2018-07-22, 20:37
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och duperad är den passiva mottagaren. Det är en viss skillnad. Och det vet du för det var det som du avsåg med ditt kampanjande inlägg.

Du förutsätter att HD blivit lurad under alla år. Även om SD skulle vara en notorisk lögnare så är det väl långtifrån givet att hans fru går på allt? Och det är ju verkligen inte givet att någon som är otrogen är mördare.

Ditt inlägg insinuerar att HD är en sämre människa eftersom hon, enligt dig, borde anta att SD ljuger om allt eftersom han tydligen lovat något han inte höll i något avseende.
En annan aspekt som inte beaktas är att det kanske var LW som tog initiativ till kontakt efter SD lovat att lägga ned den relationen?

Har jag skrivit att HD är en sämre människa?
Jag lider med henne och den skit hon blivit utsatt för av sin man och LW.
Men fortsätt gärna förvränga det jag skriver.
Om SD lovat HD att inte ha kontakt med LW borde han ha nobbat LW:s eventuella inviter.
Nu kommer jag inte besvara dig mer då du förvränger mina ord.
Citera
2018-07-22, 21:03
Medlem
Sockerhalss avatar
Hatet och drevet mot SD är varken berättigat eller logiskt med tanke på att inget finns på honom som kan få honom mer än "skäligen".
Som utomstående kan man inte driva en så hård och dömande linje. Helt absurt. INGET FINNS. M.a.o anser jag att det är illvilliga människor som vill sprida skit.
Det får mej mer och mer övertygad om att Stefan är oskyldig. Jag läser frustration hos en handfull av er. Fy...
Citera
2018-07-22, 21:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Har jag skrivit att HD är en sämre människa?
Jag lider med henne och den skit hon blivit utsatt för av sin man och LW.
Men fortsätt gärna förvränga det jag skriver.
Om SD lovat HD att inte ha kontakt med LW borde han ha nobbat LW:s eventuella inviter.
Nu kommer jag inte besvara dig mer då du förvränger mina ord.

Jag förvränger inte dina ord. Men du verkar utgå från en förutsättning som kanske inte alls gäller (bra dock att du tillstår att även LWs del i otroheten var osnygg). Och HD kanske inte blivit utsatt för så mycket skit i det stora hela, mer än att kanske få rynka på näsan åt LWs inställsamma kommentarer (för HD lär devälframståttsom inställsamma om hon kände till otrohetsaffären). Jag vet inte hur jag kortfattat ska förklara hur jag menar. Det finns åtskilligt med SD som inte verkar särskilt sympatiskt, någon i tråden beskrev ju SD och LW som väldigt energiska och ganska lika. Jag menar att HD kanske tyckte det var rätt skönt om han höll sig borta under hennes utmattningsdepression? Hans sätt att vara kanske då var störigt, för henne, men för dens skull är det kanske inte rätt att säga att han "utsätter" henne för skit? Jag tror ju säkert att depressioner kan triggas eller förvärras hos personer med en partner med ganska maniska drag men det kanske är mer adekvat att tala om att man valt fel partner än att hävda att den andre "utsätter" en för skit? Det är i alla fall avsevärt mer konstruktivt i meningen att det är lättare att göra något åt sina egna val än att ge sig till att försöka förändra någon annan?

Angående att nobba hennes inviter. Han kanske gjorde det? Kanske till och med explicit och blev anmäld för ofredande?
Han kanske inte avsett att skjutsa henne den där kvällen med knoggnuggningen. Men hon kanske "råkade" bli utan skjuts hem från något evenemang?
Citera
2018-07-22, 21:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
I den försvunna personens hem ja.
Men dom får inte göra husrannsakan vart som helst.
Du är mer än välkommen tillbaka ty du är någon som om möjligt kan skingra några av dom tätaste dimmorna i tråden

Dina 2 inlägg där du berör blodspåren är delvis motsägelsefulla. Det första inlägget är postat 2018-05-20, 00:31
Citat:
Anledning till att man misstänker att hon blivit utsatt för människorov från början var blodspår i och utanför bostaden, man spårade mobilen därifrån mot skogen vid vivalla så inriktning var att hon varit på väg i nord västlig riktning från bostaden och där har man finkammat området med polishundar. Så initialt har utredningen sköts enligt skolboken. Sen har naturligtvis mördaren vilseledit polisen på der viset. Men att hänga ut dom är felaktigt.
Och detta postat nästa 1, 5 månader senare dvs, 2018-07-10, 16:33
Citat:
Det stämmer man fann blid inledningsvis i lägenheten och då är det regel att avspärrningen utökas. Den mängden blod som fanns var inte stor så det behöver inte vara färskt blod och kan komma från barnen. Det som var av avgörande betydelse för att man misstänkte människorov var inledande förhören med UW och digitala spår.
Vidare skriver du citat: "naturligtvis mördaren vilseledit polisen på der viset."
Har I tråden diskuterat om det fetade i ditt inlägg ev, gäller blodspåret som uppenbart har kallnat eller avser det något annat vilseledande spår som ex, telefonen?
Citera
2018-07-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Eftersom det talats om dålig stämning i tråden så ville jag påpeka varför man ibland inte klarar av att svara hövligt på ett otrevligt inlägg.
Det handlade inte bara om detta inlägg utan flera, från bland annat din sida. Du är bossig enligt mig.

Angående längden på inlägg tycker jag inte att det är att föredra långa ordmassor om man inte har något intressant att uttrycka.
Kvalitet framför kvantitet alltså.

Med det inte sagt att mina är särskilt kvalitativa.

Tror MGM är skyldig så jag är inte mycket för att fantisera om andra GM.

Varför inte? Enligt åklagaren fanns ju "jättemycket" teknisk bevisning, men tydlingen inte såpass attdet binder SD så det räcker ens till häktning.
Jag vill inte tro att åklagaren blåljuger även om hon uttrycke sig lite udda för att vara åklagare. Så tanke jag får då är att teknisk bevisning finns i något slags myckenhet, men att den träffar okänd person (dvs ej kan kopplas till SD)? Nu har det ju gått en tid så flertal analyser borde vara klar.
Citera
2018-07-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Jag läser frustration hos en handfull av er. Fy...

Frustrerade borde väl alla vara i det här fallet. Det är inte löst och med stor sannolikhet går en mördare lös. SD eller annan.
Citera
2018-07-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har du fått något svar på frågan?

Nä.... på västfronten inget nytt...
Sedan finns det geocachare som loggar cacher varje dag och loggar online med, samt svarar direkt mer eller mindre på digitala medier, om man har tillgång till det....
Citera
2018-07-22, 21:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Varför inte? Enligt åklagaren fanns ju "jättemycket" teknisk bevisning, men tydlingen inte såpass attdet binder SD så det räcker ens till häktning.
Jag vill inte tro att åklagaren blåljuger även om hon uttrycke sig lite udda för att vara åklagare. Så tanke jag får då är att teknisk bevisning finns i något slags myckenhet, men att den träffar okänd person (dvs ej kan kopplas till SD)? Nu har det ju gått en tid så flertal analyser borde vara klar.
Men om det visar på okänd GM borde SD avföras. Jag tror inte de är klara. Vi hör om flera månader långa väntetider för analyssvar.
Citera
2018-07-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men om det visar på okänd GM borde SD avföras. Jag tror inte de är klara. Vi hör om flera månader långa väntetider för analyssvar.

Något antal borde vara klara.

Man avförde inte läkarna i styckmordsmålet trots att man hittat en handuk intill ens fyndplatsen med CDCs hårstrån och dna även från okänd person. Sedan försvann den där handduken på något sätt.
Citera
2018-07-22, 21:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Något antal borde vara klara.

Man avförde inte läkarna i styckmordsmålet trots att man hittat en handuk intill ens fyndplatsen med CDCs hårstrån och dna även från okänd person. Sedan försvann den där handduken på något sätt.
Men åklagaren vill nog vara väldigt säker denna gång så hon inte får ett tredje nej. Hur många gånger kan man begära häktning egentligen för samma person i samma ärende?
Sedan är det väl lite konstigt med en massa misstänkta som inte kan fällas pga långa väntetider. Känns sådär.
Citera
2018-07-22, 21:34
Medlem
Citat:
I den försvunna personens hem ja.
Men dom får inte göra husrannsakan vart som helst.

Välkommen åter, Moralensväktare! För tio dagar sedan var du övertygad om att mordgåtan kommer
att lösas. Anser du att utredningen gått framåt sedan dess så att man är närmare lösningen?
Citera
2018-07-22, 21:47
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Hatet och drevet mot SD är varken berättigat eller logiskt med tanke på att inget finns på honom som kan få honom mer än "skäligen".
Som utomstående kan man inte driva en så hård och dömande linje. Helt absurt. INGET FINNS. M.a.o anser jag att det är illvilliga människor som vill sprida skit.
Det får mej mer och mer övertygad om att Stefan är oskyldig. Jag läser frustration hos en handfull av er. Fy...

Skäligen misstänkt och "INGET FINNS". Hur tänkte du där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in