Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag tror att det där som ser ut som ärr bara är skrynklig hud. Kanske av rep, bandage eller gammalt bandage som tagits bort.
Det hela blir så kryptiskt om det här med ärret, och jag fattar inte riktigt vad för slags spekulation som skulle kunna ge en avstängning?
Jag förmodar att du spekulerar om att SD varit skulle kunnat varit involverad i något tidigare? Något mord? Kanske jag är ute på hal is, men får man inte spekulera om det?
Vet att det har spekulerats något om det tidigare, men om ni inte kan tala "ur skägget" så blir det många som inte hänger med i tråden?
Om gm är SD i mordet på LW, så ser allt ut som en klassiskt mord mot en kvinna. Vi har anmälningarna innan, det finns en historia med en kärleksrelation och som det verkar nu en brytning. Det är jag övertygad om.
Denna typ av gärningsman är inte den typ som kommer att mörda en random person eller göra ett lustmord. Han drivs av en helt annat motivbild, kontrollbehovet.
Möjligen blir han farlig för sin nästa sambo, sitt ex eller någon annan älskarinna som han inte kan "kontrollera".
Det är vad jag tror.
Jag tycker att ditt resonemang runt linor, rep, bandage, talk mm är väldigt vettigt och trovärdigt.
Jag är böjd åt, men inte helt övertygad om, din teori om motiv och GM.
”Det där andra” som jag inte kan släppa och som i förlängningen kan innebära avstängning:
Jag började läsa denna tråd nån av de första dagarna efter att LW försvann.
Sen har jag följt den.
Vissa saker som dök upp fångade mitt intresse så mycket att jag, utan att ha någon annan info än vad som kom i inlägg i denna tråd, började kolla runt även i andra trådar.
Det tar tid att läsa 1000 sidor, men har man semester så har man.
Jag är fortfarande intresserad av flera fall än ett.
De som tycker att det är bs, det är helt ok.
Den som förlöjligar och tycker att man tjatar, ok.
Den som frågar och frågar och inte förstår - därför att man inte har orkat läsa två sidor tillbaka, lite mindre ok. (Detta gällde särskilt när jag började delta aktivt, runt midsommar.)
Spekulera om motiv och GM får man - men man får inte spekulera om användares identitet.
Och det är liksom där det skär sej, så att säga.