Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 02:26
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Jag syftade just på det där med Jeff Ahl, som du nämnde.

Vad bra. Som du förstår så var jag tvungen att fråga, eftersom de flesta som pratar thaifruar här i tråden också hallucinerar kraftigt om thaifruar under varenda sten, och om att varenda en, som inte håller med dem i deras känslouttryck(*), är thaifru-förespråkare som vill importera hundratusentals thailändskor, osv.

Citat:
Jag pratade mer generellt, då det har hänt många gånger tidigare att folk varit stora motståndare till något endast för att de själva skulle kunna drabbas av det... trots att de egentligen skulle vilja ha den politiken annars. Det är sådant som jag inte tål rent generellt. "Jag skulle gärna vilja ha ett etniskt homogent Sverige, men jag importerade en thai-fru förra året, så nu röstar jag hellre på sjuklövern". Givetvis erkänner de sällan detta.

Japp, och eftersom jag tycker som Jeff Ahl, så tycker jag som du här. Det är ju det du beskriver som Jeff kallar för "löjlig nivå", dvs personlig nivå (vilket alltså blir löjligt åt båda hållen).

(*) Det är ju just ett känslouttryck. Att det blir en krock med t.ex. mig beror ju egentligen på att vi för två helt olika samtal: jag talar program för praktiskt genomförbar politik, thaifru-motståndarna pratar känslor och ägnar sig åt inbördes "virtue signalling". Jag har frågat dem gång på gång hur deras praktiska politik för "återvandring av thaifruar" ska se ut, men det enda svaret jag får är "du har en thaifru!". IQ-klubben liksom...
Citera
2018-07-20, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Mikael Simm i AfS partistyrelse plockade upp den pucken:
https://twitter.com/MikaelSimm/status/1019976745741676544

Det sättet kan man absolut använda Israel på.

Simm är väl dock est, vilket nån kanske kan göra sig lustig över.
Citera
2018-07-20, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Den enda referensen till detta var ju när Jeff Ahl berättade att han hade haft kollegor som reagerat så. På vilket han svarade att: Nej, han tänker inte kasta ut deras fruar.

Vilka kollegor? I riksdagen? Han har ju inte haft kollegor sen han började som riksdagsman, vilket var för SD. Kollegorna i fråga bör väl alltså ha varit kollegor från tiden innan han blev riksdagsman och under en tid då han förmodligen var medlem och aktiv i SD. Svaret angående thaiimport-kollegornas oroliga frågor bör alltså ha varit i förhållande till SD:s politik. SD är ett annat parti än AfS.
Citera
2018-07-20, 11:09
Medlem
Tycker inte det är "löjlig nivå" att fråga ett parti, som mycket aktivt förespråkar massutvisningar, om det kan komma att drabba en familjemedlem eller annan närstående person. Det är tvärtom en mycket befogad fråga. Ska man vara trovärdig måste man visa var man står och förmedla sin politik med precision, inte hålla på att hölja ens ambitioner i dimma.

Vad som är självklart för dig kanske inte är självklart för någon annan.
Citera
2018-07-20, 11:13
Medlem
Med tanke på senaste OU är det på allvar dags att trycka på att SDare bör stödrösta på AfS för att inte 2-3% nstionella röster ska gå till spillo. Omvänd argumentation nu, det är SDare som är de korkade om de inte hjälper in AfS.
Citera
2018-07-20, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
Med tanke på senaste OU är det på allvar dags att trycka på att SDare bör stödrösta på AfS för att inte 2-3% nstionella röster ska gå till spillo. Omvänd argumentation nu, det är SDare som är de korkade om de inte hjälper in AfS.

Det är precis som du säger. Men man kan ju undra hur #HejaJimmie! och Svärje_vännerna skaran som är helt oförmögen att tänka strategiskt kommer att svara.
Vad jag har märkt med många SD väljare är att dem är mer lojala till partiet än till Sverige. Det är såklart bättre för partiet att rösta på SD men bättre för Sverige att nu få in AfS i riksdagen. Ifall Jimmie kovände i en fråga så hade dem fortfarande stöttat det även ifall dem var emot det igår. Det är verkligen som en sekt.
Blev lite förvånad över att SDare är dem individer som har gjort mig mest frustrerad under detta valår.
Senast redigerad av PangarN1337444 2018-07-20 kl. 11:26.
Citera
2018-07-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Det är precis som du säger. Men man kan ju undra hur #HejaJimmie! och Svärje_vännerna skaran som är helt oförmögen att tänka strategiskt kommer att svara.
Vad jag har märkt med många SD väljare är att dem är mer lojala till partiet än till Sverige. Det är såklart bättre för partiet att rösta på SD men bättre för Sverige att nu få in AfS i riksdagen. Ifall Jimmie kovände i en fråga så hade dem fortfarande stöttat det även ifall dem var emot det igår. Det är verkligen som en sekt.
Blev lite förvånad över att SDare är dem individer som har gjort mig mest frustrerad under detta valår.

Kan bara prata för mig själv.

Men det som gör att jag(i nuläget) inte skulle tänka rösta AfS.
Ompröva beslut av UT ser jag inget värde av. Då jag anser att besluten är tagna och det är viktigt att kunna lita på de beslut man får. Antalet som nämns är önskedrömmar i mina öron.
Aktioner som att vinka utvisade adjö ser jag som vidrigt. Lite människosyn och medkänsla kräver jag.
Jag tror heller inte på fokus av etniska(hur man nu ska definera det) svenskar. Även om det mest verkar vara från deras supportrar.
Citera
2018-07-20, 11:55
Medlem
Jag tvekar också i nuläget på AFS, vilket jag även gör på SD. Någon av dem kommer det naturligtvis bli, men det känns som jag verkligen ligger mitt emellan.

Det som talar emot AFS för min del är att jag uppfattar ledarskiktet i partiet som omogna idealister. Men missförstå mig inte, jag gillar Hahne och Kasselstrand tack vare deras passion för Sverige. Men jag vet inte om de är mogna eller lämpliga som politiker. Där har SD ett klart plus.
Citera
2018-07-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Om det är tröskeln, varför särredovisas då F!?

Övrigt kategorin verka vara stor i yougovs mätningar men inte i andras, lustigt.

Kan vara så att det tar längre tid att tas bort från särredovisning, än att tas med i den. Eller också är det helt enkelt så att den tredje undersökningen under 2% särredovisas, varpå F sen tas bort nästa gång.

Som andra konstaterat redan är YouGov traditionellt bäst på att mäta stödet för icke politiskt korrekta partier.
Citera
2018-07-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Vad fick du för odds?

Jag var snabb och fick 5 på Betfair. Nu har det gått ner något pga all uppmärksamhet, men 4.5 finns fortfarande att ta av.

https://www.betfair.com/exchange/plus/politics/market/1.143657519
Citera
2018-07-20, 12:29
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag tvekar också i nuläget på AFS, vilket jag även gör på SD. Någon av dem kommer det naturligtvis bli, men det känns som jag verkligen ligger mitt emellan.

Det som talar emot AFS för min del är att jag uppfattar ledarskiktet i partiet som omogna idealister. Men missförstå mig inte, jag gillar Hahne och Kasselstrand tack vare deras passion för Sverige. Men jag vet inte om de är mogna eller lämpliga som politiker. Där har SD ett klart plus.

De kommer oavsett inte att styra landet fr o m 2018. En röst på AfS 2018 syftar främst till att styra svensk politik i en viss riktning, inte om att AfS kommer att kunna implementera något av sin egen politik. Kommer de in får de fyra år på sig att lämna avtryck och bli bedömda efter det. En röst på AfS 2022 kan vara något helt annat, men det får vi titta på då. AfS 2018!
Citera
2018-07-20, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
De kommer oavsett inte att styra landet fr o m 2018. En röst på AfS 2018 syftar främst till att styra svensk politik i en viss riktning, inte om att AfS kommer att kunna implementera något av sin egen politik. Kommer de in får de fyra år på sig att lämna avtryck och bli bedömda efter det. En röst på AfS 2022 kan vara något helt annat, men det får vi titta på då. AfS 2018!

Problemet jag potentiellt ser med AFS är att det kan ha en kontraproduktiv effekt. Lite som när galna feminister kommer med sina vansinniga idéer, vars absurditet får vanligt folk gå i motsatt riktning. Dessutom är det inte bra att hålla på och överdriva i sin retorik, det får en pojken-och-vargen-effekt. GK tar ofta i så han nästan spricker. Typ som när han dundrar saker som "Sverige är påväg att bli ett U-land!". Folk kommer titta runt om sig, se ett samhälle som inte ens är i närheten av ett U-land, och sedan avfärda AFS som knäppskallar man inte vill ha att göra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in