2018-07-16, 19:46
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Just det! Dessutom ser han ut att klippt naglarna nyligen mycket skumt.
Ja och han gillar blått herr tummetott
Citera
2018-07-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Pja, verkar ju inte säkert att det sker.

Det är klart som fan han e topsad, vems DNA letar man efter på LW?

Lägger till lite om DNA.

http://nfc.polisen.se/kriminalteknik/biologi/fragor-och-svar-om-dna/

Citat:
Alla dna-profiler från provtagna skäligen misstänkta gärningsmän kommer att sökas åtminstone en gång mot registren. Detta sker när analysen av provet är klar, vanligtvis 3-4 dagar efter att materialet inkommit till NFC. Finns ytterligare brottsmisstankar eller belastningar ligger dna-profilen kvar i registret tills alla brottsmisstankar och belastningar är borta
Senast redigerad av CarlJanne75 2018-07-16 kl. 19:58.
Citera
2018-07-16, 19:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nej, körkortsfrågan väcktes av mig i ett försök att finna stöd för en lite annan grej. Jag var inne på något som eventuellt kunde ha betydelse för det StudebakerHog666 skriver om.

Cloudedcrystalbeam besvarade körkortsfrågan. Hade svaret på frågan varit ett annat hade detta i sin tur kunnat ge visst stöd åt den mer omtalade teorin. Nu gav svaret tyvärr ingen vägledning alls (annat än att jag hade gissat fel), och det gick inte att dra några slutsatser alls angående det StudebakerHog666 skriver om. Det har alltså inte gått att avfärda den teorin.

Okej! Trodde det gav vägledning till att person i dubbelmordstråden inte kunde vara den ni trodde.
Citera
2018-07-16, 19:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Okej! Trodde det gav vägledning till att person i dubbelmordstråden inte kunde vara den ni trodde.
Tror inte att det är särskilt sannolikt med några samband. Men teorin finns ju tydligen där, och om det går att komma på ett sätt att avfärda den bör det ju göras.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-16 kl. 20:12.
Citera
2018-07-16, 20:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att det där som ser ut som ärr bara är skrynklig hud. Kanske av rep, bandage eller gammalt bandage som tagits bort.

Det hela blir så kryptiskt om det här med ärret, och jag fattar inte riktigt vad för slags spekulation som skulle kunna ge en avstängning?

Jag förmodar att du spekulerar om att SD varit skulle kunnat varit involverad i något tidigare? Något mord? Kanske jag är ute på hal is, men får man inte spekulera om det?

Vet att det har spekulerats något om det tidigare, men om ni inte kan tala "ur skägget" så blir det många som inte hänger med i tråden?

Om gm är SD i mordet på LW, så ser allt ut som en klassiskt mord mot en kvinna. Vi har anmälningarna innan, det finns en historia med en kärleksrelation och som det verkar nu en brytning. Det är jag övertygad om.

Denna typ av gärningsman är inte den typ som kommer att mörda en random person eller göra ett lustmord. Han drivs av en helt annat motivbild, kontrollbehovet.

Möjligen blir han farlig för sin nästa sambo, sitt ex eller någon annan älskarinna som han inte kan "kontrollera".

Det är vad jag tror.

Jag tycker att ditt resonemang runt linor, rep, bandage, talk mm är väldigt vettigt och trovärdigt.

Jag är böjd åt, men inte helt övertygad om, din teori om motiv och GM.

”Det där andra” som jag inte kan släppa och som i förlängningen kan innebära avstängning:

Jag började läsa denna tråd nån av de första dagarna efter att LW försvann.

Sen har jag följt den.

Vissa saker som dök upp fångade mitt intresse så mycket att jag, utan att ha någon annan info än vad som kom i inlägg i denna tråd, började kolla runt även i andra trådar.

Det tar tid att läsa 1000 sidor, men har man semester så har man.

Jag är fortfarande intresserad av flera fall än ett.

De som tycker att det är bs, det är helt ok.

Den som förlöjligar och tycker att man tjatar, ok.

Den som frågar och frågar och inte förstår - därför att man inte har orkat läsa två sidor tillbaka, lite mindre ok. (Detta gällde särskilt när jag började delta aktivt, runt midsommar.)

Spekulera om motiv och GM får man - men man får inte spekulera om användares identitet.

Och det är liksom där det skär sej, så att säga.
Citera
2018-07-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En självgod skitstövel som tycker han är asball.

Vad sägs om denna?

http://www.bilddump.se/bilder/20180716200256-80.217.63.40.png

Upplagd 2018-06-16
Citera
2018-07-16, 20:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Lägger till lite om DNA.

Jag är benägen att hålla med dig. Och isf att tro att en jämförelse från LKPG inte gav ett iota så det vore rätt skönt om det fallet droppades från denna tråd?
Citera
2018-07-16, 20:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Lägger till lite om DNA.

Se där, det var relevant information, tack!

Sådan saklig info gör att jag mer lutar åt ett ”normalt” relationsmord.
Citera
2018-07-16, 20:22
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tror inte att det är särskilt sannolikt med några samband. Men teorin finns ju tydligen där, och om det går att komma på ett sätt att avfärda den bör det ju göras.

Denna ”förbjudna teori” borde ju kunna förstärkas/försvagas om det blir känt hur länge SD och LW känt varandra.

Om SD och LW kände varandra 2004 så stärker det ”den förbjudna teorin”.

Om SD och LW lärt känna varandra tämligen nyligen så försvagas ”den förbjudna teorin” kraftigt.
Citera
2018-07-16, 20:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men vi vet ju öht inte om resultatet av hans DNA-test är färdigt eller om det matchats mot fynd på BO. Än mindre om det jämförts med bevis från andra mord.

Det är färdigt och de har matchat det mot andra DNA-fynd och kammat noll, allt det är ju rutin och åker iväg till NFC med högsta prio just för att kunna få till sannolika skäl i förhandlingen, tråkigt nog för åklagaren så gav det inget resultat och det fick ju hon erfara två gånger.

Tror det är väldigt tunt med bevisning överhuvudtaget, LW,s leverne verkar ha kunnat leverera ett flertal potentiella gärningsmän, tror inte att det var endast MGM hon djävlades med, finns nog fler kandidater.
Citera
2018-07-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Var det då någon fått för sig att hon hånglade öppet med Beholderx?

Ja, enligt EGT. Men inte hångel, ”intimitet”, nämndes och även puss och kram. Nu verkar iofs LWs manliga vänner ha varit en källa till långt innan hennes död. Vore intressant att höra en objektiv iakttagelse. Själv tror jag inte Beholder X var någon pojkvän, med tanke på att han fortsatte Norgeresan som planerat.
Citera
2018-07-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertaEtt
Vad sägs om denna?

http://www.bilddump.se/bilder/20180716200256-80.217.63.40.png

Upplagd 2018-06-16

Ja detta inlägg diskuterades grundligt runt 16/6 när det publicerades. Vissa tror att han åsyftar mordet, andra sex. Själv förstår jag inte vad revor på benen har med sex att göra men jag kanske har gått misste om något...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in