Citat:
Svårt och bedöma marknadsavdelningen då man ej vet hur den styrs, budget mm inkl. lönen för de som är där. Men viktigaste marknadsföringen sker på plan. Framgång får ju massan att återkomma, jag har sett massor av matcher genom åren, men har inte känt mig så oinspirerad på åratal. Med andra saker att välja på så får de vara bättre för att gå en större mängd matcher.
Någonstans blir man trött på misskötseln och inkompetensen.
Någonstans blir man trött på misskötseln och inkompetensen.
Svårt att bedöma marknadsavdelningen?
Det är ju vida känt att den inte gjort annat än anställt f.d. assistenten till marknadschefen och inte jagat bättre kompetens t.ex.
Oinspiration eller inte, det gäller att locka folk även i tuffa tider. Vi kan tjöta hur mycket som helst om att folk minsann ska gå även i tuffa tider, eller snarare speciellt då egentligen men det gäller att locka dessa med. Det går att dra folk även i tider som dessa.
Sedan är alla olika, vissa har inte sitt gäng man alltid går med och bara genom det ger det en anledning att gå, vissa kräver bara segrar etc för att komma och dessa medgångare kommer ju inte av annat än just segrar. Vissa kräver ett fantastiskt evenemang förutom själva matchen och dessa lockar vi inte alls i dagsläget.
Citat:
Men Herregud. Ingen har någonsin trott att vi ska vinna guld i år, trodde det var helt klart för dig? Att du ens pratar med mig som om jag skulle mena i år säger väldigt mycket om dig, ingen har sagt att IFK ska vinna i år.
Däremot så ska IFK vinna inom 3 år, dvs 2021. Det säger inte jag. IFK säger det.
Däremot så ska IFK vinna inom 3 år, dvs 2021. Det säger inte jag. IFK säger det.
Du får läsa vad som skrivs.
Vi talar om ÅRETS säsong i tråden och då tror ingen på guld, hela debatten har ju handlat om vad för mål vi kan ha 2018. Då kan man inte säga att "målet är sm-guld" för att i senare inlägg, när man får mothugg mot det komma dragandes med 2021.
Säger mycket om mig? Tja, man lär sig över tid, detta är ju LÅNGT ifrån den värsta säsongen man upplevt, det gäller att ständigt ha perspektiven rätt, förstå vad som sker och varför.
Det har avhandlats massa gånger här och i andra forum, men alla som klagar på allt från Mats Gren till att gräset är grönt har ju inte kommit upp med en enda vettig lösning på nuvarande problematiska sits.
"Inom tre år" blir förövrigt 2020 eftersom vi är i 2018 nu om man nu ska vara petig. 2021 är mestadels satt som något mål för att sammanfalla med stadens 400 års-jubileum då man vill vara en del av det. Man sa det först i en bisats "Det vore ju fint att ta guld 2021 när staden firar 400 år" sedan tog det där fart och blev på något sätt en uttalad målsättning.
Nu är inte meningen att "tangenthuggas" men rätt ska vara rätt.
Nu väntar en viktig match i Uppsala i helgen dit man får hoppas att alla tar sig och stöttar laget istället för att bara gnälla på allt och inget utan tillstymmelse till lösningar. Seger igen och vi har två raka i ryggen inför BP hemma vilket vore otroligt skönt och viktigt. Då kan det bli ett avstånd ner på riktigt.