Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-22, 00:29
  #17641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Såja, inget intelligenstjat, bara ren badass-stil att säga nåt inte alls sammanhängande.

Välkommen för helvete

Hahahaha, sant, en ren badass bryr sig inte, bara kliver in i tråden med vad han än vill ha sagt

---

På tal om alla feministbrudar; jag har matchat med ganska många som åtminstone inte i praktiken är feminister och kan ta ett skämt. Får se på vart deras åsikter ligger exakt dock, svårt att sia om men de skämtar vilt om t.ex. sossar iaf, så det är ett gott tecken, haha.
Jag har två ''roliga'' bilder, så kallade ''memes'' i min profil, därav kanske jag attraherar den typen av tjejer, som ofta är lite mer laidback och softare i allmänhet. Bör nämnas att det är 17-20 åriga tjejer det rör sig om , då jag själv är någorlunda nära den åldern (är 22).
Citera
2018-06-22, 00:37
  #17642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juveleraren
Träffar en tjej som jag verkligen börjar fatta tycke för. Lite halvrädd för att placera henne på en piedestal då jag vet att jag om jag blir kär blir jag fullständigt såld. Kan inte sluta tänka på henne och är allmänt rädd för hur jag skulle hantera ett eventuellt avslut. I mina relationer innan har jag alltid varit den som "avslutat" det och då blir tjejerna alltid tokiga, vill ses en sista gång, försöka igen eller fortsätta vara vänner.

Några frågor som säkert varit uppe tidigare:

1. Vet att många rekommenderar att dejta flera parallellt, gjorde det förut, men det går verkligen inte mer än i ett par dejter om man börjar fatta tycke för någon. Hur gör ni som killar för att inte fatta tycke för snabbt för tjejer? Generellt känns det som att tjejer tar längre tid på sig i att bli kära/förälskade än killar

2. Om avståndet till tjejen man träffar är detsamma hela tiden (statiskt) fastän man själv rör på sig, betyder det att tjejen inte öppnar appen? Jag har rört med med omkring 10 km och ändå visas avståndet som detsamma.

3. Efter hur många dejter/träffar brukar ni bli introducerade för kompisar? Känns som att det finns något långsiktigt i kikaren om man blir det

1. Ligg med tjejen! Min erfarenhet säger att tjejer (som inte är skadade slynor) blir mycket mer fästa efter att man knullat de, typ. Speciellt om det är en någorlunda pryd tjej. Men detta kanske beror på att jag dejtar mycket yngre tjejer, kan vara annorlunda med äldre tjejer (22+ typ).

2. Ganska säker på att det är så, men någon i tråden får gärna försäkra oss.

3. Aldrig kommit så långt faktiskt. Går det ens att hitta seriösa grejer på denna skitappen?
Citera
2018-06-22, 00:47
  #17643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juveleraren
1. Vet att många rekommenderar att dejta flera parallellt, gjorde det förut, men det går verkligen inte mer än i ett par dejter om man börjar fatta tycke för någon. Hur gör ni som killar för att inte fatta tycke för snabbt för tjejer? Generellt känns det som att tjejer tar längre tid på sig i att bli kära/förälskade än killar

Jag tror de flesta players här har gått igenom någon slags fas tidigare i livet där man dejtat några brudar som sen slutade med besvikelse. Antingen gick man på rena ludren och sen kan man skrämt iväg några kvinnor genom att man visade sig lite "needy" vilket dödade attraktionen och sen var hon borta liksom.

Visst, mer erfarna katter här kan ju ge råd till yngre om att dejta andra samtidigt och se till att inte bli för fäst vid en enda brud innan hon bevisat sig besitta jävligt hög kvalité, men faktum är att de allra flesta yngre och oerfarna ändå inte kommer att lyssna särskilt på det när de fått testa den där fittan ett par gånger och utsöndrat lite hormoner.

Man måste oftast gå på en del minor själv för att inse och lära sig att man kan faktiskt inte tillåta sig fatta tycke för snabbt för någon som man inte har screenat ordentligt.

Man måste faktiskt se till att skydda sig själv först och främst i alla lägen.

Hur exakt du gör det?
Tja, du försöker väl kolla på situationen från ett rationellt perspektiv och frågar dig själv VAD exakt är det som denna kvinna jag träffar har för speciellt gentemot andra kvinnor. I 99,9 % av fallen har du redan vid 2:a träffen kommit fram till att hon inte är särskilt jävla unik över huvud taget och dessutom pissar, skiter, rapar, bajsar, ljuger, manipulerar, har PMS och blöder mensblod precis som de flesta andra kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av Juveleraren
2. Om avståndet till tjejen man träffar är detsamma hela tiden (statiskt) fastän man själv rör på sig, betyder det att tjejen inte öppnar appen? Jag har rört med med omkring 10 km och ändå visas avståndet som detsamma.

Beror ju på hur du har rört dig då. Har du hela tiden varit samma avstånd från henne (säg 5 km) och rört dig i en jävla cirkel runt henne, så kanske hon inte har det. Eller så har hon kanske varit inne på den, det finns inga garantier.

Den egentligen frågan är varför du ens fokuserar på det? Det är snarare ett "needy" beteende från dig och du gör bäst i att skita i vad hon gör och koncentrera dig på ditt eget liv istället.
Att sitta och fundera på ifall bruden är inne och sveper på andra snubbar eller gurglar munnen full med sperma efter blivit gangbangad av några ensamkommande är bara sånt som dränerar en med energi, så det vill du jobba med att försöka bli av med direkt.
Idag är det snarare så att man får utgå från att sånt händer.

Citat:
Ursprungligen postat av Juveleraren
3. Efter hur många dejter/träffar brukar ni bli introducerade för kompisar? Känns som att det finns något långsiktigt i kikaren om man blir det

Beror förstås på bruden själv och vad hon har för andra relationer. Btw, nu talar jag mest om erfarenheter från andra kvinnor därför de allra flesta tinderbrudar har jag bara sett någon gång.

Men det kan variera kraftigt men efter typ 5 träffar brukar närmaste väninnorna bli nyfikna. Ännu tidigare ifall jag gjort ett jävligt bra intryck och hon har snackat om mig. Ibland kan du ju till och med träffa en väninna när hon tar bilen och plockar upp ditt tinderragg som stannade över natten.
__________________
Senast redigerad av BrunoC 2018-06-22 kl. 00:56.
Citera
2018-06-22, 08:11
  #17644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwizzle170
Är som sagt var från Israel med ett Mellanöstern utseende, är det kört för mig? Jag har inte ens vågat starta ett konto för att jag är rädd om hur mitt självförtroende kommer att förstöras. Är inte religiös eller något sånt heller, så hade det isåfall hjälpt om jag faktist skrivit det i bion, eller är det för mycket?

Klart det inte är! Om du ser och låter välanpassad (försvenskad) så lär ju inte det spela någon avgörande roll.
Citera
2018-06-22, 10:20
  #17645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwizzle170
Är som sagt var från Israel med ett Mellanöstern utseende, är det kört för mig? Jag har inte ens vågat starta ett konto för att jag är rädd om hur mitt självförtroende kommer att förstöras. Är inte religiös eller något sånt heller, så hade det isåfall hjälpt om jag faktist skrivit det i bion, eller är det för mycket?

Absolut inte, är du ful är du ful. Är du snygg spelar det ingen roll om du är turk, nazze, hasse, etc.
Var snygg, så funkar det!
Citera
2018-06-22, 10:21
  #17646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Haha, snackar med en hypersexuell thaiamerikanska. Klockren i kommunikationen. Intelligent och spännande. Obrudig, rolig. Efter någon timmes chattande fram och tillbaka: ”do you want to fuck, x?” Från ingenstans, bortsett från att vi hade go dynamik då.

Vad fan är det med folk?

Lagom avundsjuk här
Citera
2018-06-22, 10:27
  #17647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
1. Ligg med tjejen! Min erfarenhet säger att tjejer (som inte är skadade slynor) blir mycket mer fästa efter att man knullat de, typ. Speciellt om det är en någorlunda pryd tjej. Men detta kanske beror på att jag dejtar mycket yngre tjejer, kan vara annorlunda med äldre tjejer (22+ typ).

2. Ganska säker på att det är så, men någon i tråden får gärna försäkra oss.

3. Aldrig kommit så långt faktiskt. Går det ens att hitta seriösa grejer på denna skitappen?

1. Har legat, men får fortfarande dessa osäkerhetstankar om att det egentligen inte betyder så mycket.
3. Haha, går uppenbarligen, mitt tidigare förhållande var ett "seriöst tinderförhållande"! Ser ganska många tjejer som har i sin bio: "bara ute efter något seriöst", sen kanske det bara är ett sätt för tjejer att skydda sig själva och inte vara för lättfotade!

Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Text

Tack för ett väldigt bra och utförligt svar! Håller verkligen med om att jag blivit för needy i den här relationen. Jag har inte så mycket dejtingerfarenhet och det verkar vara ett beteende något som många killar råkar ut för i början. Som du skriver dränerar det oerhört med energi och ditt tips om att tänka att det är en vanlig människa med brister är bra. Tydligen finns det inprogrammerat i hjärnan att man lätt ska fatta tycke för någon för att föra sina gener vidare yada yada. Gäller att ha detta i åtanke och påminna sig emellanåt.

Sen får man väl helt enkelt räkna med att bli ledsen dumpad och hjärtekrossad någon gång, bara att resa sig starkare än innan. Viktigt att lära sig att värdera sina egna preferenser och sätta de i första hand, dejting är trots allt ingen välgörenhet!

Andra tips som jag fått är att sätta upp ett mer långsiktigt mål, såsom att ex. vis ha sex med minst 15 tjejer via tinder innan man ens tänker tanken på något långsiktigt. Det gör att man hela tiden fokuserar på något längre fram.
Bli en grekisk gud
Fokusera på någon hobby

Tar gärna fler tips om någon sitter på några guldkorn.
Citera
2018-06-22, 10:54
  #17648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Lagom avundsjuk här

Haha! Jag råkar ut för de oseriösa sexgalningarna tydligen. 😵
Citera
2018-06-22, 12:05
  #17649
Medlem
Stockholmare..s avatar
En liten fråga, när man har Tinder Plus och använder Boost funktionen, så ser man små hjärtan flyga iväg, vissa har profilbilder och andra inte. Är det så att de med bilder är personer som swipat höger på en?
Citera
2018-06-22, 12:25
  #17650
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmare..
En liten fråga, när man har Tinder Plus och använder Boost funktionen, så ser man små hjärtan flyga iväg, vissa har profilbilder och andra inte. Är det så att de med bilder är personer som swipat höger på en?
Nej det är profiler som får upp dig i flödet just då och där majoriteten sveper vänster de få som sveper höger dyker upp som likes.
Citera
2018-06-22, 12:29
  #17651
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=2szFNZVJp0w

Tinder-tips från coach Sandra.
Hahaha. Så underhållande.

Fiskebilderna 09:10-10:10 var det bästa.
__________________
Senast redigerad av TG4Y 2018-06-22 kl. 12:43.
Citera
2018-06-22, 13:51
  #17652
Medlem
Jävlar vad jag skratta.

"Här har vi en lite nyskapande kille, han tänkte; jag lägger mig bredvid fiskarna"

Bra råd där, man bör antagligen skippa firren på fotot =(
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback