2018-07-22, 19:07
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Skulle gärna se att du kan svara på frågor du får kring dina inlägg! Du kastar ur dig påståenden och teorier men vill inte svara på följdfrågor
Vad gör att du har NW som trolig GM?
Vad talar emot SD?

TIDEN min vän. TIDEN som gått gör att jag tror mindre och mindre på SD. Jag trodde också stenhårt på honom från början. Men jag anser att eftersom de inte kunnat binda honom på nåt vis vid brottet, så får man kolla efter alternativa gm. Någon i hennes närhet förutsätter jag bär skuld. Även om vederbörande inte utfört mordet själv.
N.W misstänker jag pga vad som kommit fram i tråden. Bl.a ett inlägg från moderator blomvattnare, där någon pm:at att vi ska syna sonen. (Eller nåt sånt) Han har varit på tapeten här en del. Motiv: Ja, han verkade hata henne. Pengar får väl ses som ett starkt motiv. Pengar som han kan dela med sej av till ev gm/kompis. Det är min tes nu. Jag säger till om jag ändrar mej.
Citera
2018-07-22, 19:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är faktiskt ganska intressant att flera postare verkar tycka att AL per definition inte kan vara skyldig eftersom h*n "ser bra ut", "är snygg" etc?

Jag vill med det här inlägget inte på något sätt påpeka att h*n är skyldig, MEN måste nog påstå att en persons utseende inte är avgörande huruvida personen rent hypotetiskt kan begå ett brott eller ej

Det är väl ingen som tror att han är
oskyldig pga att han är snygg?

Det är väl mer att det kan tänkas
ha triggat någon av de andra "vännerna"
att hon nu har hittat någon som är snygg
och GM då känner sig hotad av det?
Citera
2018-07-22, 19:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det jag tänkte var att GM av misstag skadat LW initialt. T.ex. att hon fallit olyckligt av en knuff. Då borde GM ringt 112, även om hen begrep att LW skulle stryka med och GM bli dömd för dråp.
Angående min fundering tror jag nu att Brädgårdsindianen har rätt i att vi inte får ngn extrainfo av avsaknaden av skydd för HD. Annat än att HD inte sökt skydd (för då hade väl hon och döttrarna flyttats till skyddat boende).

Tja, jag är ju nu en väldigt okreativ person som inte lätt låter mig inspireras av andra spekulativa tankegångar om att HD låtit sig duperas i alla år.

Anledningen till att HD inte sökt något skydd kan ju vara att hon helt enkelt inte känner sig hotad. Hon kanske aldrig har upplevt ens tillstymmelse till något våldsamt eller hotfullt beteende från SD, vare sig mot henne själv eller barnen?
Citera
2018-07-22, 19:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är väl ingen som tror att han är
oskyldig pga att han är snygg?

Det är väl mer att det kan tänkas
ha triggat någon av de andra "vännerna"
att hon nu har hittat någon som är snygg
och GM då känner sig hotad av det?

Ponera att GM är en man, tror du att han har samma referensramar på vem han skulle tycka vara "så snygg" att han känner sig hotad?

Dvs. är det så säkert att män verkligen tycker att AL är så pass "snygg" att h*n ses som en konkurrent och att därför LW måste tas av daga?

Att jag ställer frågan beror på att åtminstone inte jag delar uppfattningen om h*ns "snygga" utseende. Plus att jag därför inte tror att män, per definition, tycker att h*n är snygg.

Dessutom känns det litet ologiskt att någon, baserat på att AL anses som snygg, skulle välja att ta livet av LW. Ganska så kontraproduktivt, imo.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-07-22 kl. 19:41.
Citera
2018-07-22, 19:43
Medlem
Citat:
Varför skulle jag svara på frågor från DIG som rör mitt privatliv?
Tråden handlar om mordet på Lena, så ställ inga personliga frågor hur jag skulle ha gjort!

Sedan åter igen hittar du på och förvränger vad jag skriver.
Länka gärna till mitt inlägg där jag skriver att HD är psykiskt nedbruten?
Det är du som använder de orden.
Den som är psykiskt nedbruten verkar vara du

Sluta tramsa med ditt "tråden handlar om mordet på LW". Samma skit drog du när jag kommenterade om att en känd dömd våldsam man varit synlig på permissioner i Örebro. En man vars ett av offren överfölls i sitt eget hem.

Vad avser du när du skriver att HD skulle blivit "duperad" i många år? Det vet du väl inget alls om? Det är väl möjligt att hon varit medveten om karaktären LWs och SDs relation men inte orkat bry sig om det nu stämmer att hon haft utmattningsdepression. Den genomsnittliga snutmakan/maken är kanske mer duperad om hen tror att BOs relationer, handel och vandel är ointressant.

Vem menar du har "duperat" HD? LW var kanske en mer slipad lögnare och färghållare inför "grannfrun" som hon själv vigt med den hon hade ett förhållande?
Citera
2018-07-22, 19:51
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Sluta tramsa med ditt "tråden handlar om mordet på LW". Samma skit drog du när jag kommenterade om att en känd dömd våldsam man varit synlig på permissioner i Örebro. En man vars ett av offren överfölls i sitt eget hem.

Vad avser du när du skriver att HD skulle blivit "duperad" i många år? Det vet du väl inget alls om? Det är väl möjligt att hon varit medveten om karaktären LWs och SDs relation men inte orkat bry sig om det nu stämmer att hon haft utmattningsdepression. Den genomsnittliga snutmakan/maken är kanske mer duperad om hen tror att BOs relationer, handel och vandel är ointressant.

Vem menar du har "duperat" HD? LW var kanske en mer slipad lögnare och färghållare inför "grannfrun" som hon själv vigt med den hon hade ett förhållande?

Order dupera betyder bedra, vilseleda, lura.
SD har haft en affär bakom HD:s rygg.
Haft kontakt med LW trots att han lovat HD att inte ha det.

Då anser jag att han har duperat HD.
Senast redigerad av flixa81 2018-07-22 kl. 19:55. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-22, 19:53
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
En lite mer akut fråga till dom med insyn i utredningen. Har det tagits in en ny person på förhör i förrgår eller gårdagen?

Har du fått något svar på frågan?

Citera
2018-07-22, 20:08
Medlem
Citat:
Order dupera betyder bedra, vilseleda, lura.
SD har haft en affär bakom HD:s rygg.
Haft kontakt med LW trots att han lovat HD att inte ha det.

Då anser jag att han har duperat HD.

Och duperad är den passiva mottagaren. Det är en viss skillnad. Och det vet du för det var det som du avsåg med ditt kampanjande inlägg.

Du förutsätter att HD blivit lurad under alla år. Även om SD skulle vara en notorisk lögnare så är det väl långtifrån givet att hans fru går på allt? Och det är ju verkligen inte givet att någon som är otrogen är mördare.

Ditt inlägg insinuerar att HD är en sämre människa eftersom hon, enligt dig, borde anta att SD ljuger om allt eftersom han tydligen lovat något han inte höll i något avseende.
En annan aspekt som inte beaktas är att det kanske var LW som tog initiativ till kontakt efter SD lovat att lägga ned den relationen?
Citera
2018-07-22, 20:14
Medlem
Citat:
SD nämner nu LW i en geocachelogg första gången (?) efter hennes död:

Han har förfärlig otur med orden SD. Om han inte är GM kan det vara ngt som förvirrat utredningen.
Citera
2018-07-22, 20:18
Medlem
Citat:
Det är faktiskt ganska intressant att flera postare verkar tycka att AL per definition inte kan vara skyldig eftersom h*n "ser bra ut", "är snygg" etc?

Jag vill med det här inlägget inte på något sätt påpeka att h*n är skyldig, MEN måste nog påstå att en persons utseende inte är avgörande huruvida personen rent hypotetiskt kan begå ett brott eller ej

Nej verkligen inte. Ted Bundy sågs väl som att se bra ut. För övrigt tycker jag nog alla inblandade i det här i Örebro ser ganska alldagliga ut.

Men jag har funderat över den där Norge resan. Och att det förfasas över att de bara åkte. Vet man säkert att hon skulle med? Hon hade planerat att åka, det vet jag, men vet man att hon inte meddelat förhinder (om hon hade barnen, undvika att belasta knäet som kanske inte var hundra)?
Citera
2018-07-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Husrannsakan får göras när person är försvunnen.

Källa: Polisstyrelsen/
Efterspaning av försvunnen person och polisundersökning

I den försvunna personens hem ja.
Men dom får inte göra husrannsakan vart som helst.
Citera
2018-07-22, 20:25
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Han har förfärlig otur med orden SD. Om han inte är GM kan det vara ngt som förvirrat utredningen.

Nä,det där tolkar jag som ett skämt. Lena skriver att "hon fick dra i tofsen ett flertal gånger. Konstigt att den ens sitter kvar".( Ungefär så) Därför skrev SD att hon hade problem vid fångandet. 3/11 2017. Det är grabbhumor. Jag kan fatta fel,visst. Jag fattar faktiskt inte vad du menar?
Senast redigerad av Sockerhals 2018-07-22 kl. 20:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in