2018-07-20, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Problemet jag potentiellt ser med AFS är att det kan ha en kontraproduktiv effekt. Lite som när galna feminister kommer med sina vansinniga idéer, vars absurditet får vanligt folk gå i motsatt riktning. Dessutom är det inte bra att hålla på och överdriva i sin retorik, det får en pojken-och-vargen-effekt. GK tar ofta i så han nästan spricker. Typ som när han dundrar saker som "Sverige är påväg att bli ett U-land!". Folk kommer titta runt om sig, se ett samhälle som inte ens är i närheten av ett U-land, och sedan avfärda AFS som knäppskallar man inte vill ha att göra med.

Sverige är i högsta grad på väg att bli ett u-land. Mordnivån är på samma nivå som i Mexiko. Utanförskapsområdena, dit polisen inte kan köra, är hundratals. Skolan är redan på u-landsnivå. Landet har inget försvar. Landet saknar kapacitet att bekämpa bränder, hela landet brinner upp pga alla pengar som läggs på migration och bidrag. 3 miljarder till Somalia samtidigt som Sverige brinner upp. Smaka på det. Listan kan göras mycket längre. Sverige är på väg mot total katastrof.

(Håller dock med om att det finns lite pojkstreck över partiet och menar att AfS bör ta detta på allvar och jobba med att få bort det.)
Citera
2018-07-20, 12:50
Medlem
squeakys avatar
Ledningen för Alternativ för Sverige säger sig tagit en "paus från politiken" och rest till Pålgård i Jämtland för att ta kort på bästaste killgänget och spela in en film om politik där man säger sig tagit paus från politik.

Lyckligtvis klarade killarna att hålla sina fixade frisyrer rena genom hela "räddningsaktionen" och bara fått sporadiska sotfläckar på väl valda ställen så att det verkligen syns att de slitit hund ute i skogen.

Stort tack till Gurra, Wille och Viktor, vad skulle Sverige gjort utan er hjälteinsats liksom <3
https://twitter.com/AfS_riks/status/1019993323292053504?s=19

Pinsamt när stylade Stockholmsbrats ska ut i skogen och leka.
Citera
2018-07-20, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Sverige är i högsta grad på väg att bli ett u-land. Mordnivån är på samma nivå som i Mexiko. Utanförskapsområdena, dit polisen inte kan köra, är hundratals. Skolan är redan på u-landsnivå. Landet har inget försvar. Landet saknar kapacitet att bekämpa bränder, hela landet brinner upp pga alla pengar som läggs på migration och bidrag. 3 miljarder till Somalia samtidigt som Sverige brinner upp. Smaka på det. Listan kan göras mycket längre. Sverige är på väg mot total katastrof.

(Håller dock med om att det finns lite pojkstreck över partiet och menar att AfS bör ta detta på allvar och jobba med att få bort det.)

Självklart är läget inte bra, men för mig är U-land ändå något helt annat. Det kritiska läget i Sverige borde förmedlas på ett mer sofistikerat sätt, kör man för uppskruvad och hård ton riskerar väljare skrämmas bort snarare än att närma sig partiet.

Vad jag inte gillar heller är att man medveten är väldigt provokativa. Visst, det är ofta kul att vara provokativ mot PK-kärringar, men det betyder inte att det är en bra metod. Självklart ska man säga sanningen och ibland är sanningen provokativ, men inte provocera bara för att vara provokativ. Å andra sidan är det väl en metod för att få uppmärksamhet.
Citera
2018-07-20, 13:00
Avslutad
Citat:
Självklart är läget inte bra, men för mig är U-land ändå något helt annat. Det kritiska läget i Sverige borde förmedlas på ett mer sofistikerat sätt, kör man för uppskruvad och hård ton riskerar väljare skrämmas bort snarare än att närma sig partiet.

Vad jag inte gillar heller är att man medveten är väldigt provokativa. Visst, det är ofta kul att vara provokativ mot PK-kärringar, men det betyder inte att det är en bra metod. Självklart ska man säga sanningen och ibland är sanningen provokativ, men inte provocera bara för att vara provokativ. Å andra sidan är det väl en metod för att få uppmärksamhet.

Jag menar att det är befogat att prata i termer som: "på väg mot u-landsstatus", eftersom det är fakta. Du verkar inte ha insett hur illa ställt det är med landet.

Det är en svår balans. MED som kört den präktiga linjen hamnade på 0,4% (juni) och är helt irrelevanta politiskt. AfS tilltalar tillräckligt många med sin militanta stil. Det enda jag kan se som ligger dem i fatet är deras pojkstrecks-attityd som emellanåt lyser igenom. Nu senast via fotona från släckningsarbetet. Detta måste som sagt bort.
Citera
2018-07-20, 13:09
Medlem
flaess avatar
Jag har observerat på sistone att #jagärhär och dess svans av nyttiga idioter har börjat spamma Alternativ för Sveriges Facebooksida till förbannelse.

Ett uttryck för att etablissemanget är oroliga över partiets starka frammarsch i opinionen och försöker mota Olle i grind.
Senast redigerad av flaes 2018-07-20 kl. 13:13.
Citera
2018-07-20, 13:10
Medlem
Citat:
Problemet jag potentiellt ser med AFS är att det kan ha en kontraproduktiv effekt. Lite som när galna feminister kommer med sina vansinniga idéer, vars absurditet får vanligt folk gå i motsatt riktning. Dessutom är det inte bra att hålla på och överdriva i sin retorik, det får en pojken-och-vargen-effekt. GK tar ofta i så han nästan spricker. Typ som när han dundrar saker som "Sverige är påväg att bli ett U-land!". Folk kommer titta runt om sig, se ett samhälle som inte ens är i närheten av ett U-land, och sedan avfärda AFS som knäppskallar man inte vill ha att göra med.

Om du tycker Invandringsstopp och Återvandring är vansinniga idéer så kan jag varmt rekommendera att du röstar på SD istället. AfS är nog lite för "extremt" för dig.
Citera
2018-07-20, 13:12
Medlem
sanchoos avatar
Varför fick Jeff Ahl inte förtroende av SD?
Citera
2018-07-20, 13:16
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Nu i början är väl det största problemet att många inte riktigt vet vilka AfS är eller ens vet att de existerar. Att köra en provokativ linje kan vara ett sätt att synas i det enorma bruset. De måste även skilja sig åt från SD. Annars tycker ju många att de lika gärna kan rösta på SD.

Eftersom partiet är väldigt nytt tycker jag att de kör med helt rätt taktik. De är provokativa och de tar upp frågor som många svenskar tycker är viktiga. Och som dessutom upprör många svenskar.
Citera
2018-07-20, 13:17
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Jag tvekar också i nuläget på AFS, vilket jag även gör på SD. Någon av dem kommer det naturligtvis bli, men det känns som jag verkligen ligger mitt emellan.

Det som talar emot AFS för min del är att jag uppfattar ledarskiktet i partiet som omogna idealister. Men missförstå mig inte, jag gillar Hahne och Kasselstrand tack vare deras passion för Sverige. Men jag vet inte om de är mogna eller lämpliga som politiker. Där har SD ett klart plus.

Föredrar nog idealister, även om de skulle vara omogna, framför totala nickedockor som Julia Kronlid, Angelika Bengtsson och Johnny Skalin m fl. Den senare listan kan tyvärr göras ganska lång i SD...
Citera
2018-07-20, 13:18
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Varför fick Jeff Ahl inte förtroende av SD?

Han fick förtroendet men valde själv att inte kandidera för SD.
Citera
2018-07-20, 13:18
Medlem
Den som står i valet och kvalet mellan SD och AfS bör kanske fokusera på att det finns alternativ för Sverige. Att det inte längre existerar ett marknadsmonopol och att kunderna/väljarna därmed får större makt.

Om SD t ex hade förespråkat nollinvandring och satt upp ett mål på repatriering av en miljon människor i utanförskap så hade det ju uppfattats som vad det är i en parlamentarisk demokrati: ett UTGÅNGSBUD som bara kommer kräva realism om det stöttas av en majoritet av väljarna. Om MP har nollvision kring någon utsläppsnivå eller F! kräver absolut jämvikt i alla sammanhang, så är det just VISIONER som kommer att tummas på eller sinkas i förhandlingar.

Nu har SD istället höjt golvet för invandringen genom sin dubblade kvotflyktingmottagning - vilket inte hindrar att även detta bara är ett utgångsbud. Det märkliga är att många sympatisörer tycker att detta är OK och t o m internaliserar narrativen om mångkulturens förträfflighet och oundviklighet, eftersom de nu förespråkas av SD.

Ett AfS i eller på väg in i riksdagen kommer skapa en helt avgörande konkurrens för SD, som annars har fritt spelrum att fungera som en rent invandringsliberaliserande opinionskraft.
Citera
2018-07-20, 13:30
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det enda jag kan se som ligger dem i fatet är deras pojkstrecks-attityd som emellanåt lyser igenom. Nu senast via fotona från släckningsarbetet. Detta måste som sagt bort.
Du tycker att de gott kunde tryckt på rivieran i en solstol istället och skitit i landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in