2018-07-21, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Då får ni väl försöka få fram även en sådan uppgift "från säker källa". Annars håller ju inte ens svartsjukemotivet, som hela det här "caset" mot SD tycks bygga på.
”Tyvärr” lär detta spä på SD-är-skyldig-anhängarna, men jag är ganska säker på att dom haft en relation under våren.
Men händelseförlopp och SD:s förhållande (nu) med HD talar emot det (logiskt), men givetvis kan man vända och vrida på detta. Men JAG känner att SD är fel GM.
Citera
2018-07-21, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad tillför detta tråden? Kanske att många tror/vet att han är oskyldig?!
En tanke jag har är just HD. Hon har känt SD i 20 år och har ett guldläge att gå fullt ut om hon kände en dålig vibb om hans förehavande.
Men hon gör tvärtom, verkar stötta honom 100%

Å andra sidan verkar det ha tagit lång tid för henne att upptäcka otroheten. Man känner inte alltid sin partner trots att man lever ihop. Hon väntar nog som vi alla på slutbesked från polis och åklagare.
Citera
2018-07-21, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det visar ju bara hur blåst hon är.

Eller också så är hon medbrottsling.

Ev. även JG.

Bilderna visar att SD och JG glatt cachar på
och inte visar någon sorg över vad som hänt
deras "vän" LW.
Hur visar man sorg enligt dig? J-a trams att skriva sånt.
Citera
2018-07-21, 14:34
Medlem
Citat:
Det visar ju bara hur blåst hon är.

Eller också så är hon medbrottsling.

Ev. även JG.

Bilderna visar att SD och JG glatt cachar på
och inte visar någon sorg över vad som hänt
deras "vän" LW.
Sen vill jag nog minnas att HD har väldigt hög IQ. Att hon inte insåg/ville förstå otroheten har nog med hennes sinnestillstånd under den perioden. Otroheten kan ju varit 3ggr under 6 år lika gärna, och varit engång förseelser (som upprepats. Vad vet vi? Vem är att döma?
Citera
2018-07-21, 14:35
Medlem
En lite mer akut fråga till dom med insyn i utredningen. Har det tagits in en ny person på förhör i förrgår eller gårdagen?
Citera
2018-07-21, 14:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Sen vill jag nog minnas att HD har väldigt hög IQ. Att hon inte insåg/ville förstå otroheten har nog med hennes sinnestillstånd under den perioden. Otroheten kan ju varit 3ggr under 6 år lika gärna, och varit engång förseelser (som upprepats. Vad vet vi? Vem är att döma?

Det har inget med IQ att göra.

Det har att göra med medberoende
och att acceptera att SD behandlar henne
som skit.

Och att inte vilja se och acceptera verkligheten.
Citera
2018-07-21, 14:48
Medlem
zippzons avatar
Citat:
En lite mer akut fråga till dom med insyn i utredningen. Har det tagits in en ny person på förhör i förrgår eller gårdagen?

Nu blev jag nyfiken & intresserad ! vad har du hört ? utveckla gärna !
Citera
2018-07-21, 15:00
Bannlyst
Citat:
Det finns fortfarande människor som glatt
poserar med SD.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ca7cd190-102f-4ed0-876a-5545fade8cae_l.jpg

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c95de87e-d56a-4c1e-9db6-26ce2cf1b44a_l.jpg

21 Jul 18

Tack för du delar med dig av bilderna till oss som vill se dom.
Citera
2018-07-21, 15:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
En nygamma uppgift som iaf gått mig förbi mig är att: Ärendet rubriceras som ett försvinnande, men ändras sedan till misstänkt människorov.
https://www.metro.se/artikel/gw-om-misstänkt-i-lena-fallet-därför-bedömer-polisen-honom-som-intressant

Ovanstående uppgifter att Lena FÖRST rubricerades som försvunnen har åtminstone gått mig förbi och ger ett visst annat sammanhang till dom gamla uppgifterna nedan.

Enligt Mats Rupla som är chef på polisens hundenhet hade kroppen sannolikt hittas tidigare om man istället vidtagit de utredningsåtgärder som görs i samband med rubriceringen ”försvunnen person”.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas

Följaktligen inställer sig frågan på vems order och VAD fick polis på plats att aktivt ändra rubriceringen i så tidigt skede som ju var orsaken att Lenas kropp 100 m bort hittades först efter 5 (var det väl? )dagar och då av en privatperson.

Jag och kanske många med mig har vilseleds tro att rubriceringen människorov (kidnappning i vanligt tal) var rubriceringen fallet ursprungligen gavs. Det visar sig att så inte var alls var fallet.
Oblygt nyfiken på uppgiterna av vem ändrades och vilka(s) uppgifter föranledde ändringen och gav ovärderlig hjälp till mördaren.

Detta har avhandlats många gånger i tråden. Bla. Har MoralensVäktare med källor som har insyn i utredningen, beskrivit varför det ändrades till människorov. Sammanfattningsvis berodde det på blodspår, indikationer genom förhör, och digitala enheter:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citera
2018-07-21, 15:20
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
”Tyvärr” lär detta spä på SD-är-skyldig-anhängarna, men jag är ganska säker på att dom haft en relation under våren.
Men händelseförlopp och SD:s förhållande (nu) med HD talar emot det (logiskt), men givetvis kan man vända och vrida på detta. Men JAG känner att SD är fel GM.

Stämmer det där, så sjunker min syn på SD som oskyldig. Det kan jag lugnt säga.Min uppfattning grundar sej mycket på att han höll sej ifrån henne.
Citera
2018-07-21, 15:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Just för att det finns grader i helvetet har vi olika ord för dem. Destruktiv betyder skadlig, nedbrytande, jmf destruera - förstöra. Och ja så kanske det slutade för LW, det vet vi inte än. Men att beskriva hela deras förhållande som destruktivt tycker jag är att ta i. Hur ska vi då beskriva förhållanden som innehåller svår misshandel?

Förslag: Väldigt/mycket destruktiv?
Citera
2018-07-21, 15:42
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Det finns fortfarande människor som glatt
poserar med SD.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ca7cd190-102f-4ed0-876a-5545fade8cae_l.jpg

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c95de87e-d56a-4c1e-9db6-26ce2cf1b44a_l.jpg

21 Jul 18

Jag får en känsla av att alla dessa bilder är demonstrationer och de blir då omsmakliga i mina ögon. Hade sannolikt inte tyckt så om situationen vore annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in