2018-07-17, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja när du dammar av det så.
Men tycker inte att jag direkt är skyldig något svar; någon skrev att hen misstänker att GM är en vuxen, du svarade att du också hade 'några sådana på lager' utan att utveckla vilka, jag frågade då dig vilka MGM:s du hade i åtanke och du uppgav några namn. Och responderade med ett "Din tur".
Men jag har inga namn att komma med, och har ej aldrig påstått det.
Valde då att avstå från att skriva ett inlägg som ej ger tråden nåt. Som detta.😐

Så du har ingen MGM alls då, låter onekligen bekvämt, ärligt talat hade
jag inte förväntat mig något svar nåja nog om det.
Citera
2018-07-17, 12:44
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[b]

Har nu läst ikapp era fantasier om SD. Ni är som en flock blodtörstiga vargar som peppar varann. Ta nu av er skygglapparna.
Det fetade: Det finns säkert gott om dna-fynd. Kruxet är bara att det inte finns någon att matcha dem mot. SD är färdigmatchad som jag ser det. Ni som fortfarande envisas, helt utan logik, att han är gm... Wow..Inskränkt hjärnkapacitet kanske?
Antagligen letar polis efter personer att topsa. Den/dem som mördade henne. De som gjorde "skitjobbet" åt "någon". Därför har de begärt förstärkning. Det är ett tidsödande jobb att leta efter en sån person. Jag skulle tippa på att vederbörande finns på ett asylboende.
Ps. Fundera lite på varför Springare fick "sparken" från fallet. Han hade nog INTE samma GM som fru åklagare. Ska bli så skönt om hon får en knäpp på näsan. Alla vet ju vart Springare BÖR ha riktat sina misstankar. Om det är som jag tror, så hade han rätt, men ändå inte. Flykting"barnen" gör nog vad som helst för pengar. Kära skribenter: Gör nu ett försök att irra er ut ur tunneln.

Det fetade:

Vilka uppgifter som pekar mot SD som GM anser du är ologiska?
Citera
2018-07-17, 12:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade:

Vilka uppgifter som pekar mot SD som GM anser du är ologiska?
Din fråga blir svår att besvara när du inte förklarar vilka uppgifter du syftar på.

Vilka uppgifter är det du menar pekar mot SD som GM?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-17 kl. 13:00.
Citera
2018-07-17, 13:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Din fråga blir svår att besvara när du inte förklarar vilka uppgifter du syftar på.

Vilka uppgifter är det du menar pekar mot SD som GM?

Sockerhals anser att det finns uppgifter rörande SD som GM som ej är logiska. Jag syftar inte på några specifika uppgifter då jag såklart inte kan veta vad det är som Sockerhals tycker är "helt utan logik". Därav frågan till hen.
Citera
2018-07-17, 13:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Sockerhals anser att det finns uppgifter rörande SD som GM som ej är logiska. Jag syftar inte på några specifika uppgifter då jag såklart inte kan veta vad det är som Sockerhals tycker är "helt utan logik". Därav frågan till hen.
Nu var det ju du (och inte 'Sockerhals') som antydde att det skulle finnas uppgifter som talar för att SD är GM. I så fall kan du väl berätta vilka uppgifter du syftar på?
Citera
2018-07-17, 13:46
Medlem
Nu börjar det bli lite tjatigt på tråden... det som pekar mot/emot SD finns ju att läsa på ett antal sidor och sedan är det bara att ha sin egen åsikt/fundering... vilket vi alla får ha!
Citera
2018-07-17, 13:48
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tidsskillnaden till LA är tvärtom de ligger efter. Åker man tisdag vid 18 är man framme tisdag eftermiddag. Så de har åkt onsdag troligen.

Tackar och bockar för infon!
Citera
2018-07-17, 13:56
Medlem
Gabriel Knights avatar
Får jag fråga en sak: När och i vilket sammanhang togs bilden när de var på torget och BO skrev Herr tummetott?
Någon av er skrev/trodde att SD hade kontaktförbud men det kan väl inte stämma om de träffades dels på torget samt på olika geocachekonvent över landet. Jag för min del tror att SD och LW träffades även efter incidenterna som polisanmäldes eftersom de ju är omöjligt med kontaktförbud och annat om man är med på samma geocachekonvent osv.
Däremot kan givetvis alla inblandade karlar i hennes liv varit svartsjuka på de andra vilket egentligen gör att åtminstone 4, kanske 5 karlar har motiv till dådet om vi nu ska hänga kvar vid att motivet är svartsjuka.

Få se nu om jag benämner de rätt: SD, UW, Beohold X, dvs karln hon vänslades med på det senaste konventet och så den senaste karln som nämndes A någonting, som någon trodde var hennes senaste pojkvän. Var det honom som hon delade rum med på konventet eller var det någon annan? Om det var någon annan har vi potentiellt 5 karlar som KAN ha motiv till att åtminstone skada och hota henne.

Vad gäller mordet i sig tror jag att det i grunden var en olyckshändelse som gick fel eller möjligen går under likgiltighetsuppsåt. Kanske ville GM bara skada henne och hota henne som hämnd för att hon "varit otrogen" eller "uppmanat till otrohet", "försummat sin familj" eller något liknande och sparkade därför undan benen på henne så att skadan gick upp så att hon ligger hjälplös på marken och inte kan ta sig upp utan bara kan dra sig över gräset med armarna. Hon släpar sig iväg mot buskarna samtidigt som hon ropar på hjälp och GM lämnar henne där hjälplös bakom planket. Hon fortsätter att skrika på hjälp och hoppas att någon ska komma och hjälpa henne men ingen kommer och hon dör där bakom planket.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2018-07-17 kl. 13:58.
Citera
2018-07-17, 14:02
Medlem
Citat:

Jag kan göra ett litet försök, i brist på fakta så blir det många om eller kanske.

Jag tror att SD hade fått tyst på henne fortare, nu skrek hon intervallvis i
upp mot fem minuter, det är en jävla lång tid, under sådana omständigheter.

Hennes mobil som jag tror knäpptes på när SD å HD troligen försökte komma
in i USA.

Bristen av SDs DNA på LWs kropp/kläder, hade dom hittat något så
hade dom sugit in honom igen.

Dom vittnemålen som uppges finnas räcker uppenbarligen inte för sannolika skäl,
hade dom räckt så hade han inte kunnat ranta runt som han nu gör.

Jag stannar där så länge, OBS mina åsikter.
Citera
2018-07-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Får jag fråga en sak: När och i vilket sammanhang togs bilden när de var på torget och BO skrev Herr tummetott?
Någon av er skrev/trodde att SD hade kontaktförbud men det kan väl inte stämma om de träffades dels på torget samt på olika geocachekonvent över landet. Jag för min del tror att SD och LW träffades även efter incidenterna som polisanmäldes eftersom de ju är omöjligt med kontaktförbud och annat om man är med på samma geocachekonvent osv.
Däremot kan givetvis alla inblandade karlar i hennes liv varit svartsjuka på de andra vilket egentligen gör att åtminstone 4, kanske 5 karlar har motiv till dådet om vi nu ska hänga kvar vid att motivet är svartsjuka.

Få se nu om jag benämner de rätt: SD, UW, Beohold X, dvs karln hon vänslades med på det senaste konventet och så den senaste karln som nämndes A någonting, som någon trodde var hennes senaste pojkvän. Var det honom som hon delade rum med på konventet eller var det någon annan? Om det var någon annan har vi potentiellt 5 karlar som KAN ha motiv till att åtminstone skada och hota henne.

Vad gäller mordet i sig tror jag att det i grunden var en olyckshändelse som gick fel eller möjligen går under likgiltighetsuppsåt. Kanske ville GM bara skada henne och hota henne som hämnd för att hon "varit otrogen" eller "uppmanat till otrohet", "försummat sin familj" eller något liknande och sparkade därför undan benen på henne så att skadan gick upp så att hon ligger hjälplös på marken och inte kan ta sig upp utan bara kan dra sig över gräset med armarna. Hon släpar sig iväg mot buskarna samtidigt som hon ropar på hjälp och GM lämnar henne där hjälplös bakom planket. Hon fortsätter att skrika på hjälp och hoppas att någon ska komma och hjälpa henne men ingen kommer och hon dör där bakom planket.

Krävs mer än undansparkade ben för att någon ska dö, om du inte
menade att hon låg där å svalt ihjäl, men så menade du inte, eller?

För övrigt har du en del intressanta åsikter.

Kontaktförbud, jag tror ingen av dom ens hade skäl nog till det, inte
ens om någon hade försökt, inte så jäkla lätt å få det.
Citera
2018-07-17, 14:17
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobodiddi
]Enl advokat finns det ingen teknisk bevisning ÄN

[/b]
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej, det borde det finnas om det är han som är gärningsmannen.
Kanske vill försvararen så tvivel.
Tråkigt att åklagaren inte blev intervjuad i nerikes allehanda.

https://www.na.se/artikel/orebro-lan...under-fredagen
Artikel som nu är låst. Antagligen har advokaten uttalat sej där om tekniska bevis.

Det fetade: Det finns fortfarande ingen teknisk bevisning. För då skulle SD vara inlåst.
Ingen tror väl iaf på allvar att åklagaren sitter och ruvar på viktig teknisk bevisning. 31 maj har detta skrivits i tråden. Det är det här jag menar när jag säger "ologiskt". Det finns nada på SD. Endast hans och LW:s historia ligger till grund för "skäligen".
Ni som tror att det kommer teknisk bevisning mot SD, räcker upp en hand. Ni som driver hatet mot SD och oss oliktänkande, gör det enbart för "skäligen misstänkt". Hur kan man vara så oemottaglig för logik och sunt förnuft?
Senast redigerad av Sockerhals 2018-07-17 kl. 14:20.
Citera
2018-07-17, 14:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b][/b]

https://www.na.se/artikel/orebro-lan...under-fredagen
Artikel som nu är låst. Antagligen har advokaten uttalat sej där om tekniska bevis.

Det fetade: Det finns fortfarande ingen teknisk bevisning. För då skulle SD vara inlåst.
Ingen tror väl iaf på allvar att åklagaren sitter och ruvar på viktig teknisk bevisning. 31 maj har detta skrivits i tråden. Det är det här jag menar när jag säger "ologiskt". Det finns nada på SD. Endast hans och LW:s historia ligger till grund för "skäligen".
Ni som tror att det kommer teknisk bevisning mot SD, räcker upp en hand. Ni som driver hatet mot SD och oss oliktänkande, gör det enbart för "skäligen misstänkt". Hur kan man vara så oemottaglig för logik och sunt förnuft?
Vänligen kolla länken, den leder tyvärr inte till nån artikel i NA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in