2018-07-17, 20:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tror han bara sa nåt på måfå och valde nåt icke rivaliserande lag. För inte fan kan han va seriös.

Påstods det inte att han hade sympatier för Bajen vid över övergången till AIK? Så du har nog helt rätt.
2018-07-17, 20:30
Medlem
56ks avatar
Vad för roll tror ni Sebastian Larsson kommer ha på mittfältet i AIK?
Förhoppningsvis kommer vi få se mer av hans högerfot nu när både tempo och teknik på motståndarna är betydligt lägre än vad han är van vid.
I Birmingham City smällde han väl in 6 frisparksmål någon säsong så det kanske blir något vi får se mer av nu när han är stjärnan i laget.
2018-07-17, 20:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Påstods det inte att han hade sympatier för Bajen vid över övergången till AIK? Så du har nog helt rätt.
Påstods och påstods, han posera med en bild på sig själv i yngre år iklädd Hammarby-tröja på diverse sociala medier och gratulera till den allsvenska återkomsten. Hans farsa är tydligen hardcore bajare och han själv har väl tvättat bort Hammarbystämpeln vid det här laget.

https://imageproxy.b17g.services/convert?resize=586x329&shape=trimcut&source=https% 3A%2F%2Fwww.fotbollskanalen.se%2FImageHandler.axd% 3FimageFormat%3Doriginal%26guid%3D335 f66e8-93a1-4770-9ce4-224480006bd5
2018-07-17, 20:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Påstods och påstods, han posera med en bild på sig själv i yngre år iklädd Hammarby-tröja på diverse sociala medier och gratulera till den allsvenska återkomsten. Hans farsa är tydligen hardcore bajare och han själv har väl tvättat bort Hammarbystämpeln vid det här laget.

https://imageproxy.b17g.services/convert?resize=586x329&shape=trimcut&source=https% 3A%2F%2Fwww.fotbollskanalen.se%2FImageHandler.axd% 3FimageFormat%3Doriginal%26guid%3D335 f66e8-93a1-4770-9ce4-224480006bd5

Ja man gör mycket dumt när man ung. När jag var tolv år gick jag en gång på en IFK Malmö match.
2018-07-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Om inte folk från typ kransen(pendlingsavstånd) kan ta sig in till GBG(om dom inte redan jobbar/studerar i GBG, vilket ändå rätt många utanför staden gör) för att kolla på matchen på en Måndag så kommer dom inte göra det på Lördag heller, framförallt inte då många har familjeobligationer på helgerna, tid med barn, frun, eller flickvän etc, resa bort till sommarstället med mera. En del av problemet är attityd, förväntningar och kravbild.

Det är soffpotatis syndromet som är det huvudsakliga problemet, varför folk väljer soffan framför att faktiskt se matcherna live varierar väl, det kan ju vara som för dig, att ni fortfarande är fast i 90-talet, det är 20-30 år sedan, det enda som är intressant och relevant med det är när man pratar om historiska meriter, det har ingen bäring på nutid, move on.

Malmö har väl en fördel i att föreningen är det enda reella alternativet för många fotbollsintresserade i och runtomkring staden, närmaste laget är väl Trelleborg, men hur många av de boende i regionen håller på dom, det är väl en och annan själ, men enligt mig är ju den närmaste riktiga konkurrentent Helsingborg, som i princip är deras Ellos. Vi har trots allt några riktiga lokalkonkurrenter i staden, sedan är det inte som i Stockholm, men det är ju inte heller som i Malmö.

Med det sagt, jag tycker att vi borde kunna ha ett högre snitt, det finns ca 1 miljon människor inom en 3-mils radie från GBG Central station, 3 mil, det är inte någon lång sträcka, låt säga att 200 000 av dessa har ett reellt fotbollsintresse, dom är potentiella kunder, 50 000 går bort då dom håller på något annat lag, då behöver vi gå på typ 2 matcher var per säsong för att vi skall ha lapp på luckan.

För mig personligen är nog Lördagar den enskilt sämsta dagen i veckan att ha matcherna på, och jag närvarade inte igår, veckodagarna är 100 gånger bättre, och det tror jag de flesta håller med om, även dom som inte bor i närheten av Ullevi, jobbar man inne i staden kan t ex dom som har flexibla arbetstider jobba lite längre på matchdagen(Måndagen), längre måndag+match, men hemma tidigare på typ fredag. Win-win.
Det kanske finns en ghel del supportar run Vänern och ner mot Halland och Småland tex som kanske skulle vara intresserade att se Blåvitt live.
Men vad vet jag.
2018-07-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Bara göteborgarnas lag? Tja, trots att vi inte är så bra längre är vi ju ständigt i topp som det mest populära laget i riket.
Märkligt att inte fler besöker Nya Ullevi... Förlåt gamla Ullevi
2018-07-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det kanske finns en ghel del supportar run Vänern och ner mot Halland och Småland tex som kanske skulle vara intresserade att se Blåvitt live.
Men vad vet jag.

Det finns det säkert, men dom är i minoritet, den primära marknaden är närområdet(dvs typ 30 minuters färdväg från GU), sedan kan man väl säga att den sekundära marknaden är en radie på ca 1 timmes färdväg från GU, Det täcker in Varberg i söder, Trestad i Nordost, Uddevalla i Norr, Borås österut. Det är den primära och sekundära marknaden som är viktigast.

Leisure Development Partners(Brittiskt konsultbolag) gjorde en analys nu när Scandinavium skall ersättas och enligt den kommer 27 % av Scandinaviums besökare från Göteborg, 38 % är från resten av Västra Götaland, 32 % från övriga Sverige och 2 % kommer från utlandet, hade man brutit ner detta på enbart ishockeyn är jag rätt säker på att de två sistnämnda grupperna hade varit mycket mindre, det är nog de andra evenemangen som lockar huvuddelen av besökarna som inte ingår i den primära och sekundära marknaden.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-07-17 kl. 22:41.
2018-07-17, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Vad för roll tror ni Sebastian Larsson kommer ha på mittfältet i AIK?
Förhoppningsvis kommer vi få se mer av hans högerfot nu när både tempo och teknik på motståndarna är betydligt lägre än vad han är van vid.
I Birmingham City smällde han väl in 6 frisparksmål någon säsong så det kanske blir något vi får se mer av nu när han är stjärnan i laget.

Ungefär samma fria roll som Salétros och Ishizaki haft tidigare i vårt 3-5-2 system. Ska fungera som en länk mellan den defensiva balansspelaren (Adu), ytterbackarna och den offensiva spelfördelaren (Olsson). Han är klippt och skuren för den rollen. Yasin gör det bra men rollen kräver att du orkar löpa i 90 minuter, att du kan vinna boll och slå avgörande passningar från djupt in på egen planhalva. Samtidigt ska du bidra med offensiva löpningar i djupet när anfallarna kommer ner för att möta.

Så tänk Salétros i våras och krydda det med Ishis frisparkar och hörnor. Det är ungefär den rollen jag förväntar mig att han tar i AIK.
2018-07-17, 23:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ondskefull
En fråga till er som har bättre koll på killen, är han dum i huvudet på riktigt eller försöker han bara fiska PK-poäng?

Från AB:s plusartikel "Allsvenska spelarna: ”Det laget vinner guld – och de åker ur”"

Ren ironi från hans sida skulle jag sätta en slant på. Kom igen, skulle jag fått frågan hade jag sagt AFC förra säsongen för det är så fruktansvärt kassa.
2018-07-19, 06:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Oavsett vad du tycker eller inte så har IFK guld som mål, senast 2021 så ska vi ta SM-Guld. Bara att läsa klubbens mål och ambitioner. Så det spelar ingen roll om du tycker att SM-guld inte ens är relaistiskt att tänka på, att vi bara ska försöka utveckla och försöka stanna kvar i AS. Vi är IFK Göteborg - och klubben, INTE jag, har ambitionen att vinna SM-guld senast 2021. Bara att kolla upp, inte jag som säger det.

Därmed så blir dina åsikter ganska irrelevanta. Såklart vi ska utveckla vidare osv, ingen som förnekar det. Vi ska dock aldrig glömma bort att vi är IFK Göteborg och ska alltid ha guld i sikte, oavsett vad. Du verkar ha glömt bort vilken klubb vi är, tur att inte IFK har gjort det.

Vi snackar ju om ÅRETS säsong här i tråden.
Vad vi har för mål 2021 är i det sammanhanget inte irrelevant men nära på.

Glömt bort vilken klubb vi är? Tja, jag var med när vi vann det som gjort oss till det vi är rent historiskt, men bara för att det var kul att nå långt i europa för 20-30-40 år sedan är det ju inget som hjälper oss idag på planen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Märkligt att inte fler besöker Nya Ullevi... Förlåt gamla Ullevi

Nåt "Nya" Ullevi har ju aldrig existerat mer än som arbetsnamn under byggtiden där...

Att inte fler kommer är synd men föga överraskande, vi har mycket jobb kvar för att få en marknadsavdelning som gör ett jobb att locka folk... Den avdelningen har nära på alltid varit vår sämsta.
2018-07-19, 10:17
Medlem
Citat:

Glömt bort vilken klubb vi är? Tja, jag var med när vi vann det som gjort oss till det vi är rent historiskt, men bara för att det var kul att nå långt i europa för 20-30-40 år sedan är det ju inget som hjälper oss idag på planen.

Nåt "Nya" Ullevi har ju aldrig existerat mer än som arbetsnamn under byggtiden där...

Att inte fler kommer är synd men föga överraskande, vi har mycket jobb kvar för att få en marknadsavdelning som gör ett jobb att locka folk... Den avdelningen har nära på alltid varit vår sämsta.

Svårt och bedöma marknadsavdelningen då man ej vet hur den styrs, budget mm inkl. lönen för de som är där. Men viktigaste marknadsföringen sker på plan. Framgång får ju massan att återkomma, jag har sett massor av matcher genom åren, men har inte känt mig så oinspirerad på åratal. Med andra saker att välja på så får de vara bättre för att gå en större mängd matcher.
Någonstans blir man trött på misskötseln och inkompetensen.
2018-07-19, 10:32
Avslutad
Citat:

Men Herregud. Ingen har någonsin trott att vi ska vinna guld i år, trodde det var helt klart för dig? Att du ens pratar med mig som om jag skulle mena i år säger väldigt mycket om dig, ingen har sagt att IFK ska vinna i år.

Däremot så ska IFK vinna inom 3 år, dvs 2021. Det säger inte jag. IFK säger det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in