2018-07-17, 00:51
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Min gissning är att den tändande gnistan var resan med Beholder X som hon varit för ”intim” med på ”Läcköeventet”. (Någon som vet när detta var?)
Möjligen försökte han övertala henne att åka till USA och hon tackade nej och att hon skulle till Norge. Han kanske frågade om Beholder X skulle med och svaret gjorde honom rasande. Håller med att en försmådd narcissist kan vara mycket farlig. SDs behov av bekräftelse verkar ha gjort att han även inför omgivningen (fortfarande!) förnekar att han blivit lämnad av hustrun. Han klarade nog inte kraschen med verkligheten, att bli lämnad, då rann det över för honom.

Enig med dig. Tyvärr har historien en förmåga att upprepa sig. En försmådd man med aggressiva tendenser dödar den kvinna som är på väg bort ifrån honom. Vi har sett det förut alltför många gånger. Ett destruktivt förhållande är aldrig så destruktivt som när den som styr inte längre kan styra. Ordningen måste återställas.
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-17 kl. 00:53.
Citera
2018-07-17, 01:15
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag tycker att ditt resonemang runt linor, rep, bandage, talk mm är väldigt vettigt och trovärdigt.

Jag är böjd åt, men inte helt övertygad om, din teori om motiv och GM.

”Det där andra” som jag inte kan släppa och som i förlängningen kan innebära avstängning:

Jag började läsa denna tråd nån av de första dagarna efter att LW försvann.

Sen har jag följt den.

Vissa saker som dök upp fångade mitt intresse så mycket att jag, utan att ha någon annan info än vad som kom i inlägg i denna tråd, började kolla runt även i andra trådar.

Det tar tid att läsa 1000 sidor, men har man semester så har man.

Jag är fortfarande intresserad av flera fall än ett.

De som tycker att det är bs, det är helt ok.

Den som förlöjligar och tycker att man tjatar, ok.

Den som frågar och frågar och inte förstår - därför att man inte har orkat läsa två sidor tillbaka, lite mindre ok. (Detta gällde särskilt när jag började delta aktivt, runt midsommar.)

Spekulera om motiv och GM får man - men man får inte spekulera om användares identitet.

Och det är liksom där det skär sej, så att säga.
Utan att riktigt förstå vad du menar. Det är ganska vanligt att personer som är mycket nära händelsernas centrum även deltar här på fb. Det händer då och då att gärningspersoner deltar. Ibland mycket öppet, ibland utan att vilja att det framgår. Det betyder inte att alla du kan misstänka vara inblandade är det. Men det kan vara så.
Citera
2018-07-17, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Är du helt säker på att USA-resan var planerad till torsdagen från början? Jag har ett minne av att någon i början av tråden skrev att SD fick senarelägga resan eftersom han togs in på förhör under tisdagen.

Första känslan var att han mer eller mindre for samma dag som förhöret eller dagen efter. Hur som var det i precis vid samma tidpunkt. Sorry, borde kollat upp exakt.

Tror det (Norge-eventet) påverkade händelseförloppet och att man släppte honom pga USA-resan. Dessutom hade man inget konkret vid den tidpunkten.
Senast redigerad av Remark 2018-07-17 kl. 01:47.
Citera
2018-07-17, 03:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Denna ”förbjudna teori” borde ju kunna förstärkas/försvagas om det blir känt hur länge SD och LW känt varandra.

Om SD och LW kände varandra 2004 så stärker det ”den förbjudna teorin”.

Om SD och LW lärt känna varandra tämligen nyligen så försvagas ”den förbjudna teorin” kraftigt.

Oavsett om de kände varandra eller inte 2004
så kan LW ändå ha fått reda på något
under den tid hon och SD hade ett förhållande.

Han kan ha berättat något och hon kan ha tänkt
att hon hade tystnadsplikt som pastor och därför
inte anmält honom.

Och ha intalat sig själv att han inte utgjorde någon
fara för henne eller någon annan i dagsläget.
Citera
2018-07-17, 03:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Näst sista fotot jag hittar på HD
i SDs geocachlogg är från den
3/10/2018.
Undrar vad som hände sedan?

Nästa foto på HD är från den
7/1/2018.

Den 4/28/2018 var han ute med
sina döttrar.

Annars så verkar han vara ganska ensam.
Citera
2018-07-17, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
tisdag USA var det väl? mordet skedde kvällen före

Korrekt, my bad. Sorry.
Citera
2018-07-17, 05:38
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
1]Det är färdigt och de har matchat det mot andra DNA-fynd och kammat noll, allt det är ju rutin och åker iväg till NFC med högsta prio just för att kunna få till sannolika skäl i förhandlingen, tråkigt nog för åklagaren så gav det inget resultat och det fick ju hon erfara två gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
[/b]
Tror det är väldigt tunt med bevisning överhuvudtaget, LW,s leverne verkar ha kunnat leverera ett flertal potentiella gärningsmän, tror inte att det var endast MGM hon djävlades med, finns nog fler kandidater.

Har nu läst ikapp era fantasier om SD. Ni är som en flock blodtörstiga vargar som peppar varann. Ta nu av er skygglapparna.
Det fetade: Det finns säkert gott om dna-fynd. Kruxet är bara att det inte finns någon att matcha dem mot. SD är färdigmatchad som jag ser det. Ni som fortfarande envisas, helt utan logik, att han är gm... Wow..Inskränkt hjärnkapacitet kanske?
Antagligen letar polis efter personer att topsa. Den/dem som mördade henne. De som gjorde "skitjobbet" åt "någon". Därför har de begärt förstärkning. Det är ett tidsödande jobb att leta efter en sån person. Jag skulle tippa på att vederbörande finns på ett asylboende.
Ps. Fundera lite på varför Springare fick "sparken" från fallet. Han hade nog INTE samma GM som fru åklagare. Ska bli så skönt om hon får en knäpp på näsan. Alla vet ju vart Springare BÖR ha riktat sina misstankar. Om det är som jag tror, så hade han rätt, men ändå inte. Flykting"barnen" gör nog vad som helst för pengar. Kära skribenter: Gör nu ett försök att irra er ut ur tunneln.
Senast redigerad av Sockerhals 2018-07-17 kl. 06:01.
Citera
2018-07-17, 06:51
Medlem
Kan konstatera att tråden börjar utarmas... inte mycket att läsa ikapp lägre (från dag till dag).
Många försvinner en del frivilligt och andra ofrivilligt (en till det senaste dygnet pga det sistnämnda).

Nu får vi hoppas att något nytt framkommer, helst från polisen om att fallet är utrett och GM sitter där hen ska!
Citera
2018-07-17, 07:12
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[b]

Har nu läst ikapp era fantasier om SD. Ni är som en flock blodtörstiga vargar som peppar varann. Ta nu av er skygglapparna.
Det fetade: Det finns säkert gott om dna-fynd. Kruxet är bara att det inte finns någon att matcha dem mot. SD är färdigmatchad som jag ser det. Ni som fortfarande envisas, helt utan logik, att han är gm... Wow..Inskränkt hjärnkapacitet kanske?
Antagligen letar polis efter personer att topsa. Den/dem som mördade henne. De som gjorde "skitjobbet" åt "någon". Därför har de begärt förstärkning. Det är ett tidsödande jobb att leta efter en sån person. Jag skulle tippa på att vederbörande finns på ett asylboende.
Ps. Fundera lite på varför Springare fick "sparken" från fallet. Han hade nog INTE samma GM som fru åklagare. Ska bli så skönt om hon får en knäpp på näsan. Alla vet ju vart Springare BÖR ha riktat sina misstankar. Om det är som jag tror, så hade han rätt, men ändå inte. Flykting"barnen" gör nog vad som helst för pengar. Kära skribenter: Gör nu ett försök att irra er ut ur tunneln.

Den som är mest blodtörstig är ändå du. Det du har skrivit om Lena kommer inte i närheten av vad som skrivits om SD.
Dina kvinnokränkande och rasistiska kommentarer är bedrövliga.
Jag behöver inte se i dina ögon utan det räcker med att läsa dina kommentar att du uppenbarligen är en väldigt arg person
Hoppas du har någon att prata med och inte bara har FB där du kan avreagera dig
Citera
2018-07-17, 07:16
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Oavsett om de kände varandra eller inte 2004
så kan LW ändå ha fått reda på något
under den tid hon och SD hade ett förhållande.

Han kan ha berättat något och hon kan ha tänkt
att hon hade tystnadsplikt som pastor och därför
inte anmält honom.

Och ha intalat sig själv att han inte utgjorde någon
fara för henne eller någon annan i dagsläget.

Fast enligt ”den förbjudna teorin” kände dessa människor varandra 2004.

Finns det några uppgifter på när LW och SD lärt känna varandra?
Citera
2018-07-17, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Fast enligt ”den förbjudna teorin” kände dessa människor varandra 2004.

Finns det några uppgifter på när LW och SD lärt känna varandra?

Borde inte DNA bevisa att det bara är å glömma något samband?
Citera
2018-07-17, 08:27
Medlem
Utan att vara rasist så tycker jag tanken även måste gå till ev samband med LW:s jobb, inget ska uteslutas. Det känns inte lika obekvämt som spekulationer om närstående även om inte det heller kan uteslutas... likväl som MGM...
Snälla rättsstaten... lös detta!
Hörde på P1 igår ang hur lång tid det tar med DNA-resultat, underlättar inte! Intressant jobb hoppas många söker den utbildningen för det lär behövas mycket arbetskraft där de kommande åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in