Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 21:35
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Jag håller med dig i teorin, däremot är det inte en realistiskt väg att vandra.
Jag har själv ett flertal barn och skulle själv aldrig "rasblanda", däremot så skulle jag inte döma andra som gör det.
Men ska man vara ärlig, så är det inte riktigt där problemen ligger i dagens samhälle?
Du kanske ska rösta på NMR istället
Det handlar inte om mig, och vad jag ska rösta på. Det handlar inte om dig och din familj. Det handlar om att människor med dubbla lojaliteter inte är lämpliga inom ett parti vars främsta ledord är att alltid göra det som är bäst för svenska folket.

Om partiet istället vill ha en annan paroll av typen: "Vi kommer alltid att göra det som är bäst för det svenska folket - om det inte går ut över thaifruar, partijudar, ingifta negermän, alibiturkar, adoptivkoreaner, favoritpizzabagare, bästa fotbollspelararaben i hela hälsingland etc". Då får partiet vara tydliga med att det är den nya parollen som gäller. Fram tills dess räknar jag med att det är ALLTID - punkt - som gäller. Och då är den interna femtekolonnen ett potentiellt problem.
Citera
2018-07-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det handlar inte om mig, och vad jag ska rösta på. Det handlar inte om dig och din familj. Det handlar om att människor med dubbla lojaliteter inte är lämpliga inom ett parti vars främsta ledord är att alltid göra det som är bäst för svenska folket.

Om partiet istället vill ha en annan paroll av typen: "Vi kommer alltid att göra det som är bäst för det svenska folket - om det inte går ut över thaifruar, partijudar, ingifta negermän, alibiturkar, adoptivkoreaner, favoritpizzabagare, bästa fotbollspelararaben i hela hälsingland etc". Då får partiet vara tydliga med att det är den nya parollen som gäller. Fram tills dess räknar jag med att det är ALLTID - punkt - som gäller. Och då är den interna femtekolonnen ett potentiellt problem.
Fast benämningen är väl mer "vad som är bäst för Sverige" och inte "vad som är bäst för svenskarna".
Det är en viss skillnad rent retoriskt..Lite Trump "MAGA" i Sverige mao.
Citera
2018-07-19, 21:51
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Fast benämningen är väl mer "vad som är bäst för Sverige" och inte "vad som är bäst för svenskarna".
Det är en viss skillnad rent retoriskt..Lite Trump "MAGA" i Sverige mao.
Citat:
När Alternativ för Sverige tar plats i riksdagen i höst kommer vi i varje läge att prioritera svenskarna först!
https://twitter.com/AfS_riks/status/990666868091441159

Hittade den vid en snabb sökning. Har sett samma sak eller varianten "svenska folket" hundratals gånger från partiet och dess företrädare. AfS är ett nationalistiskt parti.
Citera
2018-07-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
https://twitter.com/AfS_riks/status/990666868091441159

Hittade den vid en snabb sökning. Har sett samma sak eller varianten "svenska folket" hundratals gånger från partiet och dess företrädare. AfS är ett nationalistiskt parti.
Även Sverigedemokraterna är nationalistiska - enligt dem själva.
Det gäller att lägga fokus på rätt saker..om man vill få till en förändring
Senast redigerad av HVU 2018-07-19 kl. 22:10.
Citera
2018-07-19, 22:04
Medlem
StillaHavets avatar
AfS har en politik för att angripa asylrelaterad invandring. Det är ett parti som säger att Sverige är svenskarnas land. Hur vackert låter inte det? Vi har dock ett antal hinder på vägen.

Det första är att vi just nu tar in runt 125 tusen per år. Kranen står på för fullt. Inget tyder på att flödet kommer strypas de kommande fyra åren. Det betyder en halv miljon minst de kommande fyra åren, de allra flesta relaterade till asyl.

Det andra är att AfS måste komma in i RD så att vi kan påbörja opinionsbildningen på allvar.

Det tredje är att vi måste få 51% av väljarna att vilja upphöra med detta inflöde och påbörja återvandringen.

AfS är oerhört viktigt för ovanstående. Man kommer påverka debatten, SD och sättet vi ser på oss själva.

Om och när ovanstående är genomfört, vilket kommer ta tid och svenska folket också vill utvisa de som gift sig med gambier, thailändskor, o.s.v. då finns det säkert ett nytt parti som man kan rösta på som driver den frågan. AfS gör det inte.
Citera
2018-07-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
AfS har en politik för att angripa asylrelaterad invandring. Det är ett parti som säger att Sverige är svenskarnas land. Hur vackert låter inte det? Vi har dock ett antal hinder på vägen.

Det första är att vi just nu tar in runt 125 tusen per år. Kranen står på för fullt. Inget tyder på att flödet kommer strypas de kommande fyra åren. Det betyder en halv miljon minst de kommande fyra åren, de allra flesta relaterade till asyl.

Det andra är att AfS måste komma in i RD så att vi kan påbörja opinionsbildningen på allvar.

Det tredje är att vi måste få 51% av väljarna att vilja upphöra med detta inflöde och påbörja återvandringen.

AfS är oerhört viktigt för ovanstående. Man kommer påverka debatten, SD och sättet vi ser på oss själva.

Om och när ovanstående är genomfört, vilket kommer ta tid och svenska folket också vill utvisa de som gift sig med gambier, thailändskor, o.s.v. då finns det säkert ett nytt parti som man kan rösta på som driver den frågan. AfS gör det inte.
Jag delar din uppfattning, det gäller att lägga fokus på rätt saker.
Det är knappast thaifruar som är det största problemet i dagens samhälle.
Citera
2018-07-19, 22:18
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Sverige sjunker för varje minut och vi har ännu inte ett parti i RD som rakt ut säger att Sverige är svenskarnas land. Med lite tur får vi ett den nionde september. Vi måste dock ställa in oss på ytterligare en halv miljon upphållstillstånd fram till 2022. Varken SD eller AfS, om de kommer in, kommer ha det minsta att säga till om. AfS har dock stor potential att totalt ändra debatten.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-07-19 kl. 22:21.
Citera
2018-07-19, 22:51
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Nej, men thaifruar är dels en del av avsvenskningen av Sverige, dels ett svar på feminiseringen av svenska män, vulgäriseringen av svenska kvinnor, atomiseringen av det svenska folket och utrotandet av vår folksjäl.

De är ett problem och ett symptom på ett större problem som måste konfronteras och hanteras.
Citera
2018-07-19, 23:25
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Komiskt och vämjeligt med alla thai-fru förespråkare i tråden.

Alla??? Jag har inte sett en enda. Om det finns så borde du kunna länka till det. Det enda jag har sett är vissa hysteriker som ser thaifruar och thaitorskar under varenda sten, när deras besvikelse blivit för stor över att AfS inte är NMR-light (oftast riktat mot den som berättat detta för dem). Men detta är alltså bara hallucinationer. Hallucinerar du också? Annars kan du ju alltid prestera en länk.

Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Jag avskyr dock när folk tar till personliga tilltag i politiska diskussioner: "Buhu du vill slänga ut min fru/man/kompis".

Menar du att det skulle ha förekommit i tråden? Då för jag be dig om en länk också.

Den enda referensen till detta var ju när Jeff Ahl berättade att han hade haft kollegor som reagerat så. På vilket han svarade att: Nej, han tänker inte kasta ut deras fruar. Detta ingår alltså inte i AfS' politik. Vilket inte enligt min mening gör AfS till ett thaifru-förespråkande parti. Men många tänker uppenbarligen så här, men de har inte haft modet att tänka tanken klart, utan klamrar fast vid AfS som om det vore ett NMR-light.

Jag är helt inne på AfS' och Jeff Ahls linje. Och det handlar, som vanligt, inte om att gå in i extremer. Extremister tror alltid att den som inte håller med till 100%, står för den rakt motsatta extremen. Det ligger i extremistens psykologi. Men thaifru-frågan är inte ens viktig. Och man behöver inte gå in i vare sig den ena eller den andra extremen i frågan. Så bara för att man inte förespråkar repressiva ras-utrensningar med rasrenhet som mål, betyder det på intet vis att ett parti automatiskt blir thaifru-förespråkare; för det är AfS absolut inte. Det finns balanserade mellanlägen, även om hysteriker har svårt att se det.

Kolla på intervjun med Jeff Ahl igen, han uttrycker sig hela tiden balanserat. Det är det som är hela grejen med AfS
https://www.youtube.com/watch?v=oOimeQd2I6s
Citera
2018-07-19, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngSvensk
Jenny är väl för bövelen inte utesluten?

Typ, Peter Wallmark kastade ut henne för att hon inte röstade som han ville.
Citera
2018-07-19, 23:50
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, men thaifruar är dels en del av avsvenskningen av Sverige, dels ett svar på feminiseringen av svenska män, vulgäriseringen av svenska kvinnor, atomiseringen av det svenska folket och utrotandet av vår folksjäl.

De är ett problem och ett symptom på ett större problem som måste konfronteras och hanteras.

Jo precis. Och som jag varit inne på tidigare i tråden så bör problemen kring detta, liksom om utomeuropeiska adoptioner, lyftas fram och adresseras. Men ingetdera ingår alltså i AfS återvandringsprogram (inte ens som en hemlig plan). Och det är när man påpekar det som vissa får kalsongerna helt bakofram.

Innan man börjar putsa på fasaden så måste man först rädda skeppet från att kapsejsa. Men vissa är så känslosamma att de inte klarar av att sortera. Då lyfter man om och om igen thaifru-frågan som den främsta frågan, och det lär vara den enskilda frågan som det har tjatats mest om här i tråden (Tumidanda m.fl.). Men eftersom tråden inte bara är en dynghög för folk med dålig impulskontroll, så har jag sett det som min plikt att informera om vad AfS faktiskt står för. Om AfS av läsarna här uppfattas som extremare än de egentligen är, så kommer de att få förre röster - och det är det som motiverar mina invändningar. Mot detta har hysterikerna inga argument, utan sänker sig till lögner om att "du har en thaifru". Inte särskilt moget. Och absolut inte bra för AfS.
Citera
2018-07-20, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Menar du att det skulle ha förekommit i tråden? Då för jag be dig om en länk också.

Den enda referensen till detta var ju när Jeff Ahl berättade att han hade haft kollegor som reagerat så. På vilket han svarade att: Nej, han tänker inte kasta ut deras fruar.

Jag syftade just på det där med Jeff Ahl, som du nämnde. Jag pratade mer generellt, då det har hänt många gånger tidigare att folk varit stora motståndare till något endast för att de själva skulle kunna drabbas av det... trots att de egentligen skulle vilja ha den politiken annars. Det är sådant som jag inte tål rent generellt. "Jag skulle gärna vilja ha ett etniskt homogent Sverige, men jag importerade en thai-fru förra året, så nu röstar jag hellre på sjuklövern". Givetvis erkänner de sällan detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in