2018-07-19, 16:21
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Svårt och bedöma marknadsavdelningen då man ej vet hur den styrs, budget mm inkl. lönen för de som är där. Men viktigaste marknadsföringen sker på plan. Framgång får ju massan att återkomma, jag har sett massor av matcher genom åren, men har inte känt mig så oinspirerad på åratal. Med andra saker att välja på så får de vara bättre för att gå en större mängd matcher.
Någonstans blir man trött på misskötseln och inkompetensen.

Svårt att bedöma marknadsavdelningen?
Det är ju vida känt att den inte gjort annat än anställt f.d. assistenten till marknadschefen och inte jagat bättre kompetens t.ex.

Oinspiration eller inte, det gäller att locka folk även i tuffa tider. Vi kan tjöta hur mycket som helst om att folk minsann ska gå även i tuffa tider, eller snarare speciellt då egentligen men det gäller att locka dessa med. Det går att dra folk även i tider som dessa.

Sedan är alla olika, vissa har inte sitt gäng man alltid går med och bara genom det ger det en anledning att gå, vissa kräver bara segrar etc för att komma och dessa medgångare kommer ju inte av annat än just segrar. Vissa kräver ett fantastiskt evenemang förutom själva matchen och dessa lockar vi inte alls i dagsläget.

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Men Herregud. Ingen har någonsin trott att vi ska vinna guld i år, trodde det var helt klart för dig? Att du ens pratar med mig som om jag skulle mena i år säger väldigt mycket om dig, ingen har sagt att IFK ska vinna i år.

Däremot så ska IFK vinna inom 3 år, dvs 2021. Det säger inte jag. IFK säger det.

Du får läsa vad som skrivs.
Vi talar om ÅRETS säsong i tråden och då tror ingen på guld, hela debatten har ju handlat om vad för mål vi kan ha 2018. Då kan man inte säga att "målet är sm-guld" för att i senare inlägg, när man får mothugg mot det komma dragandes med 2021.

Säger mycket om mig? Tja, man lär sig över tid, detta är ju LÅNGT ifrån den värsta säsongen man upplevt, det gäller att ständigt ha perspektiven rätt, förstå vad som sker och varför.

Det har avhandlats massa gånger här och i andra forum, men alla som klagar på allt från Mats Gren till att gräset är grönt har ju inte kommit upp med en enda vettig lösning på nuvarande problematiska sits.

"Inom tre år" blir förövrigt 2020 eftersom vi är i 2018 nu om man nu ska vara petig. 2021 är mestadels satt som något mål för att sammanfalla med stadens 400 års-jubileum då man vill vara en del av det. Man sa det först i en bisats "Det vore ju fint att ta guld 2021 när staden firar 400 år" sedan tog det där fart och blev på något sätt en uttalad målsättning.

Nu är inte meningen att "tangenthuggas" men rätt ska vara rätt.

Nu väntar en viktig match i Uppsala i helgen dit man får hoppas att alla tar sig och stöttar laget istället för att bara gnälla på allt och inget utan tillstymmelse till lösningar. Seger igen och vi har två raka i ryggen inför BP hemma vilket vore otroligt skönt och viktigt. Då kan det bli ett avstånd ner på riktigt.
2018-07-20, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det finns det säkert, men dom är i minoritet, den primära marknaden är närområdet(dvs typ 30 minuters färdväg från GU), sedan kan man väl säga att den sekundära marknaden är en radie på ca 1 timmes färdväg från GU, Det täcker in Varberg i söder, Trestad i Nordost, Uddevalla i Norr, Borås österut. Det är den primära och sekundära marknaden som är viktigast.

Leisure Development Partners(Brittiskt konsultbolag) gjorde en analys nu när Scandinavium skall ersättas och enligt den kommer 27 % av Scandinaviums besökare från Göteborg, 38 % är från resten av Västra Götaland, 32 % från övriga Sverige och 2 % kommer från utlandet, hade man brutit ner detta på enbart ishockeyn är jag rätt säker på att de två sistnämnda grupperna hade varit mycket mindre, det är nog de andra evenemangen som lockar huvuddelen av besökarna som inte ingår i den primära och sekundära marknaden.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nåt "Nya" Ullevi har ju aldrig existerat mer än som arbetsnamn under byggtiden där...

Att inte fler kommer är synd men föga överraskande, vi har mycket jobb kvar för att få en marknadsavdelning som gör ett jobb att locka folk... Den avdelningen har nära på alltid varit vår sämsta.
Jag är helt säker på att man kan jobba på att få fler att besöka GU från Göteborg och utanför. Skrev inte någon att man hade flest supportrar runt om i Sverige?

Jo jag vet exakt vad arenan heter. Dom skarpa hjärnorna i Göteborg kom på det bästa man kunde komma på
Gamla Ullevi!
2018-07-20, 07:54
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick

Jo jag vet exakt vad arenan heter. Dom skarpa hjärnorna i Göteborg kom på det bästa man kunde komma på
Gamla Ullevi!

Jag vill minnas att de gav uppdraget till Sture Allen i svenska akademin och att han jobbade med frågan i 30 timmar.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ullevis-nya-namn-kostade-45-000-kr/

Bra spenderade pengar?
2018-07-20, 10:59
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Jag vill minnas att de gav uppdraget till Sture Allen i svenska akademin och att han jobbade med frågan i 30 timmar.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ullevis-nya-namn-kostade-45-000-kr/

Bra spenderade pengar?

Folk klagar på att det bara gullas med Stockholmslagen när Göteborg stad bygger en arena till sina fotbollslag samt att den får ett namn med en lokal förankring, visserligen idélöst men åtminstone inget företagsnamn likt FRIENDS och TELE2. Som egentligen borde heta något liknande> Stockholms Arenan och Nationalstadion för att reflektera över vad arenorna egentligen är.
2018-07-20, 11:35
Medlem
snillet_1s avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/rq7G8/blavitt-senast-2021-ska-vi-vinna-sm-guld

Citat:
I det här läget kommer sportchefen Mats Gren och tillförordnade klubbdirektören Mats Palmgren med ett modigt utspel i Blåvittpodden som görs av journalisten Marcus Olsson.

I det nya avsnittet, som Sportbladet tagit del av, och som släpps under torsdagen säger duon:

– Vi har resonerat mycket, Mats Gren och jag. Vi måste ha tydliga och realistiska mål. Vi har kommit fram till att vi ska ha en fyraårsplan som sträcker sig från i dag till 2021. Vi ser den som en trappstege där vi vill ge staden Göteborg ett SM-guld. Då (2021) ska vi senast ha ett SM-guld, säger Mats Palmgren.

Hur ska ni nå dit på fotbollsplanen, Mats Gren?

– Vi tycker det är realistiskt. Vi har redan nu en bra sportslig organisation. Vi har bra förutsättningar, säger IFK Göteborgs sportchef i Blåvittpodden.

– Mats Palmgren har tillsammans med några andra börjat titta närmare på hur vi ska höja våra intäkter. Vi ska inte bara dra ner, vi ska få till det på andra områden också.

– Akademin spelar en stor roll. Vi kommer jobba väldigt hårt på att få upp egna talanger för att vi sedan ska kunna få en bättre balans i spelarbudgeten. De spelarna ska inte få någon gräddfil. Det är upp till dem, till tränarna, till Jonas Olsson (akademichef) och mig att se till att de blir nog bra. Luckan mellan A-laget och ungdomslagen ska bli mindre, säger Mats Gren.

Vilka har beslutat om det här?

– Självklart är det förankrat i styrelsen. Det är inget som bara Mats Palmgren och jag har hittat på.
2018-07-20, 15:19
Medlem
Lagomt djup MFF har i sina anfallare i höst endå med Antonsson, Strandberg, Rosenberg och förmodligen Molins.
2018-07-20, 15:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Lagomt djup MFF har i sina anfallare i höst endå med Antonsson, Strandberg, Rosenberg och förmodligen Molins.

Truppen mot ÖSK
2018-07-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Truppen mot ÖSK

Ja inte fan kan man gnälla på spelar-kvalité iaf. Där är dom nog 1a i ligan än. Följt av Peking imo.
2018-07-20, 16:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ja inte fan kan man gnälla på spelar-kvalité iaf. Där är dom nog 1a i ligan än. Följt av Peking imo.

Jag är lite tveksam till Brorsson att han håller spelmässigt samt Safari rent fysiskt.

Brorsson har ju tidigare visat att han tappar huvudet emellanåt och han är ju inte så framstående rent spelmässigt.
Safari har ju problem med sina vader och andra krämpor. Jag tycker att Uves spelidé kommer att slita ännu mer på honom än vad MP:s gjorde.

Isherwood (20 år) släpptes gratis från Bayern efter säsongen men inget svenskt lag var tydligen intresserad av honom. Bradford klippte honom på ett två års kontrakt.

Jag undrar om MFF har kollat honom. Var inte han med spela i ett u-landslag tog medalj för något år sedan tillsammans med Svanberg.
2018-07-20, 17:15
Medlem
bagarn29s avatar
https://www2.svenskfotboll.se/allsvenskan/spelprogram/?scr=rl&ftid=72152

Det klagas mycket på Jonas Eriksson och han sticker ju lite i domarnas statistik.
2018-07-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag är lite tveksam till Brorsson att han håller spelmässigt samt Safari rent fysiskt.

Brorsson har ju tidigare visat att han tappar huvudet emellanåt och han är ju inte så framstående rent spelmässigt.
Safari har ju problem med sina vader och andra krämpor. Jag tycker att Uves spelidé kommer att slita ännu mer på honom än vad MP:s gjorde.

Isherwood (20 år) släpptes gratis från Bayern efter säsongen men inget svenskt lag var tydligen intresserad av honom. Bradford klippte honom på ett två års kontrakt.

Jag undrar om MFF har kollat honom. Var inte han med spela i ett u-landslag tog medalj för något år sedan tillsammans med Svanberg.

Joo u17 medalj var det väl? Isherwood är väldigt stor och stark med. Lätt att plugga in o lira.

Vad gäller brorsson håller jag med. Han är väldigt hetlevrad och ibland rent av klumpig.
2018-07-20, 17:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Joo u17 medalj var det väl? Isherwood är väldigt stor och stark med. Lätt att plugga in o lira.

Vad gäller brorsson håller jag med. Han är väldigt hetlevrad och ibland rent av klumpig.

Vi snackar om Brorsson brister och då bryter Rasmus träningen tidigare. Förvisso som en säkerhetsåtgärd men spelar inte Rasmus så lär väl Frasse få spela. Det finns ju möjligheten att spela Oscar som mittback.

Undrar hur Uve resonerar om Oscar som mittback?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in