Vad bra. Som du förstår så var jag tvungen att fråga, eftersom de flesta som pratar thaifruar här i tråden också hallucinerar kraftigt om thaifruar under varenda sten, och om att varenda en, som inte håller med dem i deras känslouttryck(*), är thaifru-förespråkare som vill importera hundratusentals thailändskor, osv.
Citat:
Jag pratade mer generellt, då det har hänt många gånger tidigare att folk varit stora motståndare till något endast för att de själva skulle kunna drabbas av det... trots att de egentligen skulle vilja ha den politiken annars. Det är sådant som jag inte tål rent generellt. "Jag skulle gärna vilja ha ett etniskt homogent Sverige, men jag importerade en thai-fru förra året, så nu röstar jag hellre på sjuklövern". Givetvis erkänner de sällan detta.
Japp, och eftersom jag tycker som Jeff Ahl, så tycker jag som du här. Det är ju det du beskriver som Jeff kallar för "löjlig nivå", dvs personlig nivå (vilket alltså blir löjligt åt båda hållen).
(*) Det är ju just ett känslouttryck. Att det blir en krock med t.ex. mig beror ju egentligen på att vi för två helt olika samtal: jag talar program för praktiskt genomförbar politik, thaifru-motståndarna pratar känslor och ägnar sig åt inbördes "virtue signalling". Jag har frågat dem gång på gång hur deras praktiska politik för "återvandring av thaifruar" ska se ut, men det enda svaret jag får är "du har en thaifru!". IQ-klubben liksom...