Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-17, 11:11
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Enligt mig så behöver vi vända folket, vilket vi redan är på god väg att göra. När konsensus ändras och tillräckligt många är riktigt jävla förbannade och säger ifrån så är alla sjuklöverpartier tvungna att skärpa sig.
Mycket bra resonemang, men citatet kan aldrig att hända. PK-partierna saknar helt enkelt människomaterial i sina led för att göra någonting överhuvudtaget. Inte en enda av dem har någonsin uträttat någonting i sitt liv. Och de kommer inte att börja, på ett framgångsrikt sätt, vid första försöket i mogen ålder. PK-partierna är organiserade för att stänga ute kompetens som kan hota de som sitter i partistyrelserna och de är organiserade för att omöjliggöra förändring. De kommer att misslyckas löjligt totalt med allting tills de upphöra att existera (när de åkt ut och inte längre tjänar pengar på sitt bedrägeri). Det handlar inte om vad de vill, utan om vad de inte kan.
Citera
2018-07-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Är du dum i huvet på riktigt??? Du vill ha den allra mest miljöförstörande och lönsamma industrin av alla mitt i vår svenska natur på skattebetalarnas och konsumenternas bekostnad! När man påtalar enkla fakta och samband för dig så stänger du ned hela jävla hjärnan och bara hittar på lögner rakt ut istället.

Försök att hålla en lite högre nivå på ditt språkbruk tack.

Ja jag tycker att Sverige ska ha ett eget jordbruk och också vara till 80% självförsörjande vad gäller livsmedelsproduktion. Det du kallar "den allra mest miljöförstörande industrin av alla".

Du tycker inte det och det är helt okej för min del.
Citera
2018-07-17, 11:52
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudas.veritas
Vari skiljer situationen som gör den amerikanska modellen oanvändbar? På vilket sätt skiljer sig flyktingarna? Resursfrågan är en prioriteringsfråga och det politiska landskapet skiftar rätt snabbt nu.

Ska sägas att jag tycker att frågan om just tvångsavvisning inte är det mest intressanta i återvandringsfrågan, utan snarare hur incitamenten för frivillig återvandring ska utformas. Men jag blir så störd av folk som säger "det är omöjligt", och när man sedan visar hur det sker i andra delar av världen säger "aa men här är det omöjligt". Finns det en vilja finns där en väg.

'arbetet' beundrar Trump, på avstånd, men han tycker tydligen inte om när det dyker upp något som liknar Trump i Sverige, för då blir det verkligt och då blir 'arbetet' byxis.

Jämför med hur lätt många har för att säga "I love you" - de kan säga det tio gånger på raken utan att det ens känns. Men om samma person ska säga "Jag älskar dig" så får han fullständig tunghäfta och en knut i magen.
Citera
2018-07-17, 12:20
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
När jag räknar på det får jag med en glädjekalkyl fram att det skulle ta drygt 25 år att genomföra det. Du kan ju förklara vad vi ska göra med alla som ska utvisas vilket verkar vara från hudratusentals upp till en miljon. Tror du verkligen på att de kommer att sitta snällt och vänta på sin tur? Var ska vi låsa in dessa så länge och var hittar vi personal till det? Och alla deras barn som de kommer att avla under tiden. Ska de hållas inlåsta också?

If something's hard to do, then it's not worth doing - Homer Simpson
Citera
2018-07-17, 12:30
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ja jag tycker att Sverige ska ha ett eget jordbruk och också vara till 80% självförsörjande vad gäller livsmedelsproduktion. Det du kallar "den allra mest miljöförstörande industrin av alla".

Du tycker inte det och det är helt okej för min del.
Det handlar inte alls om vad jag tycker, det handlar om rena fakta och logik. 80% självförsörjning på livsmedel är totalt omöjligt, som jag har förklarat för dig. Det skulle kräva att det mesta ekonomin centralplaneras i Nordkoreastil, och då är det ändå omöjligt! Att döda all växtlighet och ersätta den med en enda artificiellt skapad gröda i agrokemiska industriarealer, och övergöda Östersjön, är den i särklass mest miljöförstörande verksamhet som pågår i Sverige. Och hur vackra är de mörka lerfälten om vintrarna i det snölösa Skåne? Det ser ut som askan efter en kärnvapenladdning som har blåst och bränt bort allt liv. Varenda bonde går med årliga miljonförluster som skattebetalarna och fattigpensionärerna i matkön står för. Ändå upphör omgående all produktion och distribution av livsmedel i Sverige vid blockad eller elavbrott.

Det är inte vad jag tycker, det är så det är. Sen kan du tycka om att det är så om du vill, men våga säg det rakt ut i så fall!
Citera
2018-07-17, 13:52
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Blev så less att tråden jag svarade i kastades i papperskorgen några minuter efter mitt inlägg imorse, så jag postar det här istället:

Varför skulle man kasta bort sin röst för att man röstar på AfS? Om någonting så ger din lilla, näst intill betydelselösa röst mer effekt genom en röst på ett litet parti, med chans att komma in i riksdagen, än på ett redan etablerat parti (som ändå ingen vill samarbeta med).

1. SD kan inte rimligtvis fånga upp varenda invandringskritisk röst. Ska alla som är längst åt vänster samt längst åt höger (om man ska använda de udaterade höger/vänster-skalorna) plus de som är bara lite system- och invandringskritiska och de som i princip är nazister samlas under en och samma flagg? Det är för fan omöjligt. SD vill bli största parti och det är helt okej, det behövs, men vi behöver ett mer radikalt parti som kan prata om de jobbiga frågorna som SD inte vågar ta i (återvandring, Swexit, att svenskar som en etnisk grupp är utrotningshotade, globaliseringen osv). I andra länder i Europa där nationalisterna har fått majoritet så sker det sällan med endast ett parti, utan minst 2.

2. Bara för att SD blir största parti så får de inte nödvändigtvis någon reell makt, har folk redan glömt DÖ?! Det är större sannolikhet att en ohelig allians i form av M + S regerar i 4 katastrofala år till. Enligt mig så behöver vi vända folket, vilket vi redan är på god väg att göra. När konsensus ändras och tillräckligt många är riktigt jävla förbannade och säger ifrån så är alla sjuklöverpartier tvungna att skärpa sig. Enligt mig sker detta snabbare med AfS i riksdagen. Som jag ser det är det av högsta prioritering att politiker som Gustav Kasselstrand och Jeff Ahl får debattera med alla toppolitiker på nationell tv på bästa sändningstid. Allt de säger är rimligt och jag är övertygad om att folk kommer hålla med dem när de väl lyssnar på vad de har att säga.

3. SD har blivit trötta och mätta, det kan vem som helst se. De är inte samma parti som 2010. Jag är övertygad om att det finns en hel del vettiga röster inom SD, men partiet är totalt toppstyrt och de vettiga rösterna blir uppenbart kvävda av ledarnas ambitioner. Detta går dock att diskutera och är verkligen inte min viktigaste poäng, vad som däremot är tydligt är att detta parti inte kommer at rädda Sverige. Ponera att SD får makten efter valet, tror folk då att SD har spelat charader de senaste åren och att Åkesson dagen efter valet snörar på sig kängorna och knäpper brunskjortan? SD's Sverige kommer inte ens hindra oss från att bli minoriteter i vårt eget land. Det är oerhört naivt att tro att de bara spelar med för att få röster, för att senare gå full out facist. Även om de nu skulle göra det så behöver vi AfS för att tala klarspråk.

Håller med. A och O är att röra om i grytan och att förändra debatten i RD med mer klarspråk. AfS kommer ge SD många fördelar i debatterna då partiet inte längre står ensamt. Inget kommer bli sig likt i svensk politik om AfS kommer in den 9 september. Varken SD eller AfS får något parlamentariskt inflytande. Det kommer Sjuklövern hindra men debatten kan de aldrig sätta stopp för.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-07-17 kl. 13:54.
Citera
2018-07-17, 14:02
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Det handlar inte alls om vad jag tycker, det handlar om rena fakta och logik. 80% självförsörjning på livsmedel är totalt omöjligt, som jag har förklarat för dig. Det skulle kräva att det mesta ekonomin centralplaneras i Nordkoreastil, och då är det ändå omöjligt! Att döda all växtlighet och ersätta den med en enda artificiellt skapad gröda i agrokemiska industriarealer, och övergöda Östersjön, är den i särklass mest miljöförstörande verksamhet som pågår i Sverige. Och hur vackra är de mörka lerfälten om vintrarna i det snölösa Skåne? Det ser ut som askan efter en kärnvapenladdning som har blåst och bränt bort allt liv. Varenda bonde går med årliga miljonförluster som skattebetalarna och fattigpensionärerna i matkön står för. Ändå upphör omgående all produktion och distribution av livsmedel i Sverige vid blockad eller elavbrott.

Det är inte vad jag tycker, det är så det är. Sen kan du tycka om att det är så om du vill, men våga säg det rakt ut i så fall!

Enligt artikeln nedan hade Sverige betydligt högre självförsörningsgrad tidigare. Vi valde en annan väg än Finland som ligger på 85%. Varför kan inte Sverige ha samma siffra som Finland?

http://www.ja.se/artikel/52760/vem-ska-forsorja-sverige.html
Citera
2018-07-17, 14:11
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Enligt artikeln nedan hade Sverige betydligt högre självförsörningsgrad tidigare. Vi valde en annan väg än Finland som ligger på 85%. Varför kan inte Sverige ha samma siffra som Finland?

http://www.ja.se/artikel/52760/vem-ska-forsorja-sverige.html
Om man mäter i kalorier så är vi redan självförsörjande, vad jag har hört. Det skulle bli enahanda mat, och kanske brist på sånt som C-vitamin, men ingen hungersnöd. Men bara så länge all import och infrastruktur är intakt. Så varför ska vi vara självförsörjande bara under de bästa tänkbara förhållandena? Vad är syftet med att vara självförsörjande på just bara odlingsledet i den långa och sårbara livsmedelsproduktions- och distributionskedjan?

Som exempel är Venezuela självförsörjande på slutmontering av bilar, de har industrikapacitet för stor bilexport till USA som Toyota m.fl. byggt upp där. Men sedan valutapolitiken omöjliggjort inköp av bildelar så slutmonterar de ändå inte en enda bil numera.
Senast redigerad av Fri 2018-07-17 kl. 14:14.
Citera
2018-07-17, 14:20
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Om man mäter i kalorier så är vi redan självförsörjande, vad jag har hört. Det skulle bli enahanda mat, och kanske brist på sånt som C-vitamin, men ingen hungersnöd. Men bara så länge all import och infrastruktur är intakt. Så varför ska vi vara självförsörjande bara under de bästa tänkbara förhållandena? Vad är syftet med att vara självförsörjande på just bara odlingsledet i den långa och sårbara livsmedelsproduktions- och distributionskedjan?

Som exempel är Venezuela självförsörjande på slutmontering av bilar, de har industrikapacitet för stor bilexport till USA som Toyota m.fl. byggt upp där. Men sedan valutapolitiken omöjliggjort inköp av bildelar så slutmonterar de ändå inte en enda bil numera.

Jag är ingen expert på området men enligt artikeln är det stor skillnad på hur Finland och Sverige agerar. Är deras arbete bara en meningslös illusion?
Citera
2018-07-17, 14:46
Medlem
Citat:
När jag räknar på det får jag med en glädjekalkyl fram att det skulle ta drygt 25 år att genomföra det. Du kan ju förklara vad vi ska göra med alla som ska utvisas vilket verkar vara från hudratusentals upp till en miljon. Tror du verkligen på att de kommer att sitta snällt och vänta på sin tur? Var ska vi låsa in dessa så länge och var hittar vi personal till det? Och alla deras barn som de kommer att avla under tiden. Ska de hållas inlåsta också?

1,5 miljoner utvandrade från Sverige frivilligt om än nödtvungna till USA under 1800-1900-talet men det över en sjuttioårsperiod. En femtedel av dessa åkte tillbaka.

Kan du redovisa hur din "glädjekalkyl" ser ut? Och vad har 1800-talets svenska emigration med detta att göra?
Citera
2018-07-17, 14:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Kan du redovisa hur din "glädjekalkyl" ser ut? Och vad har 1800-talets svenska emigration med detta att göra?
Får jag föreslå att du själv räknar och presenterar en kalkyl?
Citera
2018-07-17, 14:53
Medlem
Citat:
Får jag föreslå att du själv räknar och presenterar en kalkyl?

Varför är det så många som tror att alla måste hem i handklovar?

De flesta reser hem själv och utan tvång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in