Citat:
Ursprungligen postat av
nikson
Samtidigt är det nog så att LMV vill vara ensamma om att få marknadsföra CBD, oavsett om det ingår som enda substans eller i blandning med andra substanser. LMV vill ha ensamrätt.
Till vilken nytta då?
De säljer ju inget.
Det skulle väl vara om man kan visa korruption och att en person i LMV fixat detta för egen vinning.
Men LMV så skulle detta betyda ett nytt uppdrag, då 80% av deras inkomster är av avgifter.
De sista 20% staten?
Men oavsett vad vi tycker om detta eller tror, så blir påståendet att CBD inte utvärderat, ett väldigt konstigt påstående.
Det är konstigt faktiskt
Och en sak till som är konstigt, och faller nog lite under din, eller hatet mot den hemska cannabisen som finns i samhället(även om det är industrihampa).
Där man inte kan tillåta stora mängder personer använder nått som aldrig ansett olagligt eller narkotikaklassat och bara för att.
För innan när man hävdat det fungerar medicinskt i "hälsokost branschen", så har man hotat med viten tillbaka.
Men inte denna gång.
Jag inte följt detta så nära att jag vet exakt, men finns det någon anledning till man inte gått via viten(och då inga jag tror...., utan jag vet som i jag kan bevisa)
Sen kan det vara så att man tagit denna svängen att CBD är medicin enbart för Sativex och att den finns där i som substans.
Men då blir påståendet att CBD inte utvärderat än mer märkligt.
Inget svar ifrån LVM än, dock inget jag förväntade mig än.
Och i semestertider så tar det nog nån vecka till, om nu de tänker svara på frågan rätt och med rätt personer.