2018-07-17, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Lite förvånande att Peter Kjell Trygg använder sitt riktiga namn. Via hitta.se får man ju ut hans adress och telefonnummer, vilket kan vara riskabelt med tanke på hans höga svansföring.

Nja, dom verkar känna varandra privat och tror att en gemensam nämnare är rollspel irl.
Rickard är nån slags rollspelsledare.
Citera
2018-07-17, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Vad hände egentligen med det aktuella våldsbrottet mot tvillingarna?
Har det fått en helt egen tråd någon annanstans? Var då, i så fall?

Här verkar det mest drevas mot drevet.

Den ena GM har erkänt och nu väntar vi bara på att GM no2 ska plockas in.

Det borde väl vara ok att diskutera dom människor som lagt så mycket tid och kraft på att försöka skrämma brottsoffren till tystnad?
Citera
2018-07-17, 21:23
Medlem
Driftstopps avatar
https://anonfiles.com/u0Sfsaf7b8/8.png

https://anonfiles.com/wfS4scf8b5/fejk.jpg

https://anonfiles.com/3cS2s0fcb6/6.png

https://anonfiles.com/D3Scs2fcb3/fth.png
Citera
2018-07-17, 21:31
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finkel
Det där är den lönnfete flottige konstnören som skrivit. Rickard Johansson. Känner ingen textrader från andra av han inlägg
Rickard Johansson lajvande fejkkonstnär vet ju alla nu vem det är.
Men kan inga duktiga Flashbackare gräva fram idioten/idioterna bakom sidan Människor mot rasism?
Tackar på förhand.
Citera
2018-07-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
https://anonfiles.com/u0Sfsaf7b8/8.png

https://anonfiles.com/wfS4scf8b5/fejk.jpg

https://anonfiles.com/3cS2s0fcb6/6.png

https://anonfiles.com/D3Scs2fcb3/fth.png

Tackar! Har läst alla tidigare, tänkte inte på att spara, måste skärpa mig!

Det som retar mig med MMR är att jag såg Björns inlägg innan MMR och flera andra kom in i bilden och började skrika "fake, rasism" etc...
Jag kollade lite extra på vad han var för person och vad för inlägg han hade på sin wall...

Detta var vad jag fann:
Musikintresserad, gärna musik som kan liknas vid Takida fast en aning hårdare.
Gillade SD i flera olika län
Och lite sådant, en helt vanlig snubbe som har ett helt vanligt jobb och kanske (det vet vi inte) röstar på SD.

Men det MMR påstår i den ena bilden här stämmer verkligen inte!
Det stora felet med grupperingar likt denna är att det finns inte någon gräns på vad de kan få till att vara rasistiskt.
T.ex Björns första inlägg... "Killarna" och "Svin" är enligt MMR (något sängvätande admin).
Att Björn vill ha tag på dem och lagföra dem menar MMR är detsamma som att utsätta dem för fara/jaga rätt på dem och slå dem.
När jag läste inlägget hade det delats ett par hundra gånger, jag delade inte då jag inte visste något.
Några minuter innan inlägget togs bort hade det fått 12000(!!) delningar, inom loppet av ett par timmar, max. Merparten av kommentarerna handlade om "Fake news" och "RASISM!!"

Den första gången "nyanlända" nämns är när MMR har börjat sprida sitt inlägg och drevet hoppar in och delar Björns inlägg.
Då snackas det om att B uppviglar och gör sig skyldig till hets mot folkgrupp. Men B har inte nämnt något om deras etnicitet ö.h.t.... Det är MMR's konstruktion helt och hållet, de säger saker som inte skrivits av B alls...
Jag blev väldigt förvånad när jag gick in och läste MMR's inlägg igår.
Hur vet de? Har de snackat med 4 personer av kanske 100 möjliga vittnen? Jaha...
Är hela släkten med på lögnen isf? (Jag kollade upp i princip alla släktingar, syskon, mostrar etc etc och kunde direkt se att de alla var en släkt)

MMR grundade sin konstruktion på att en Twitter-användare som visar sig vara en bot/ett troll som skriver mycket om saker som lätt uppfattas som ren och skär rasism.
Därför var B's inlägg rasistiskt och fake, "för det kan väl inte finnas fler pappor som råkat ut för samma sak på samma ställe?!"

Jag måste pausa från denna storyn nu, blir bara mer och mer irriterad på MMR och deras sätt att arbeta och faktiskt hänga ut helt vanliga människor som inte gjort något märkligt egentligen.
Citera
2018-07-17, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil

MMR grundade sin konstruktion på att en Twitter-användare som visar sig vara en bot/ett troll som skriver mycket om saker som lätt uppfattas som ren och skär rasism.
Därför var B's inlägg rasistiskt och fake, "för det kan väl inte finnas fler pappor som råkat ut för samma sak på samma ställe?!"

Det roliga i kråksången är att så många hävdade att det fanns ett flertal olika avsändare av orginal-inlägget. Man ville få det till att det var en hel armé av tvivelaktiga svenska män som spred samma inlägg och därför var det fejk.

Det handlade om en enda exponering från ett enda twitterkonto som helt enkelt kopierade inlägget i sin helhet.

Skulle inte bli förvånad om det visar sig tillhöra nån som har en tvivelaktig agenda alls, men man bör nog höja ett varningens finger för att det faktiskt kan vara ett konto som tillhör någon som använder det just för att kunna starta liknande drev mot brottsoffer där tex ensamkommande är gärningsmän.

Tex någon som står hatgrupperingen MMR nära.
Citera
2018-07-17, 22:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Nej, eftersom varken du eller jag vet vad som hänt så vill jag i motsats till dig och pöbeln inte ta ställning. Det överlåter jag i motsats till dig och pöbeln till de rättsvårdande myndigheterna. Jag vet heller inte om det är straffbart att önska att någon skall få cancer. Det verkar anses som ett mycket svårt brott här. Kan det ge fängelse? Ni verkar tycka det. Jag är tveksam. Ni får gärna önska att jag ska få cancer. Det hade jag tyckt va kul. Jag lovar att inte vidta "rättsliga åtgärder".
Ingen har ens antytt att det skulle vara olagligt att önska att någon skall drabbas av cancer. Men tycker du att det är en moraliskt högstående grej att säga till två småtjejer som just har blivit misshandlade?
Eller att påstå att dom ljuger, eller att lägga ut deras personuppgifter, eller att "kräva" att dom skickar in sina sjukjournaler. Samtidigt inbillar ni sig att det är ni som är goda. Fy fan vad ni är äckliga.
Citera
2018-07-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det roliga i kråksången är att så många hävdade att det fanns ett flertal olika avsändare av orginal-inlägget. Man ville få det till att det var en hel armé av tvivelaktiga svenska män som spred samma inlägg och därför var det fejk.

Det handlade om en enda exponering från ett enda twitterkonto som helt enkelt kopierade inlägget i sin helhet.

Skulle inte bli förvånad om det visar sig tillhöra nån som har en tvivelaktig agenda alls, men man bör nog höja ett varningens finger för att det faktiskt kan vara ett konto som tillhör någon som använder det just för att kunna starta liknande drev mot brottsoffer där tex ensamkommande är gärningsmän.

Tex någon som står hatgrupperingen MMR nära.

Ja, håller med... När jag kollade twitter så hittade jag inte detta twitterkonto alls (innan det blev offentligt då, jag kollade vad som skrevs om händelsen för att få en uppfattning, källkritik mao).
Hade jag sett det inlägget och vetat att B hade två tvillingdöttrar som bodde med sin mamma i Motala så hade jag ställt mig väldigt frågande till varför det inlägget fanns. Det var iofs det första jag kollade upp, hade koll på ca 10 släktingar innan jag kollade twitter, jag kände att det inte kunde vara annat än sanning. Vilket jag skrev här någon timme efteråt. Med skärmdumpar från birthday.se som visar systrarnas ålder och födelsedag.

Hade MMR som säger sig kämpa mot rasism haft hälften av källkritiken jag har så hade detta aldrig exploderat som det tyvärr har gjort, stackars familj...
Citera
2018-07-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ingen har ens antytt att det skulle vara olagligt att önska att någon skall drabbas av cancer. Men tycker du att det är en moraliskt högstående grej att säga till två småtjejer som just har blivit misshandlade?
Eller att påstå att dom ljuger, eller att lägga ut deras personuppgifter, eller att "kräva" att dom skickar in sina sjukjournaler. Samtidigt inbillar ni sig att det är ni som är goda. Fy fan vad ni är äckliga.

Vad jag förstått så finns det anmälningar på andra som är direkta mordhot, förstår inte varför "cancer"-saken diskuteras, det handlar om att idioten som skrev det är just en idiot.
Det andra är säkert under utredning och det hålls hemligt.
Citera
2018-07-17, 22:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Vad jag förstått så finns det anmälningar på andra som är direkta mordhot, förstår inte varför "cancer"-saken diskuteras, det handlar om att idioten som skrev det är just en idiot.
Det andra är säkert under utredning och det hålls hemligt.
Du har givetvis rätt, det finns andra anklagelser & hot som är betydligt värre.

Min poäng är att vänsterfittorna hatar & hotar offren & inte gärningsmännen. Detta är det ultimata beviset på att dom agerar utifrån en i grunden ond & omoralisk agenda.
Citera
2018-07-17, 22:20
Medlem
Citat:
Du har givetvis rätt, det finns andra anklagelser & hot som är betydligt värre.

Min poäng är att vänsterfittorna hatar & hotar offren & inte gärningsmännen. Detta är det ultimata beviset på att dom agerar utifrån en i grunden ond & omoralisk agenda.

Jaja, det är så jävla absurt som det kan bli, sen anser de att allt är frid och fröjd för att de ändrat på inlägget och bett folk inte skriva till B mer. Men skadan är redan skedd... Hur svårt ska det vara att be om ursäkt offentligt?`

Tänkte bara länka denna igen, den där Richard alltså Han blev nog tappad ett par tre gånger dagligen som spädbarn...
https://www.facebook.com/groups/318739081816076/permalink/626383967718251/
Citera
2018-07-17, 22:22
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:

Tyvärr är det väl inte endast vänsterfittor, hela sjuklövern verkar representerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in