Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-18, 11:51
  #40189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om du kan läsa låst artikel är det bra om du lägger in valda citat.
Framgår det nåt om vilka det handlar om eller kärnan i resningsansökan?

Kolla i stället i E-kuriren. Där står i och för sig bara några rader. Men främst handlar det om att hon vill sitta på Hinseberg för att - som hon alltid hänvisar till - kunna träffa barnen. Tror tyvärr att det inte skulle vara bra för hennes 3 yngsta barn att träffa henne, eftersom hon fortfarande lever i självförnekelse och lögner.


https://www.ekuriren.se/eskilstuna/j...er-fa-resning/
Citera
2018-07-18, 12:01
  #40190
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kolla i stället i E-kuriren. Där står i och för sig bara några rader. Men främst handlar det om att hon vill sitta på Hinseberg för att - som hon alltid hänvisar till - kunna träffa barnen. Tror tyvärr att det inte skulle vara bra för hennes 3 yngsta barn att träffa henne, eftersom hon fortfarande lever i självförnekelse och lögner.
https://www.ekuriren.se/eskilstuna/j...er-fa-resning/
Tack.
Jo, det var ju nåt att ta med i en resningsansökan - placering.
Glöm inte att det är journalisterna hon vill vara nära och få besök av.
Skulle tippa att barnen är av sekundär art i den frågan. De använde hon ju som verktyg att komma loss men misslyckades med sitt förtal om sin pappa som skulle levereras media och lockelser med pengar.
Citat:
Möller ville vara kvar på Hinseberg utanför Frövi för att hennes barn lättare kunde besöka henne men också för att lättare kunna ta emot besök av journalisterna som enligt Möller är ifrån Solna.
__________________
Senast redigerad av develi 2018-07-18 kl. 12:03.
Citera
2018-07-18, 12:07
  #40191
Medlem
Läs här den icke nådiga recensionen av Bodström/Lampers bok "Sommarstugemordet":

https://www.ekuriren.se/kultur-noje/...en-med-fragor/
Citera
2018-07-18, 12:17
  #40192
Medlem
Pethuglins avatar
Är kriminalvårdens handlingar offentliga?

I anslutning till en kommande resningsansökan har Johanna Möller beviljats okontrollerade besök av de två journalisterna, visar handlingar från Kriminalvården, enligt vlt.se

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7000832

Jag hittade sidan där man kan begära ut offentliga handlingar.
Vet dock inte riktigt hur jag ska formulera mig för att få ut handlingen ang journalisterna som ska hjälpa JM med resningsansökan.
https://www.kriminalvarden.se/kontak...huvudkontoret/

Jag tycker att det är galenskap att dessa journalister tillåts okontrollerade besök vad det nu betyder i praktiken.
Undra om det är kvinnliga eller manliga journalister eller en av varje?
__________________
Senast redigerad av Pethuglin 2018-07-18 kl. 12:33.
Citera
2018-07-18, 12:33
  #40193
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Är kriminalvårdens handlingar offentliga?

En del är det, exempelvis är beslut på misskötsamhetsrapporter beslut från en myndighet och således offentligt.
Citera
2018-07-27, 16:01
  #40194
Medlem
Vet inte om detta vittnesmål har lagts ut i tråden förut, men här berättar Akis mamma i förhör om Akis rädsla för JM:

https://www.youtube.com/watch?v=mRgxj3Dj4rc
Citera
2018-07-27, 17:06
  #40195
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vet inte om detta vittnesmål har lagts ut i tråden förut, men här berättar Akis mamma i förhör om Akis rädsla för JM:

https://www.youtube.com/watch?v=mRgxj3Dj4rc
Tror inte det, tack.
Det vore betydligt bättre om de där journalisterna ägnade sig åt att att granska personer kring Aki inkl poliskåren än bry sig om den patetiska JM.
Citera
2018-07-27, 18:48
  #40196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tror inte det, tack.
Det vore betydligt bättre om de där journalisterna ägnade sig åt att att granska personer kring Aki inkl poliskåren än bry sig om den patetiska JM.

Tycker jag verkligen. Det finns garanterat mycket mer kring JM än vad som har framkommit. Undrar om man undersöker de oegentligheter om redan finns klarlagda och som man inte har fått svar på ännu. Eller om man nöjer sig med att ha fångat själva ormen?

Bryr mig inte om jag låter tjatig här, men förutom Aki Paasila så undrar jag fortfarande vad som egentligen hände då ett fosterbarn dog och den äldre mannen, som var i flyktingbranschen och som mördades på en p-plats. Har man hittat mördaren? Och vad hade i så fall denna för connection till JM?


Sen finns det även kopplingar till byggbranschen och kanske även till mc-gäng och taueringsstudios. I.a f vet folk en massa som de inte berättar. Jag blir förvånad och frustrerad att polisen inte har dykt djupare. Eller gör de det?
Citera
2018-08-02, 22:28
  #40197
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker jag verkligen. Det finns garanterat mycket mer kring JM än vad som har framkommit. Undrar om man undersöker de oegentligheter om redan finns klarlagda och som man inte har fått svar på ännu. Eller om man nöjer sig med att ha fångat själva ormen?

Bryr mig inte om jag låter tjatig här, men förutom Aki Paasila så undrar jag fortfarande vad som egentligen hände då ett fosterbarn dog och den äldre mannen, som var i flyktingbranschen och som mördades på en p-plats. Har man hittat mördaren? Och vad hade i så fall denna för connection till JM?


Sen finns det även kopplingar till byggbranschen och kanske även till mc-gäng och taueringsstudios. I.a f vet folk en massa som de inte berättar. Jag blir förvånad och frustrerad att polisen inte har dykt djupare. Eller gör de det?

Därtill har vi hennes svärson som fick betalt för vissa uppdrag och som går fri trots vittnesmål om misshandeln av asylpojkarna. När kommer det fram vittnesmål om att han hjälpte henne med att ta död på Aki, tro? Kommer de som vet att orka vara tysta om saken?
Citera
2018-08-03, 11:48
  #40198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Därtill har vi hennes svärson som fick betalt för vissa uppdrag och som går fri trots vittnesmål om misshandeln av asylpojkarna. När kommer det fram vittnesmål om att han hjälpte henne med att ta död på Aki, tro? Kommer de som vet att orka vara tysta om saken?

Ja, inte minst han. Sånt går inte hålla hemligt över tid. Lojaliteter ändras, någons samvete talar förr eller senare. Det är vad jag (och många till) hoppas på.

Har man löst mordet på den äldre mannen på p-platsen i Eskilstuna? Vet du det? Måste ha varit 2016 - 2017.
Citera
2018-08-03, 13:39
  #40199
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, inte minst han. Sånt går inte hålla hemligt över tid. Lojaliteter ändras, någons samvete talar förr eller senare. Det är vad jag (och många till) hoppas på.

Har man löst mordet på den äldre mannen på p-platsen i Eskilstuna? Vet du det? Måste ha varit 2016 - 2017.

Inte löst, vad jag vet. De hade nån kille häktad ett tag, men som släpptes då det saknades bevis.
Citera
2018-08-04, 15:10
  #40200
Medlem
Honan6s avatar
Denna helg är det festival i Eskilstuna, precis som för två år sen när Johanna Möller gick runt och skrattade bland festivalbesökarna. Alltså, var hon ute och hade "roligt" när hon på morgonen fått besked om att pappan var död och mamman svårt skadad. Johanna - lika kall som glassarna hon sågs inmundiga.

Nu sitter hon inom säkert förvar och planerar för fullt hur hon ska snärja två journalister från Solna i målet att få resning och bli frigiven.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback