2018-07-17, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b][/b]

https://www.na.se/artikel/orebro-lan...under-fredagen
Artikel som nu är låst. Antagligen har advokaten uttalat sej där om tekniska bevis.

Det fetade: Det finns fortfarande ingen teknisk bevisning. För då skulle SD vara inlåst.
Ingen tror väl iaf på allvar att åklagaren sitter och ruvar på viktig teknisk bevisning. 31 maj har detta skrivits i tråden. Det är det här jag menar när jag säger "ologiskt". Det finns nada på SD. Endast hans och LW:s historia ligger till grund för "skäligen".
Ni som tror att det kommer teknisk bevisning mot SD, räcker upp en hand. Ni som driver hatet mot SD och oss oliktänkande, gör det enbart för "skäligen misstänkt". Hur kan man vara så oemottaglig för logik och sunt förnuft?
"nada på SD" och i nästa mening skriva det som ligger till grund för misstankar är deras historia, bara det ligger så klart till grund för misstankar... och han bor granne med LW...
Jag skulle inte säga att det är så många som "driver hatet"... de flesta skriver i en lugn ton... gör Du det?
Citera
2018-07-17, 14:38
Medlem
Snor-Johans avatar
20-talet artiklar i Na att botanisera i för dom som mot förmodan inte gjort det..
https://www.na.se/sok?q=Wesström+

Edit: Verkar som även den länken var impotent.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-17 kl. 14:47.
Citera
2018-07-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
tystnaden behöver inte betyda vare sig det ena eller det andra.
Du är dålig på att tolka, tolkar jag det som.

Ja, man tillämpar strikt förundersökningssekretess och då skall det vara tyst dvs ingen information vilket inte innebär att att utredningen avstannat.

Så korrekt tolkat, tystnaden säger ingenting.
Citera
2018-07-17, 15:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tidsskillnaden till LA är tvärtom de ligger efter. Åker man tisdag vid 18 är man framme tisdag eftermiddag. Så de har åkt onsdag troligen.

Du tror inte att det tar en stund att flyga
till LA?

Utan mellanlandning tar det 11 h 20 m:
ARN–LAX
SAS
Avresa 09:55
Ankomst 12:15 lokal tid.

Med en mellanlandning kan det ta 16 h 10 m:
Avresa 11:25
Ankomst 18:35 lokal tid.
ARN–LAX
1 mellanlandning
British Airways,Virgin Atlantic
Citera
2018-07-17, 15:13
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu var det ju du (och inte 'Sockerhals') som antydde att det skulle finnas uppgifter som talar för att SD är GM. I så fall kan du väl berätta vilka uppgifter du syftar på?

Nej det gjorde jag inte. Sockerhals antydde att det fanns uppgifter som ej var logiska. Jag undrar vad Sockerhals syftar på.
Citera
2018-07-17, 15:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag kan göra ett litet försök, i brist på fakta så blir det många om eller kanske.

Jag tror att SD hade fått tyst på henne fortare, nu skrek hon intervallvis i
upp mot fem minuter, det är en jävla lång tid, under sådana omständigheter.

Hennes mobil som jag tror knäpptes på när SD å HD troligen försökte komma
in i USA.

Bristen av SDs DNA på LWs kropp/kläder, hade dom hittat något så
hade dom sugit in honom igen.

Dom vittnemålen som uppges finnas räcker uppenbarligen inte för sannolika skäl,
hade dom räckt så hade han inte kunnat ranta runt som han nu gör.

Jag stannar där så länge, OBS mina åsikter.

Tack för vettigt svar! Hoppas nu på svar från Sockerhals vad hen har för funderingar.
Citera
2018-07-17, 15:20
Medlem
Cocinellas avatar
Om de inte släpptes in i USA och åkte därifrån med första bästa flyg, när bör de då ha varit på Arlanda?
Citera
2018-07-17, 15:25
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
[/b][/b]

Artikel som nu är låst. Antagligen har advokaten uttalat sej där om tekniska bevis.

Det fetade: Det finns fortfarande ingen teknisk bevisning. För då skulle SD vara inlåst.
Ingen tror väl iaf på allvar att åklagaren sitter och ruvar på viktig teknisk bevisning. 31 maj har detta skrivits i tråden. Det är det här jag menar när jag säger "ologiskt". Det finns nada på SD. Endast hans och LW:s historia ligger till grund för "skäligen".
Ni som tror att det kommer teknisk bevisning mot SD, räcker upp en hand. Ni som driver hatet mot SD och oss oliktänkande, gör det enbart för "skäligen misstänkt". Hur kan man vara så oemottaglig för logik och sunt förnuft?

Logik och sunt förnuft säger du?! Inte direkt dina starkaste egenskaper vill jag påstå. Du skriver otroligt känslostyrt och hävdar att du kan se i ögonen om folk är goda eller onda. Självinsikt noll.
Citera
2018-07-17, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Fast enligt ”den förbjudna teorin” kände dessa människor varandra 2004.

Finns det några uppgifter på när LW och SD lärt känna varandra?

Skribenten Cloudedcrystelbeam är väldigt duktig på att hitta uppgifter,
här finns dennes "grävande" angående HD!

Giftermålet mellan HD och SD skall ha varit år 2008 och som tidigare
skrivits så var det LW som vigde paret. Mest troligt har de känt varandra
ytterligare någon tid/år innan vigseln, exakt när de blev bekanta vet jag
inte om det kommit fram någon uppgift om i tråden.

Men allra minst 10 år har således LW och SD känt varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Lite HD-uppgifter:

Född 1974 i Längbro (Örebro)

Föräldrar:

Mamma BA och
Pappa S-OA, bor i Örebro

Syskon:

POS född 1972, bor i Örebro

HD bor:

1974-1996 Längbro (Örebro) födelseadressen

1996-1997 Med föräldrar på annan Örebroadress. Föräldrarna bor kvar där.

1997-2000 Annan Örebroadress. SD flyttar in.

2000-2003 Ytterligare en Örebroadress, bor med SD

2003-2005 ännu en Örebroadress tillsammans med SD

2005-2018-03-21 Betesvägen Örebro. Barnen är födda 2004 och 2006. HD gifter sig med SD 2008, vigselförrättare LW.

2018- Fädermansgatan, Örebro, utan SD.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-07-17 kl. 15:34.
Citera
2018-07-17, 15:43
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Krävs mer än undansparkade ben för att någon ska dö, om du inte
menade att hon låg där å svalt ihjäl, men så menade du inte, eller?

För övrigt har du en del intressanta åsikter.

Kontaktförbud, jag tror ingen av dom ens hade skäl nog till det, inte
ens om någon hade försökt, inte så jäkla lätt å få det.

Jag tänkte väl att när skadan gick upp så förblödde hon men det kanske inte skulle ha blött så mycket från hennes benskador om de slogs upp?
Citera
2018-07-17, 15:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
[/b][/b]

Om vi skiter i vad det finns för bevisning och inte eftersom vi inte har insyn i utredningen, på vilket sätt känns SD ologisk som eventuell GM? Är det för att du kan se på bilder på honom att han inte kan vara mördaren?
Citera
2018-07-17, 15:48
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag tänkte väl att när skadan gick upp så förblödde hon men det kanske inte skulle ha blött så mycket från hennes benskador om de slogs upp?

Hon var ju helt läkt köttsligt för länge sedan och även i benen så det blir nya skador i så fall.

Då måste hon ju blivit skuren i någon stor åder och det borde ha varit mycket blod på FP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in