant, knappast så att speciellt många påverkas av det.

Vi kan ju ta med att man kan börja frysa om man placerar sig framför en öppen frys utan kläder också.

Eller om man jobbar i fysiskt högt tempo, vilket många gör.
Citera
2018-07-22, 00:22
Medlem
Fläkt + att öppna och stänga fönster vid rätt tillfällen.
Citera
2018-07-22, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Det går i cykler, varmare perioder varieras med kallare perioder.

1994 hade Kalmar 35,2 grader.

Det svenska värmerekordet har Målilla med 38,0 grader från den 29 juni 1947.

Så vad är det för jävla rekord du snackar om? Det har varit varmare tidigare.

Ja det kanske är rekord i antalet dagar där vi haft över 30 grader. Eftersom det varit varmt sedan Maj.

Men det är sånt som kan hända i sällsynta fall, och det är det just nu.

1994 var det så här varmt i sex veckor, men jag minns inte att det var samma typ av värme då som nu? Jag tycker det är mer tryckande värme nu än det var dessa sex heta veckorna 1994. Kanske mer fuktigt i luften nu än då?
Gräset hann bli knastertorrt och gult då med och folk tröttnade till slut på värmen.
Det var temperaturer på upp till 32 och 34 grader, men låg väl konstant kring 30.
Och inga bränder vill jag minnas och inte heller några säljrekord av fläktar och liknande.

Nu skriver Aftonbladet att SMHI rapporterar om varmaste juli på 260 år.
Senast redigerad av vgh 2018-07-22 kl. 00:27.
Citera
2018-07-22, 00:37
Avslutad
Nätterna är tack och lov fortfarande normala dvs temperatur mellan 15 och 20.
Bästa lösningen för god kvällssömn är att öppna ett fönster, ställa fläkten där och rikta den mot sängen. Stäng sedan eventuellt dörren om resten av bostaden är varm.

Mitt sovrum är nere på 20 nu och jag får svalkande fläkt på mig. Svinskönt.
Citera
2018-07-22, 00:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Nätterna är tack och lov fortfarande normala dvs temperatur mellan 15 och 20.
Bästa lösningen för god kvällssömn är att öppna ett fönster, ställa fläkten där och rikta den mot sängen. Stäng sedan eventuellt dörren om resten av bostaden är varm.

Mitt sovrum är nere på 20 nu och jag får svalkande fläkt på mig. Svinskönt.

Jaså, jag tittar på termometern och ser 22 kl 00.43.
Citera
2018-07-22, 00:53
Medlem
Sitter på balkongen nu och tar en kaller. Upptäckte att jag har fågelskit runt ett tomt glas som står på bordet. Fågelstackarna verkar varit här och letat vatten. Blir att ställa ut en balja inatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in