Blev så less att tråden jag svarade i kastades i papperskorgen några minuter efter mitt inlägg imorse, så jag postar det här istället:
Citat:
Kasta inte bort era röster på AfS!!!
Varför skulle man kasta bort sin röst för att man röstar på AfS? Om någonting så ger din lilla, näst intill betydelselösa röst mer effekt genom en röst på ett litet parti, med chans att komma in i riksdagen, än på ett redan etablerat parti (som ändå ingen vill samarbeta med).
1. SD kan inte rimligtvis fånga upp varenda invandringskritisk röst. Ska alla som är längst åt vänster samt längst åt höger (om man ska använda de udaterade höger/vänster-skalorna) plus de som är bara lite system- och invandringskritiska och de som i princip är nazister samlas under en och samma flagg? Det är för fan omöjligt. SD vill bli största parti och det är helt okej, det behövs, men vi behöver ett mer radikalt parti som kan prata om de jobbiga frågorna som SD inte vågar ta i (återvandring, Swexit, att svenskar som en etnisk grupp är utrotningshotade, globaliseringen osv). I andra länder i Europa där nationalisterna har fått majoritet så sker det sällan med endast ett parti, utan minst 2.
2. Bara för att SD blir största parti så får de inte nödvändigtvis någon reell makt, har folk redan glömt DÖ?! Det är större sannolikhet att en ohelig allians i form av M + S regerar i 4 katastrofala år till. Enligt mig så behöver vi vända folket, vilket vi redan är på god väg att göra. När konsensus ändras och tillräckligt många är riktigt jävla förbannade och säger ifrån så är alla sjuklöverpartier tvungna att skärpa sig. Enligt mig sker detta snabbare med AfS i riksdagen. Som jag ser det är det av högsta prioritering att politiker som Gustav Kasselstrand och Jeff Ahl får debattera med alla toppolitiker på nationell tv på bästa sändningstid. Allt de säger är rimligt och jag är övertygad om att folk kommer hålla med dem när de väl lyssnar på vad de har att säga.
3. SD har blivit trötta och mätta, det kan vem som helst se. De är inte samma parti som 2010. Jag är övertygad om att det finns en hel del vettiga röster inom SD, men partiet är totalt toppstyrt och de vettiga rösterna blir uppenbart kvävda av ledarnas ambitioner. Detta går dock att diskutera och är verkligen inte min viktigaste poäng, vad som däremot är tydligt är att detta parti inte kommer at rädda Sverige. Ponera att SD får makten efter valet, tror folk då att SD har spelat charader de senaste åren och att Åkesson dagen efter valet snörar på sig kängorna och knäpper brunskjortan? SD's Sverige kommer inte ens hindra oss från att bli minoriteter i vårt eget land. Det är oerhört naivt att tro att de bara spelar med för att få röster, för att senare gå full out facist. Även om de nu skulle göra det så behöver vi AfS för att tala klarspråk.