Citat:
Ursprungligen postat av
Driftstopp
Tackar! Har läst alla tidigare, tänkte inte på att spara, måste skärpa mig!
Det som retar mig med MMR är att jag såg Björns inlägg innan MMR och flera andra kom in i bilden och började skrika "fake, rasism" etc...
Jag kollade lite extra på vad han var för person och vad för inlägg han hade på sin wall...
Detta var vad jag fann:
Musikintresserad, gärna musik som kan liknas vid Takida fast en aning hårdare.
Gillade SD i flera olika län
Och lite sådant, en helt vanlig snubbe som har ett helt vanligt jobb och kanske (det vet vi inte) röstar på SD.
Men det MMR påstår i den ena bilden här stämmer verkligen inte!
Det stora felet med grupperingar likt denna är att det finns inte någon gräns på vad de kan få till att vara rasistiskt.
T.ex Björns första inlägg... "Killarna" och "Svin" är enligt MMR (något sängvätande admin).
Att Björn vill ha tag på dem och lagföra dem menar MMR är detsamma som att utsätta dem för fara/jaga rätt på dem och slå dem.
När jag läste inlägget hade det delats ett par hundra gånger, jag delade inte då jag inte visste något.
Några minuter innan inlägget togs bort hade det fått 12000(!!) delningar, inom loppet av ett par timmar, max. Merparten av kommentarerna handlade om "Fake news" och "RASISM!!"
Den första gången "nyanlända" nämns är när MMR har börjat sprida sitt inlägg och drevet hoppar in och delar Björns inlägg.
Då snackas det om att B uppviglar och gör sig skyldig till hets mot folkgrupp. Men B har inte nämnt något om deras etnicitet ö.h.t.... Det är MMR's konstruktion helt och hållet, de säger saker som inte skrivits av B alls...
Jag blev väldigt förvånad när jag gick in och läste MMR's inlägg igår.
Hur vet de? Har de snackat med 4 personer av kanske 100 möjliga vittnen? Jaha...
Är hela släkten med på lögnen isf? (Jag kollade upp i princip alla släktingar, syskon, mostrar etc etc och kunde direkt se att de alla var en släkt)
MMR grundade sin konstruktion på att en Twitter-användare som visar sig vara en bot/ett troll som skriver mycket om saker som lätt uppfattas som ren och skär rasism.
Därför var B's inlägg rasistiskt och fake, "för det kan väl inte finnas fler pappor som råkat ut för samma sak på samma ställe?!"
Jag måste pausa från denna storyn nu, blir bara mer och mer irriterad på MMR och deras sätt att arbeta och faktiskt hänga ut helt vanliga människor som inte gjort något märkligt egentligen.