Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-15, 13:02
  #1
Medlem
langaocbs avatar
En kort film på två yngre män med utländsk bakgrund och denna text sprider sig på Facebook
https://m.facebook.com/story.php?sto...00002137891818

"Dom här två "killarna" 20år ca hoppade på mina tvilling döttrar utanför McDonalds Linköping centrum idag. Mina döttrar är på us nu med allvarliga skador.
Hjälp mig hitta/identifiera dessa svin !!!

Sprid vidare och dela så mycket ni bara kan så vi kan få fast dom !!!"

Det finns ingen nyhet om detta på corren, svt eller Linköping news.
Har det ens skett eller är det fake news från en sd-sympatisör?
Citera
2018-07-15, 13:04
  #2
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Vet man att det är svartskallar lär det ju inte dyka upp i media.
Citera
2018-07-15, 13:09
  #3
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Vet man att det är svartskallar lär det ju inte dyka upp i media.

Inget på polisens hemsida heller. Jag misstror msm rätt hårt men tror inte på din tes att man helt mörkar allvarliga brott som grov misshandel mot 2 tonårstjejer.
Citera
2018-07-15, 13:29
  #4
Medlem
Skillys avatar
Fake news av b-svenne som tror sig göra SD en tjänst?
Citera
2018-07-15, 13:45
  #5
Medlem
Om man använder 5 min av sin tid så kan man snabbt se att detta stämmer. Att ni så gärna kallar allt fake news är det patetiska med det hela. Du använder dig av tidningar som kommer få det kallt om öronen så fort det blir ny regering för när det kommer till kritan är det dessa tidningar som mörkar exakt allt tills de inte kan. Att folk skriver öppet på FB är JUST pga av att tidningarna vägrar skriva om det tills de blir tvungna och då är det alltid vinklat.
Citera
2018-07-15, 13:50
  #6
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielN
Om man använder 5 min av sin tid så kan man snabbt se att detta stämmer. Att ni så gärna kallar allt fake news är det patetiska med det hela. Du använder dig av tidningar som kommer få det kallt om öronen så fort det blir ny regering för när det kommer till kritan är det dessa tidningar som mörkar exakt allt tills de inte kan. Att folk skriver öppet på FB är JUST pga av att tidningarna vägrar skriva om det tills de blir tvungna och då är det alltid vinklat.

Har du lagt 5 min av din tid på detta? Hur kunde du verifiera att detta stämmer?
Citera
2018-07-15, 14:05
  #7
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielN
Om man använder 5 min av sin tid så kan man snabbt se att detta stämmer. Att ni så gärna kallar allt fake news är det patetiska med det hela. Du använder dig av tidningar som kommer få det kallt om öronen så fort det blir ny regering för när det kommer till kritan är det dessa tidningar som mörkar exakt allt tills de inte kan. Att folk skriver öppet på FB är JUST pga av att tidningarna vägrar skriva om det tills de blir tvungna och då är det alltid vinklat.

Hur har du burit dig åt för att verifiera detta? Dela med dig. Jag delar gärna vidare inlägget om jag vet att det har hänt.
Jag försöker bara praktisera källkritik.
Citera
2018-07-15, 15:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielN
Om man använder 5 min av sin tid så kan man snabbt se att detta stämmer. Att ni så gärna kallar allt fake news är det patetiska med det hela. Du använder dig av tidningar som kommer få det kallt om öronen så fort det blir ny regering för när det kommer till kritan är det dessa tidningar som mörkar exakt allt tills de inte kan. Att folk skriver öppet på FB är JUST pga av att tidningarna vägrar skriva om det tills de blir tvungna och då är det alltid vinklat.
Om det är så lätt att bekräfta kan du ju bifoga en källa i ditt inlägg.

Eller svamlar du bara?
Citera
2018-07-15, 15:11
  #9
Medlem
sajebiss avatar
Har inte Facebook, står det hur gamla tjejerna ska vara?

Och den Björn som skrivit inlägget, kan det vara han som är 32?
Citera
2018-07-15, 15:17
  #10
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Har inte Facebook, står det hur gamla tjejerna ska vara?

Och den Björn som skrivit inlägget, kan det vara han som är 32?

Nej, så vitt jag kan se är det endast det som står i ts han har skrivit.
Kan ju ha hänt något men misshandel med allvarliga skador ser ut att kunna vara totalt bullshit.
Citera
2018-07-15, 15:25
  #11
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Tror vi kan lista detta: Utan film eller nyheter eller ens polisanmälan?

Detta är bara vänsterpack som vill få folk att tro att SD-anhängare gör så för att få uppmärksamhet. Sen att vänsterfolk är inte så lite efterblivna att de tror ingen förstår det är tragiskt.

De kunde ha läst en bok eller två och även skaffat intelligens samt även gått klart skolan. Men icke. Eftersom det är fake-news är det väldigt dåligt av kräkmedlen att filma två svartskallar som går över gatan och få det till att dessa är grova brottslingar. Otroligt dåligt gjort och man hoppas att idioten som lade upp skiten får stryk av just de två på grund av detta.

Sverige är fanimej fullt av idioter men än är den sista inte född.

Hur är det med tjejerna kan man undra? Mitt på ljusa dagen, måste vara svårt skadade. Jävla pack som filmar två kameltämjare bara.
Citera
2018-07-15, 15:39
  #12
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
En kort film på två yngre män med utländsk bakgrund och denna text sprider sig på Facebook
https://m.facebook.com/story.php?sto...00002137891818

"Dom här två "killarna" 20år ca hoppade på mina tvilling döttrar utanför McDonalds Linköping centrum idag. Mina döttrar är på us nu med allvarliga skador.
Hjälp mig hitta/identifiera dessa svin !!!

Sprid vidare och dela så mycket ni bara kan så vi kan få fast dom !!!"

Det finns ingen nyhet om detta på corren, svt eller Linköping news.
Har det ens skett eller är det fake news från en sd-sympatisör?
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Inget på polisens hemsida heller. Jag misstror msm rätt hårt men tror inte på din tes att man helt mörkar allvarliga brott som grov misshandel mot 2 tonårstjejer.

Att det inte står med i ljugmedia säger inte så mycket, samt sannolikt inte heller att det inte står på polisens hemsida. Här i Stockholm verkar de flesta händelser inte rapporteras på polisens hemsida, samt jag har ett tag även undrat över prioriteringen vad det är man rapporterar om, då många grövre brott inte blir rapporterade, inklusive en del mer spektakulära (t.ex. omfattande upplopp), medan de mest triviala saker blir det. Jag har noterat liknande från åtminstone vissa andra håll i Sverige. Jag vet inte om polisen kanske är bättre på rapporteringen i vissa delar av landet, men ditt antagande om att polisen generellt skulle rapportera på sina hemsidor om alla grova våldsbrott är bevisligen falskt i många delar av landet, om inte överallt.

För någon som bor i Stockholm framstår ditt antagande om att polisen definitivt offentligt rapportera om alla grövre brott som lite märkligt, med tanke på hur polisen i åratal mörkade kring de omfattande sexuella övergreppen under We Are Sthlm, i många fall på barn, på sin hemsida och överallt annanstans, till hur de har mörkat t.ex. lokalt där jag bor, där de i över ett år inte varnande allmänheten om att två gäng begick extremt brutala och långvariga personrån i området, trots att de kände till signalement, var de brukade ske, när det brukade ske, samt vilka som brukade bli deras offer.

Däremot är det så klart svårt att veta om något verkligen har hänt då det enda som finns är ett påstående på nätet. Jag ser inget som ens säkert bekräftar att ett brott ens har begåtts, än mindre att de utpekade i så fall skulle vara gärningsmännen. Ja, faktiskt har jag inte sett några bevis på något som framförs i inlägget.
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-07-15 kl. 15:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback