2018-08-05, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Denna helg är det festival i Eskilstuna, precis som för två år sen när Johanna Möller gick runt och skrattade bland festivalbesökarna. Alltså, var hon ute och hade "roligt" när hon på morgonen fått besked om att pappan var död och mamman svårt skadad. Johanna - lika kall som glassarna hon sågs inmundiga.

Nu sitter hon inom säkert förvar och planerar för fullt hur hon ska snärja två journalister från Solna i målet att få resning och bli frigiven.

Med all säkerhet gör hon det.

Därför är det av yttersta vikt att dessa journalister lär sig ordentligt vad psykopati egentligen innebär och hur lätt det kan vara att bli lurad av en sån individ, ÄVEN om man vet hur det ligger till. (Antar för övrigt att journalisterna är män...)

Om dessa inte är förberedda från topp till tå på vad som kommer hända: då kommer de slukas med hull och hår av JM och bli ytterligare ett par av hennes "nyttiga idioter".

Samma med Bodström.
Citera
2018-08-05, 02:39
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Med all säkerhet gör hon det.

Därför är det av yttersta vikt att dessa journalister lär sig ordentligt vad psykopati egentligen innebär och hur lätt det kan vara att bli lurad av en sån individ, ÄVEN om man vet hur det ligger till. (Antar för övrigt att journalisterna är män...)

Om dessa inte är förberedda från topp till tå på vad som kommer hända: då kommer de slukas med hull och hår av JM och bli ytterligare ett par av hennes "nyttiga idioter".

Samma med Bodström.

Jag har för mig att jag sett en artikel om de två journalisterna och det var två kvinnor. Kan minnas fel. Får rota fram det igen.
Citera
2018-08-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag har för mig att jag sett en artikel om de två journalisterna och det var två kvinnor. Kan minnas fel. Får rota fram det igen.

Ja, gör gärna det. Ska bli intressant att läsa vad de har att säga om varför de ska ggöra JM berömd och omtalad igen. Bäst vore om hon helt glömdes bort och fick dväljas på livstid på kåken bland likasinnade.

Känner på mig att det snart händer något nytt kring JM, dock.
Citera
2018-08-13, 23:12
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixofixi
Mitt första inlägg här...
Har jobbat nära polisen i olika sammanhang dock inom vården..
Vi sk "blåljus" håller gärna varann om ryggen..o vem skulle ifrågasätta en socionom o tro hon skulle mörda??
Tror dom helt enkelt va naiva ...skulle va jävligt fel om jag tex skulle ifrågasätta en läkare..så tror inte polisen undahöll nå...var nog en stackars socinom som mist sin man...tyvärr upptäckte dom försent hur det stod till..
Herakin är väldigt stark..så att tro en socinom som låter trovärdig skulle va misstänkt är mer än va jag kan tänka...
Tror säkert denna poliskvinna kände att det va fel ..men vågade hon verligen säga det till befäl på plats?
Eller nått hon säger nu efteråt?
Glöm inte jm är väldigt manipulerande..o har ordets makt o säkert en jävla bra skådespelare..
Jag tror inte att poliserna som var på plats hade en susning om att JM var socionom. Poliskvinnan som vittnade i TR, sa att hon tyckte JM uppvisade en annorlunda/konstig reaktion. JM var kort, svarade bara kort på frågor som ställdes. Poliskvinnan sa att det kändes som JM ville att de skulle åka därifrån. Och det var polisen som, till slut, fick JM att gå med på att de fick ringa till en av hennes döttrar. JM ville inte titta på Aki... Det är för jäkligt att inte en ordentlig utredning skedde direkt efter att Aki hittades.
Citera
2018-08-18, 16:11
Medlem
Reimers avatar
Jaha, vad fan är det här nu då?

Säga vad man vill om Johanna Möller, hon ger sig fan inte och hittar nya "nyttiga idioter" hela tiden.

Undrar vad för vinkel programmet kommer att få, kritisk granskning eller ett halleluljaprogram?

Citat:
Kriminalvården har beviljat att två journalister – Thomas Sjöberg och Anders Nyström – ska få filma morddömda Johanna Möller på anstalten i Ystad.

I dokument från Kriminalvården som Expressen tagit del av står bland annat att Johanna Möller – känd som Arbogakvinnan – håller på med en resningsansökan för att hennes fall ska tas upp i Högsta domstolen.

”Johanna Möller uppger att hon arbetar med en resningsansökan som skall resultera i en dokumentärfilm samt en bok om denna process”, står i beslutet från Kriminalvården.

Sjöberg har tidigare bland annat gett ut böckerna ”Carl XVI Gustaf – Den motvillige monarken” och ”Ingmar Bergman – En berättelse om kärlek, sex och svek”.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tva-journalister-far-filma-moller-inuti-fangelset/
Citera
2018-08-18, 16:42
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Undrar vad för vinkel programmet kommer att få, kritisk granskning eller ett halleluljaprogram?

Nu känner jag inte till din definition av halleuljaprogram, men en lista på logiska felslut känns bra att ha tillhanda när det programmet sänds.

https://www.webpages.uidaho.edu/eng207-td/Logic%20and%20Analysis/most_common_logical_fallacies.htm

Med det sagt så tror jag att nuvarande trenden bland undersökande program är att bita sig fast vid en eller två saker som åklagaren inte lyckades nåla fast och sedan hamra vidare på det. Med det och genom att utesluta en massa fakta så är det inte omöjligt att dom kan måla upp Johanna Möller som ett offer. Det beror på hur ohederligt dom vill klippa programmet.
Citera
2018-08-18, 16:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Nu känner jag inte till din definition av halleuljaprogram, men en lista på logiska felslut känns bra att ha tillhanda när det programmet sänds.

https://www.webpages.uidaho.edu/eng207-td/Logic%20and%20Analysis/most_common_logical_fallacies.htm

Med det sagt så tror jag att nuvarande trenden bland undersökande program är att bita sig fast vid en eller två saker som åklagaren inte lyckades nåla fast och sedan hamra vidare på det. Med det och genom att utesluta en massa fakta så är det inte omöjligt att dom kan måla upp Johanna Möller som ett offer. Det beror på hur ohederligt dom vill klippa programmet.

Rädd för att det kommer att bli vinklingen på programmet, den elaka åklagaren har med berått mod skickat stackars Johanna till fängelset, vi får se vad de har att komma med, ska jag vara ärlig så känns ju de två journalisterna lite sådär, kan inte säga att jag hitintills blivit imponerad över vad de åstadkommit.

Thomas Sjöbergs böcker ”Carl XVI Gustaf – Den motvillige monarken” och ”Ingmar Bergman – En berättelse om kärlek, sex och svek”. lämnade inget bestående intryck hos mig i alla fall.
Citera
2018-08-18, 17:15
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Rädd för att det kommer att bli vinklingen på programmet, den elaka åklagaren har med berått mod skickat stackars Johanna till fängelset, vi får se vad de har att komma med, ska jag vara ärlig så känns ju de två journalisterna lite sådär, kan inte säga att jag hitintills blivit imponerad över vad de åstadkommit.

Thomas Sjöbergs böcker ”Carl XVI Gustaf – Den motvillige monarken” och ”Ingmar Bergman – En berättelse om kärlek, sex och svek”. lämnade inget bestående intryck hos mig i alla fall.

Det här låter som ett utmärkt tillfälle att göra gott.

Det här är inte Knutbytråden, men ganska nära. Vi har många människor som lagt tid och energi på att genomlysa det här fallet. Med det sagt så kanske man kan sprida den kollektiva visdomen vidare. Så jag föreslår att man tar kontakt med dom här två reportrarna via Facebook eller twitter och leder dom i rätt riktning. Jag säger inte att man ska påverka dom, men väl att komma med förslag och spaningsuppslag på eventuella funderingar.
Citera
2018-08-18, 18:04
Medlem
Vilken anstalt sitter JM på? Någon som vet?
Citera
2018-08-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herze
Vilken anstalt sitter JM på? Någon som vet?

Hon sitter på ystad.

Åhhvd jag ser fram emot både dokumentären och boken!
Det här är underhållning!
Citera
2018-08-19, 09:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Det här låter som ett utmärkt tillfälle att göra gott.

Det här är inte Knutbytråden, men ganska nära. Vi har många människor som lagt tid och energi på att genomlysa det här fallet. Med det sagt så kanske man kan sprida den kollektiva visdomen vidare. Så jag föreslår att man tar kontakt med dom här två reportrarna via Facebook eller twitter och leder dom i rätt riktning. Jag säger inte att man ska påverka dom, men väl att komma med förslag och spaningsuppslag på eventuella funderingar.

Har de bestämt sig för att köra vinklingen att Johanna Möller är oskyldig så kommer inget någon gör påverka dem, jag tror inte att de är lågbegåvade så de har följt fallet precis som vi gjorde när det begavs sig, de har alla fakta som kommit fram via media och rättegångar, vill man vinkla det till att Johanna Möller inte fick en korrekt dom så får man väl försöka, har svårt att se något som kan ändra på den synen.

Vi får se vad som kommer, såg ingen information om vilka som står bakom dem, om det är finansierat av statstelevisionen eller om det är egna pengar som riskeras.
Citera
2018-08-19, 10:35
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Har de bestämt sig för att köra vinklingen att Johanna Möller är oskyldig så kommer inget någon gör påverka dem

Jag är rädd för att du har rätt här, efter en snabb titt på Thomas Sjöberg på Facebook så verkar han vara vänsterbliven, från en sådan person kan man inte förvänta sig ett ärligt reportage. Det lutar åt att bli en snyftare alltså. (Den elaka åklagaren stal Johanna Möller från hennes ensamma barn..)

Hans senaste jobb
https://tinyurl.com/yaa6e5uw
Citat:
Started new job at Current Affairs Productions
8 September 2017 — Creative Director
Bromma, Stockholms Län, Sweden

CURRENT AFFAIRS PRODUCTIONS is a content provider for feature film and TV series. We develop Nordic drama based on true stories for an international audience. Where others may focus on made-up tales, our narrative is larger than life. It’s epical – for real.

Our USP is a unique and complete knowledge and insight of every case and we offer creative direction and valuable support for script writers and show runners.

Our portfolio includes a wide range of breathtaking Nordic contemporary drama and holds the rights to a number of books and stories.

Den andra personen är kanske 85 år gammal och var ett av barnen från Frostmofjället om google visar mig rätt träff? Det finns inte en snöbolls chans i helvetet att det här projektet kommer att ge en rättvisande bild.
Senast redigerad av Fezzik 2018-08-19 kl. 10:37. Anledning: Snyggade till länken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in