2018-07-16, 16:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om man förstorar den här bilden så ser det ut
som en gammal skada i handen, med ärrbildning.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/b1efcab7-1a56-44a0-aa43-254f4137eec1_l.jpg

Så tänkte även jag - men det är svårt att se. Förstoringen förvanskar ju också.

Och så började jag fundera över kamera, spegelbild, rättvänd text etc - och nu kan jag för mitt liv inte räkna ut om det är högerhanden som ev är ärrad. 🤓
Citera
2018-07-16, 16:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du tror inte att det kan vara någon typ av stöd, han kanske har stukat lilla
tummen.
Självklart är det stöd - kom inte på ordet - men det jag klurar lite på är om han har gamla skador som inte syns pga stödet.
Citera
2018-07-16, 16:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Självklart är det stöd - kom inte på ordet - men det jag klurar lite på är om han har gamla skador som inte syns pga stödet.
Måhända ett bett från LW ?
Citera
2018-07-16, 16:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Måhända ett bett från LW ?
Jag tänkte snarare på skador från bra många år tillbaka i tiden.
Citera
2018-07-16, 16:47
Medlem
Är otroligt nyfiken på vad SD har uppgett för familj/vänner/bekanta om vad han hade för sig natten då LW blev mördad..
Låg han hemma och sov?
Ute på en kvällspromenad/geocaching?
Hemma och läste en bok?
För ett alibi har han INTE
Citera
2018-07-16, 16:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du tror inte att det kan vara någon typ av stöd, han kanske har stukat lilla
tummen.

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Så tänkte även jag - men det är svårt att se. Förstoringen förvanskar ju också.

Och så började jag fundera över kamera, spegelbild, rättvänd text etc - och nu kan jag för mitt liv inte räkna ut om det är högerhanden som ev är ärrad. 🤓

Tänker ni att det är skador från mordnatten?
Citera
2018-07-16, 16:55
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Ja, det är något som sticker i ögonen. De tycks ju av det man ser i geocacheloggarna inte vara på väg att skiljas. Och HD måste ju vara medveten om att SD saknar hållbart alibi för mordnatten, annars skulle ju SD aldrig ha blivit anhållen från första början
Det är väl romantiskt att döda för kärleken.
Citera
2018-07-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det här ser även jag som ett rimligt motiv. Om det är SD som har mördat Lena så ser jag främst två motivbilder:

1. LW måste försvinna för att inte störa återföreningen mellan SD och hans fru (blivande exfru).
2. SD blir nobbad av LW och det ska hon inte komma undan med ostraffat.

Jag tycker att USA-resan ligger för lägligt till för att vara en slump. Något i närtid måste ha utlöst gärningsmannens vrede. Exakt vad hoppas jag att utredningen har koll på.
En försmådd SD utan total kontroll på sina kvinnor tror jag kan vara en mycket farlig man. Antingen är man med honom eller emot honom.

Min gissning är att den tändande gnistan var resan med Beholder X som hon varit för ”intim” med på ”Läcköeventet”. (Någon som vet när detta var?)
Möjligen försökte han övertala henne att åka till USA och hon tackade nej och att hon skulle till Norge. Han kanske frågade om Beholder X skulle med och svaret gjorde honom rasande. Håller med att en försmådd narcissist kan vara mycket farlig. SDs behov av bekräftelse verkar ha gjort att han även inför omgivningen (fortfarande!) förnekar att han blivit lämnad av hustrun. Han klarade nog inte kraschen med verkligheten, att bli lämnad, då rann det över för honom.
Citera
2018-07-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Kan vara så att SD varit otrogen mot exfrun med LW och deras bråk den där kvällen/natten berodde på att LW hotat med att berätta detta för exfrun.

Hon visste det sedan minst 1 år tillbaka
Citera
2018-07-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om man förstorar den här bilden så ser det ut
som en gammal skada i handen, med ärrbildning.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/b1efcab7-1a56-44a0-aa43-254f4137eec1_l.jpg

Tumskadan vet vi redan orsaken till, längdskidåkning.
Citera
2018-07-16, 17:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tänker ni att det är skador från mordnatten?
Spekulerar lite allmänt.
•Nytt sår? Tämligen ny händelse!
•Stödet - det är väl från när han skadade tummen, vilket också finns dokumenterat från när han besökte läkare.
•Finns det nåt vi inte kan se? Under stödet? Från åratal tillbaka?
•Bilden med eventuell ärrbildning - när uppstod dessa eventuella ärr? Många år sen?
Citera
2018-07-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det är väl romantiskt att döda för kärleken.

Tror ganska få kvinnor tänder på det, undantaget är väl Eskilstunakvinnan. Men det handlade väl mest om komma över föräldrarnas pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in