Citat:
Ursprungligen postat av
Milton-E
Ja jag tycker att Sverige ska ha ett eget jordbruk och också vara till 80% självförsörjande vad gäller livsmedelsproduktion. Det du kallar "den allra mest miljöförstörande industrin av alla".
Du tycker inte det och det är helt okej för min del.
Det handlar inte alls om vad jag tycker, det handlar om rena fakta och logik. 80% självförsörjning på livsmedel är totalt omöjligt, som jag har förklarat för dig. Det skulle kräva att det mesta ekonomin centralplaneras i Nordkoreastil, och då är det ändå omöjligt! Att döda all växtlighet och ersätta den med en enda artificiellt skapad gröda i agrokemiska industriarealer, och övergöda Östersjön, är den i särklass mest miljöförstörande verksamhet som pågår i Sverige. Och hur vackra är de mörka lerfälten om vintrarna i det snölösa Skåne? Det ser ut som askan efter en kärnvapenladdning som har blåst och bränt bort allt liv. Varenda bonde går med årliga miljonförluster som skattebetalarna och fattigpensionärerna i matkön står för. Ändå upphör omgående all produktion och distribution av livsmedel i Sverige vid blockad eller elavbrott.
Det är inte vad jag tycker, det är så det är. Sen kan du tycka om att det är så om du vill, men våga säg det rakt ut i så fall!