Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-21, 06:40
  #313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
"I lördags tilldelades den nye misstänkte en offentlig försvarare, enligt en begäran med rubriceringarna "medhjälp till mord och grovt vapenbrott".

– Vi kommenterar av säkerhetsskäl inte namn eller kön på de involverade i detta ärende eller hur de är kopplade till varandra, säger kammaråklagare Mats Ihlbom till GP.

(...)

Två unga tjejer, båda födda på 2000-talet och hemmahörande i Stockholmstrakten, häktades i målet för precis en vecka sedan.

En av dem är på sannolika skäl misstänkt för mord, den andra för medhjälp, båda dessutom för grovt vapenbrott.

De nekar till alla anklagelser.

Polisen och åklagare utgår från att hotbilden mot de frihetsberövande flickorna är stor och de har därför inte exponerats i onödan.

Under häktningsförhandlingen bedömde också rådmannen att risker för deras anhöriga och närstående var stor, om identiteterna kom ut.

(...)

32-åringen ingick under våren i en utredning gällande vapenbrott, men avskrevs slutligen som oskyldig.

I samma ärende figurerade en man ur den så kallade B-falangen från Biskopsgården.

Det nu aktuella mordärendet har hela tiden haft anknytning till gängkriminella miljöer i Stockholm."


Heter en av kvinnorna möjligen *nb*ba Nugus* B*raki? Kan 32-åringen vara *ddi* Job*

*=E
Citera
2018-07-21, 09:21
  #314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddietalks
Heter en av kvinnorna möjligen *nb*ba Nugus* B*raki? Kan 32-åringen vara *ddi* Job*

*=E
Hon är väl inte född på 2000-talet?
Citera
2018-07-21, 13:10
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddietalks
Heter en av kvinnorna möjligen *nb*ba Nugus* B*raki? Kan 32-åringen vara *ddi* Job*

*=E

32 åringen är den döde Javier din dumma stolle...
Citera
2018-07-27, 22:18
  #316
Medlem
allegragellers avatar
Från GP: (jag hade missat att hela 3 tjejer sitter redan...)

"Ytterligare en person har häktats misstänkt för mord efter den uppmärksammade dödsskjutningen på Guldheden i mitten av maj. Sedan tidigare sitter tre unga tjejer häktade för påstådd inblandning.

///

Under fredagen beslutade Göteborgs tingsrätt att häkta ytterligare en person misstänkt för inblandning i mordet på Guldheden.

– Det stämmer, vi har häktat en person misstänkt för mord, säger kammaråklagare Mats Ihlbom.

Den häktade är en ung man från Stockholmstrakten. Man vill dock inte gå ut med detaljer som ålder på mannen.

– Vi har valt att inte kommentera några sådana detaljer eftersom personen skulle kunna identifieras då, säger Mats Ihlbom."

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...ktad-1.7380561
Citera
2018-07-28, 01:53
  #317
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothoburgum
Hon är väl inte född på 2000-talet?


1997
Citera
2018-07-28, 18:58
  #318
Medlem
Jag skulle vilja endast påpeka att detta mord har ingenting med pågående konflikterna ute på götet.

Tror mer att det handlar om något som Jav*er har gjort nere i stockholm som har fått honom att fly undan Stockholm ner till Göteborg.

* = i

Sedan har någon som har kontakt med Stockholm boys sätt honom troligen här nere och gett tips till folket uppe i Stockholms områden.

Att han skall dö pga att varit ihop med En av de ledande inom B-Falangen ute på biskopsgården syster, skulle jag nog inte tro på.

Men men vi får se hur detta går framåt.

Tror nog att en av dessa mindreåriga tjejer har sammarbetat med polisen med tanken på att det häktad endast fler och fler

Eller så har dem klantat sig ordenligt när det gäller spår efter mordet, såsom mobiltelefon, använt sig möjligtvis via appen Snapchat skulle nog inte vara osant bland dessa små kids.

Polisen är på tårna nu.
Citera
2018-07-29, 08:43
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haltbb22
Jag skulle vilja endast påpeka att detta mord har ingenting med pågående konflikterna ute på götet.

Tror mer att det handlar om något som Jav*er har gjort nere i stockholm som har fått honom att fly undan Stockholm ner till Göteborg.

* = i

Sedan har någon som har kontakt med Stockholm boys sätt honom troligen här nere och gett tips till folket uppe i Stockholms områden.

Att han skall dö pga att varit ihop med En av de ledande inom B-Falangen ute på biskopsgården syster, skulle jag nog inte tro på.

Men men vi får se hur detta går framåt.

Tror nog att en av dessa mindreåriga tjejer har sammarbetat med polisen med tanken på att det häktad endast fler och fler

Eller så har dem klantat sig ordenligt när det gäller spår efter mordet, såsom mobiltelefon, använt sig möjligtvis via appen Snapchat skulle nog inte vara osant bland dessa små kids.

Polisen är på tårna nu.





Kan mamman till hans barn vara inblandad ? Svartsjuk ? Kanske gett fel
Person fel tips ? Det skrevs tidigare i tråden om en kurdisk toka han ska ha haft barn med innan relationen med Syster K ?
Citera
2018-08-06, 12:04
  #320
Medlem
https://www.expressen.se/gt/annu-en-...guldhedenmord/

Ytterligare en person har häktats misstänkt för mord på en man som sköts till döds på Guldheden i Göteborg i maj i år.

Inga namn som är ute än på vilka som sitter anhållna?
Citera
2018-08-09, 13:25
  #321
Medlem
Är det någon som har FUP?
Citera
2018-08-09, 15:33
  #322
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haltbb22
Är det någon som har FUP?

FUP (förundersökningsprotokoll) släpps när åtal har väckts, och det lär ju dröja några månader innan det. Mot hösten tror jag eventuellt vi kan se en FUP, förutsett att alla som nu sitter häktade blir åtalade. Tidningarna brukar skriva om det, så det är bara att vänta..
Citera
2018-08-10, 23:53
  #323
Medlem
I en tråd jag inte kommer ihåg, stod det att Edd1e J var "upplärd av Allan 81", och efter Allan stod det RIP.
När skulle han ha blivit det, och är Allan död? Kände bägge två för många år sedan då jag bodde i Biskopsgården
Citera
2018-08-30, 12:45
  #324
Medlem
Någon som sitter på mer info?

Alltså totalt så är

2 tjejer häktade
2 killar häktade
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback