2018-07-21, 14:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
I appen ja, irl är läget annorlunda, hehe..
Fyfan vissa sommardagar nu när man går utanför dörren, helvete att mitt daygame är noneexistent nuförtiden. Man tänker "borde heja" men sen nej, blir ingenting. Lättare när man har någon "excuse" det är festival, det är nåt event, etc.

Jag går med på att 90 till 95% ligger mellan typ 4 och 7. Därifrån är dock steget extremt långt till att det skulle finnas blott 200 åttor i miljonstaden Stockholm. Ut i verkligheten och jobba på logiken förhelvete.
Citera
2018-07-21, 14:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
I appen ja, irl är läget annorlunda, hehe..
Fyfan vissa sommardagar nu när man går utanför dörren, helvete att mitt daygame är noneexistent nuförtiden. Man tänker "borde heja" men sen nej, blir ingenting. Lättare när man har någon "excuse" det är festival, det är nåt event, etc.
Det hade ju underlättat om inte 9/10 har lurar i öronen, gamnacke ner i mobilen eller både dessa grejor... fy fan vad jag hatar sånt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag går med på att 90 till 95% ligger mellan typ 4 och 7. Därifrån är dock steget extremt långt till att det skulle finnas blott 200 åttor i miljonstaden Stockholm. Ut i verkligheten och jobba på logiken förhelvete.

Haha, sa väl inte direkt att jag höll med om exakt det uttalandet. Jag höll mer med om 4 till 7 ideen. Bara för att man röstar på SD behöver man inte tycka att allt dom säger är strålande logik
Citera
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
8a är för högt, det kanske finns 100-200 8or i hela stockholm te.x

De allra flesta är 4-7. Och att det är stor gap mellan 4 och 7 har ingen betydelse.

100-200!? Haha wtf Nirvana, jag som trodde jag själv hade skev verklighetsuppfattning! 200 av alla tjejer som bor i Stockholm är ju löjligt. Räcker väl att gå ut en sväng på V för att ta död på den teorin om vi uteslutande snackar utseende alltså.

Citat:
Lol. Då kan vi lägga ner den skalan då den är alldeles för bred över siffrorna.

Mycket svag tankegång.

+1.

Fan, jag som försökte undvika att fastna i denna diskussion men så sitter man likt förbannat ändå på sin egen kammare och tycker om en riktig skitgrej.

Någon som haffat något nytt i helgen? Bokstavligt taget megatorka för mig nu, så blir till att dona fram en ny sommarfräsch profilbild i dagarna.
Citera
2018-07-21, 14:20
Medlem
anteri17s avatar
https://imgur.com/YI8cjXZ

Ta den här matchningen. Vilken siffra sätter ni på henne?

Jag tar bort bilden inom kort.
Citera
2018-07-21, 14:25
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Om din sida är mer seriös så är jag en 10

Jag är ungefär en 7:a och dejtar 5: or främst.
Kollade på den här sidan där jag är över 8 och till 9 beroende på bilder. Tre killar jag träffat låg allihopa kring 6. Känns som att den här sidan är mer korrekt då den bara låg en poäng över min egna bedömning och 1,- 1,5 poäng högre än vad jag tänker är rimligt även om jag själv nästan hamnar 2 poäng högre. (Tror knappast att de vill att människor ska må dåligt).

https://www.prettyscale.com

Gullet, jag har varit smal hela mitt liv och har normalvikt idag. Jag är dessutom snyggare än dig enligt din app. Min posering består av att ta upp kameran och försöka le.

Det är måtten som bestämmer om någon är en viss poäng. Resten är subjektivt. Men den här appen börjar likna något.

Fick lite över 6 på den första bilden jag tog på sidan. Den där bygger dock på närbilder som många tjejer är experter på att manipulera. Den där räknar som sagt inte med kropp och symmetri (mer än ansiktet förstås). Och på dejtingsajter och i allmänt så har kroppen en viss betydelse om man uttrycker sig milt.
Citera
2018-07-21, 14:25
Medlem
fabulas avatar
Citat:

I teorin är det där är en väldigt stark 7a till en knapp 8a. I alla fall i min värld.

Sedan ser hon ju ut att vara en typisk instagramande brud, så utan att försöka ta något ifrån dig så finns det risk att det "bara" är en 7a irl.
Citera
2018-07-21, 14:26
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
I teorin är det där är en väldigt stark 7a till en knapp 8a. I alla fall i min värld.

Sedan ser hon ju ut att vara en typisk instagramande brud, så utan att försöka ta något ifrån dig så finns det risk att det "bara" är en 7a irl.

Agree. Jag skulle säga åtta, varken mer eller mindre. Nirvana kanske en sexa.
Citera
2018-07-21, 14:27
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Lol. Då kan vi lägga ner den skalan då den är alldeles för bred över siffrorna.

Mycket svag tankegång.

Den där skalan fungerar utmärkt då många tester om utseende bekräftar att det är en stor samsyn mellan män vad som kan betraktas som en attraktiv kvinna. När det gäller kvinnor och deras syn på vad som är en snygg man rent utseendemässigt är det betydligt mer spretigt och komplext.
Citera
2018-07-21, 14:28
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Den där skalan fungerar utmärkt då många tester om utseende bekräftar att det är en stor samsyn mellan män vad som kan betraktas som en attraktiv kvinna. När det gäller kvinnor och deras syn på vad som är en snygg man rent utseendemässigt är det betydligt mer spretigt och komplext.

Mm men uppenbarligen föreligger inte samsyn över hur breda intervallen är.
Citera
2018-07-21, 14:29
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:

Knepig bild då den är tillgjord till tusen.
Går inte att döma en person efter den bilden. Ja hon är brunett, ja hon är sminkad och ler.

Edit: Hon ser inte ut att träna.
Senast redigerad av Matsu-san 2018-07-21 kl. 14:31.
Citera
2018-07-21, 14:31
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Mm men uppenbarligen föreligger inte samsyn över hur breda intervallen är.

Samsynen gäller vad som ses som en riktigt attraktiv kvinna dvs 8 och uppåt. När det gäller den stora massan under så är det givetvis spretigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in