Citat:
Ursprungligen postat av
JoeDevola
Det är väldigt enkelt. Blöt ner kläderna, exempelvis med en blomsprayflaska.
Tyvärr är folk för dumma för att ta mitt tips till sig. De lider hellre och klagar högljutt.
Citat:
Ursprungligen postat av
utforskaren
Tack, jag tar till mig och ska testa detta imorgon. Upptäckte just idag hur jäkla skönt det var att bära den blöta tvätten från tvättmaskinen i famnen.
Det går lite trögt, men några här på flashback börjar haja i alla fall. När jag sprayar någon i min närhet får jag genast reaktionen: "Ååh, fy fan vad skönt det svalkar. Det här ska jag absolut inte ta till mig. Det är alldeles för stor ansträngning att fylla en plastflaska med vatten, rikta munstycket emot sig och spraya upprepade gånger".
Visst, jag överdriver, men jag har lobbat för detta i flera år och gnället från nära och kära är konstant. Själv njuter jag av värmen och dricker öl. Lite för mycket öl men jaja.
Anledningen till att blöta kläder kyler, förklarar fysiker med att: när en vätska dunstar åtgår energi. I det här fallet tas energin i form av värme, bl.a från din kropp. Du kommer således att kylas av även om du tar på dig en varm och blöt T-shirt så fort den inte är varm längre.