2018-07-23, 23:34
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentafredriksson
Jag har el som ingår i hyran så jag avfrostade frysen. Sen lät jag dörren stå öppen och slog på strömmen.

Visade sig vara en jättedålig ide, skiten pajade.

Det var till att vara kreativ.

Måste då tillägga att det är jävligt skönt att stå med kylskåpsdörren öppen. Men vår piper efter ett tag. Hade vi inte haft kylskåp som piper så hade vi nog stått med kylskåpsdörren öppen lite för länge och svalkat oss. Dock inget vidare bra tips.
Citera
2018-07-23, 23:41
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Erik 95 år får ingen fläkt enl Attendo. "Dom är slut".
Skulle nog vara hjälpt av att läsa denna tråd. Skickade dom en länk till ett av många ställen som har fläktar:
Conrad Luftkylare Arctic Air 645 kr.
Beställt en liknande själv.

Grattis till ett bra köp! Jag har två Arctic Air. Bästa köp jag gjort. Någonsin.
Svalt och skönt. Min stora fläkt kan slänga sej i väggen!
Citera
2018-07-23, 23:53
Medlem
Strangeflowers avatar
Varma dagar, men nätterna är sedan några dagar svala vilket är underbart. Korsdrag i huset, är ett måste. Göm undan viktiga papper, knyt fast krukväxter, spika fast svärmor. Shit is gonna fly.

Att ta det lugnt, resignera istället för att frustrera och hetsa upp sig över nåt man inte kan påverka, det hjälpte mig i början. Att hela tiden gå och tänka på hur jävla drygt och varmt och jobbigt det är påverkar mer än man tror.

Kall handduk om nacken, kalla fotbad är fint om man börjat överhetta. En och annan stund i matkällaren funkar också. Låter även katten traska in och rulla runt på den svala betongen när det är som hetast. Annars ligger hon mest i en jordgrop i astillbebuskarna och verkar inte lida alltför mycket.
Citera
2018-07-24, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kentafredriksson
Jag har el som ingår i hyran så jag avfrostade frysen. Sen lät jag dörren stå öppen och slog på strömmen.

Visade sig vara en jättedålig ide, skiten pajade.
Så nu kan jag inte ens fixa is eller kyla mat.

Skitbra anledning att flytta över till tjejen med AC och pool.
Fixade sig till slut. Måste dock köpa ny kyl/frys

Som plåster på såren hade det kylt noll. Samma kyla som frysen skapar genereras som värme baktill - Om du inte har gjort någon lösning för att få ut värmen eller mot ett annat rum. Alternativt hade det kanske funkat om du tänkt sova i frysen.

Bor du i hyres är det ju lätt att bara skylla på att värmen gjort frysen tungjobbad även om den är ny :-)

Jag lider något hemskt i den här hettan. Visst funkar nätterna med fläkt, myggnät o öppna fönster men dagarna. Jag får fly huset och det stör mig för jag har tusen saker att göra. Trodde aldrig det skulle vara tortyr att ligga på plajan med parasol men det börjar bli jävligt uttjatat nu. När NÄR ska detta elände ta slut?
Börjar oroa mig för att det blir först i slutet av september.

Inför nästa år ska jag koppla in en state of the art-AC så man kan njuta av värmen istället!
Senast redigerad av fiskoega 2018-07-24 kl. 00:11.
Citera
2018-07-24, 00:19
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
Varma dagar, men nätterna är sedan några dagar svala vilket är underbart. Korsdrag i huset, är ett måste. Göm undan viktiga papper, knyt fast krukväxter, spika fast svärmor. Shit is gonna fly.

Att ta det lugnt, resignera istället för att frustrera och hetsa upp sig över nåt man inte kan påverka, det hjälpte mig i början. Att hela tiden gå och tänka på hur jävla drygt och varmt och jobbigt det är påverkar mer än man tror.

Kall handduk om nacken, kalla fotbad är fint om man börjat överhetta. En och annan stund i matkällaren funkar också. Låter även katten traska in och rulla runt på den svala betongen när det är som hetast. Annars ligger hon mest i en jordgrop i astillbebuskarna och verkar inte lida alltför mycket.

Jag saknar fönster åt mer än ett håll så korsdrag kan jag inte åstadkomma.
Nån matkällare har jag inte heller. Det är ändå inte synd om mej, jag har ju två Arctic Air..
Tappade upp ett riktigt iskallt fotbad och var beredd på en skön stund framför TV:n
Då hörde jag genast "slurp" och båda katterna jag är kattvakt åt drack ur fotbadet.
Sen blev de osams och rök ihop så att vattnet stänkte ut i hela rummet.
Jag tröstade mej med mina Arctic Air.
Citera
2018-07-24, 00:53
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det var till att vara kreativ.

Måste då tillägga att det är jävligt skönt att stå med kylskåpsdörren öppen. Men vår piper efter ett tag. Hade vi inte haft kylskåp som piper så hade vi nog stått med kylskåpsdörren öppen lite för länge och svalkat oss. Dock inget vidare bra tips.
Öh, du är medveten om att kylen producerar mer värme när kylskåpsdörren är öppen?
Citera
2018-07-24, 01:45
Bannlyst
Kallsvettas en del när jag sover så kroppen kyler ner sig själv oavsett hur varmt det är i sovrummet. Ligger under täcket som vanligt. Annars börjar jag frysa efter någon timme

Noterar på SMHI att det ska vara ca 30 grader varje dag framöver. 33-34 grader som mest. Lökigt.
Citera
2018-07-24, 03:36
Medlem
Knivur-273s avatar
Fan vilket djävla gnäll på alla, bara för att temperaturen går lite över noll några veckor Ni får väl flytta till Island, avataren min. Sällan över 10 °C på sommaren, sällan under -10 °C på vintern

Jag älskar att plågas av den korta värmen, eftersom jag fryser som fan på vintern. Nu förlorar jag i alla fall inte känseln i fingrarna när jag cyklar en halvmil för att köpa lite mat
Senast redigerad av Knivur-273 2018-07-24 kl. 03:42.
Citera
2018-07-24, 05:03
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hade vi inte haft kylskåp som piper så hade vi nog stått med kylskåpsdörren öppen lite för länge och svalkat oss. Dock inget vidare bra tips.
Rent kontraproduktivt då kylen genererar mer värme än kyla.
Citera
2018-07-24, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Funderade på att skapa en liknande tråd då jag svettas som en gris. Kudden helt blöt när jag vaknade i morsas. Svetten rinner över hela jävla kroppen och tvingas byta tröjor 2-3 gånger om dagen. Hur är det med saltet? Har läst lite olika om man behöver få i sig extra eller inte. Någon sida påstod att det var en myt och att det vardagliga behovet räcker. Själv ligger jag på minst 12 gr salt om dagen numera. Onödigt? Eller behövs tom mer? Och när jag säger att jag svettas som en gris menar jag det verkligen. Måste vara flera liter om dagen. Något annat att tänka på för hälsans skull för en svettgris som jag?

Grisar svettas inte, får hitta en annan metafor.
Citera
2018-07-24, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Grisar svettas inte, får hitta en annan metafor.
Det är ett vanligt uttryck i det svenska språket: Svettas som en gris.
Citera
2018-07-24, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Det är ett vanligt uttryck i det svenska språket: Svettas som en gris.

Jag vet, undrar hur det kommer sig eftersom det inte stämmer ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in