Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-22, 00:30
  #193
Medlem
nilam30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Nu skjuts det alltså på halvfina ställen också? Kan gängen inte hålla sig till Angered, Bergsjön och Biskop?

Varför "hålla sig" i Angered, Bergsjön och Biskop?

Skattepengar är skattepengar. Om våldet flyttar sig till Vasastan, Guldheden, Askim eller Mölndal så är det samma pengar vi skattebetalare bidrar med. Om gräddan börjar knorra när våldet flyttar in nästgårds så låt det vara en påminnelse och ett uppvaknande:

Segregation är inte bra.

Det finns säkert några som skulle kalla det karma.

Ibland får samhällets stöttepelare,
politiska beslutsfattare, framgångsrika företagare (ofta inte samma personer som bor i de socioekonomiskt utsatta områden de fattar beslut och tycker till om) skörda vetet.
__________________
Senast redigerad av nilam30 2018-05-22 kl. 00:37.
Citera
2018-05-22, 00:35
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Är väl inget supernytt.

Bilbomber och skottlossningar i Vasastan, som är ett av de finaste områdena i Göteborg

Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Precis, det har väl skett grejer i Hovås, Askim, sen var det ju den där bilbomben ute i Torslanda. Så nog sker det på lite mer uppstyrda ställen också.
Med all respekt, men jag håller inte riktigt med. Att det börjat hända saker även i det tidigare omvittnat mycket lugna Guldheden är en eskalering.

Vasastan ligger för nära Avenyn för att inte drabbas av en del gangsteruppgörelser och bilbomber. På samma sätt har Askim mer och mer fått lida av närheten till Frölunda, och en del av detta spiller över även på Hovås. Torslanda kan jag för lite om för att ens spekulera.

Men Guldheden har tidigare varit nästan fritt från bös, trots att Avenyn inte är mer än 1.5-2 km bort. Nu är det inte längre så, och hastigheten på dessa förändringar har intygats flera gånger i tråden. Fascinerande hur fort utför det kan gå när diverse ljusskygga element väl har börjat hitta till en stadsdel och bosätta sig där.
Citera
2018-05-22, 00:42
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RajtanTajtansson
Håller med till viss del men skulle nog säga att Johanneberg är lite ”finare”. Finns villaområde och så har vi ju nedre-Johanneberg. Förvånar inte om Guldheden förslummas tidigare med tanke på den större andelen hyreslägenheter.

Johanneberg har definitivt finare områden än Guldheden, men det är också till ytan 2-3 ggr så stort. Guldheden har väl fler studentlägenheter, men har de så många fler vanliga hyresrättslägenheter? Känns ju inte som att slummen vanligtvis kommer till studentlägenhetsområden, men även där kan jag ha fel.
Citera
2018-05-22, 00:51
  #196
Medlem
nilam30s avatar
Det kanske är Kastrati-falangen som tar bort en av de sina av något skäl (vet för mycket om något. En systers kränkhet. Något annat skäl).

Det kanske är Jobe-falangen som hämnas för något. Som vill minimera motståndet inför kommande bataljer.

Någon annan som känner sig trampad på tårna av BO, förlorat mycket pengar, eller i princip vad som helst.

När kommer Berat ut? Redan ute?
Citera
2018-05-22, 01:09
  #197
Medlem
canoes avatar
Nu har kriget börjat, verkar vara en hämnd reaktion för dom har skjutit en till kille inatt, i Hisingen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...misstankt-mord
Citera
2018-05-22, 01:11
  #198
Medlem
Verkar som att grabbens kompisar är snabb med att hämnas. Hisingen nu....to be continued
Citera
2018-05-22, 01:27
  #199
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canoe
Nu har kriget börjat, verkar vara en hämnd reaktion för dom har skjutit en till kille inatt, i Hisingen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...misstankt-mord
Hade han varit skjuten skulle d inte ha stått "Misstänkt mord" ! Herregud, vilken idiot du måste vara
Citera
2018-05-22, 07:39
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canoe
Nu har kriget börjat, verkar vara en hämnd reaktion för dom har skjutit en till kille inatt, i Hisingen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...misstankt-mord

Skjutit?

Har du läst artikeln?
Polisen verkar inte veta vad som hänt öht.
Citera
2018-05-22, 08:25
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWE5
Verkar som att grabbens kompisar är snabb med att hämnas. Hisingen nu....to be continued
Det tror jag inte va.

Det behövs ju inte förnedra någon som är död, oavsett, men den killen var i fel värld. Dessutom verkar ingen ha riktig pejl på vem han innerst inne var. Dessa uppgifter gör ju inge nytta idag men rätt ska vara rätt. Man blir inget helgon bara för att man avlider.
Citera
2018-05-22, 10:03
  #202
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNemo
Med all respekt, men jag håller inte riktigt med. Att det börjat hända saker även i det tidigare omvittnat mycket lugna Guldheden är en eskalering.

Vasastan ligger för nära Avenyn för att inte drabbas av en del gangsteruppgörelser och bilbomber. På samma sätt har Askim mer och mer fått lida av närheten till Frölunda, och en del av detta spiller över även på Hovås. Torslanda kan jag för lite om för att ens spekulera.

Men Guldheden har tidigare varit nästan fritt från bös, trots att Avenyn inte är mer än 1.5-2 km bort. Nu är det inte längre så, och hastigheten på dessa förändringar har intygats flera gånger i tråden. Fascinerande hur fort utför det kan gå när diverse ljusskygga element väl har börjat hitta till en stadsdel och bosätta sig där.

Ja, håller med, inatt satte sig tre araber på en fika-bänk på innergården och tjötade högt och rökte, hostade högt som f-n hela tiden så det ekade mellan väggarna. (Jo, det var araber för de talade arabiska).

De höll på över en timme och det var så jäkla störande! Ville se hur länge de satt där, för jag skulle inte upp på morgonen. Sen kom det en mörk bil, körde förbi och vände längre bort, körde iväg igen med gasen i botten, och de tittade på den och därefter började de resa sig och klev in i en bil de parkerat på en ledig boendes parkeringsplats.

Kanske inte var någonting särskilt alls mer än att de ville röka på vid ett lugnt ställe, men ATT det har blivit stökigare med bilar som ska in och ut hela tiden och köra runt, smälla i bildörrar och springa i trappor, gasta högt mm, det är helt klart.

Jag är ingen politiker men tycker det är trist med stök på natten.

Sen om boende vill grilla och ha roligt till sent på kvällen stör mig inte nämnvärt. Eller att barn stojar på dagen.
Citera
2018-05-22, 10:51
  #203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Ja, håller med, inatt satte sig tre araber på en fika-bänk på innergården och tjötade högt och rökte, hostade högt som f-n hela tiden så det ekade mellan väggarna. (Jo, det var araber för de talade arabiska).

De höll på över en timme och det var så jäkla störande! Ville se hur länge de satt där, för jag skulle inte upp på morgonen. Sen kom det en mörk bil, körde förbi och vände längre bort, körde iväg igen med gasen i botten, och de tittade på den och därefter började de resa sig och klev in i en bil de parkerat på en ledig boendes parkeringsplats.

Kanske inte var någonting särskilt alls mer än att de ville röka på vid ett lugnt ställe, men ATT det har blivit stökigare med bilar som ska in och ut hela tiden och köra runt, smälla i bildörrar och springa i trappor, gasta högt mm, det är helt klart.

Jag är ingen politiker men tycker det är trist med stök på natten.

Sen om boende vill grilla och ha roligt till sent på kvällen stör mig inte nämnvärt. Eller att barn stojar på dagen.

MENA-Invandrare har aldrig och kommer aldrig att respektera landets befolkning, det kan du vara på det alldeles säkra med..
De skiter fullkomligt om det bor barn eller arbetande människor där de sitter och gapar.
Citera
2018-05-22, 11:15
  #204
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliassonsfinapojke
MENA-Invandrare har aldrig och kommer aldrig att respektera landets befolkning, det kan du vara på det alldeles säkra med..
De skiter fullkomligt om det bor barn eller arbetande människor där de sitter och gapar.
Så är det.
Jag är så lättad att slippa bo hos allmännyttan nu för tiden.
Det räcker liksom att en hyresvärd har inkomst av tjänst som krav så sållas de allra flesta kaosblattar bort.

Hos allmännyttan kan vem som helst bo och det märks ju naturligtvis också på vissa ställen.
Det enda sättet att slippa detta är att ta bort internköerna. Och ska man bo kommunalt så får det väl vara där det är väldigt låg omflyttning och väldigt lång kötid.
Typ Kungshöjd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback