Citat:
Ursprungligen postat av
sinmandt
Enkelt! Gå bara vidare! Brudar har så många möjligheter och de vill alltid bli tagna med storm. De har oftast inte tid med ett kanske. Tragiskt men sant.
Varit på dejter där man pratat oavbrutet i 5-6 timmar face-to-face, sedan strulat och haft en jävligt bra vibe för att sen få höra att det inte kändes helt rätt. Vissa träffar man nån timme för att sen ligga med bara för att, man märker att de är på.
Sen måste jag säga att promenad är ingen hit för en dejt. Svårt med ögonkontakt, inte naturligt med kroppskontakt, svårt att connecta över huvud taget. Lite fantasilöst.
Slå er ner istället på en höjd med fin utsikt och bjud på dryck, ta 1 glas eller 7 på en bar, träffas hemma hos någon. Promenad är lite som ett telefonsamtal, intetsägande.
Går inte att läsa av någon om man inte ser deras ansikte när de pratar. Ögonkontakt är A-O.
Dagens största lögn. Promenad är överlägset allt annat, framförallt när man söker något mer av det seriösare slaget. Det enda som slår promenad är hemmadejt (när man uteslutande söker knull) och det främst pga logistikmässiga skäl. Har skrivit det förut men skriver det igen, en promenad kan man göra hur lång eller hur kort man vill beroende på hur intressant den är. Man kan t.ex. vika av för att ta en drink, lunch, middag, hem till någon eller något annat spontant. Om dejten är piss så går man till närmaste hållplats, säger hejdå och skjuter ut sig själv genom att helt enkelt bara åka därifrån. Har fått höra flera gånger i efterhand "Vad kort promenad det blev

, när ska vi ses igen?"
Visst tamejfan kan man få
lagom och flörtig ögonkontakt när man vill under promenaden, likaså
naturlig kroppskontakt som Kroppkakan är inne på. Ingen gillar att ha två ögon nedborrade i sina egna en hel dejt, varpå drink och äta ute är helt värdelöst innan man fått möjlighet att känna lite på varandra. Har varit på hundratals promenaddejter och bara blivit dissad för andradejt (när jag velat ses) tre-fyra gånger. Då har jag slitit mitt hår och vaggat mig själv till söms i fosterställning som Kroppkakan, inte så mycket pga bruden egentligen utan mer pga prestationsångest.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kroppskakoregott
Ja, absolut. Är ju det som är humor att vissa funkar det så bra med direkt, och ändå gör man eller säger man inget speciellt. Äsch, är nog som gubbarna här i tråden säger. Hon skulle minsann utbilda sig till ekonom master examen blabla, så tror hon sitter på för höga hästar för sin egen skull. Jag sa det faktiskt rätt ut, om en snubbe som har bra humor och vettiga politiska åsikter inte duger, hon fyllde i till och med vilket jag tyckte var riktigt kul. Då ja då pratar vi en osunt hög standard på future men. Dvs hon tror att hon ska hitta någon helt perfekt, tragiskt.
Känner spontant för att helt lägga ner Tinder, varit för mkt piss och för lite ros för min del. Har ju betydligt bättre utdelning på krogen/nöjen när man "går för det". Sitta och prata och låtsas som man är intresserad av något annat än knulla, vissa är väl kanske bättre på det.
Medans på krogen så vet ju båda vad det är som "gäller".
Fast angående kroppskontakt tycker det är ganska lätt ändå, skoja nånting och krama om henne. Hon skrattar och ler, inget resistance så det var ju inga problem. Vi satt ner vid nåt tillfälle och prata men just den där ögonkontaktsdelen har jag nog lite svårt för. Då jag inte är där för "seriös dejt", hahahaha. Känns så sjukt egentligen att man går på dessa dejter, fast man bara vill en sak.
Nej, som sagt får se hur man gör om man fortsätter. Segt och drygt tycker jag.
Inte rätt forum för mina "begär".
Det finns tre anledningar tror jag. Antingen är hon är en sån brud med flera "mandatory tick-boxes" där du t.ex. pga brist på utbildning / fancy kneg går bort. Konstigt dock då hon borde ha försökt luska ut den infon innan ni sågs om det nu var så viktigt? Den andra förklaringen är att hon inte tyckte du var tillräckligt sexig eller snygg för att hoppa i säng med. Vissa tjejer gillar ju typ snubbar av det biffigare slaget och har förstått du är mer slimmad? Tredje anledningen (som faktiskt kan göra att bruden stryker de första två punkterna) är att du helt enkelt gjorde dåligt ifrån dig på dejten, att du inte utstrålade tillräckligt självförtroende, inte var tillräckligt fysisk i rätt lägen, att du inte fick igång ett bra tugg, fel timing med skämt eller allmänt oflyt i ditt game etc.
Frågan är dock, om ni inte hade mycket gemensamt, varför du ens vill träffa henne igen? Jag förstår att du bara vill sätta henne, men att döma av återrapporteringen från dejten så verkade det ju knappast osa sex kring er dejt?
edit: Vem fan snackar politik på en potentiell knulldejt?

Tips på andra avtändande ämnen: global uppvärmning, förhållanden i djuruppfödning, hyresreglering, svältande barn i Afrika och könssjukdomar.