Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Om inte folk från typ kransen(pendlingsavstånd) kan ta sig in till GBG(om dom inte redan jobbar/studerar i GBG, vilket ändå rätt många utanför staden gör) för att kolla på matchen på en Måndag så kommer dom inte göra det på Lördag heller, framförallt inte då många har familjeobligationer på helgerna, tid med barn, frun, eller flickvän etc, resa bort till sommarstället med mera. En del av problemet är attityd, förväntningar och kravbild.
Det är soffpotatis syndromet som är det huvudsakliga problemet, varför folk väljer soffan framför att faktiskt se matcherna live varierar väl, det kan ju vara som för dig, att ni fortfarande är fast i 90-talet, det är 20-30 år sedan, det enda som är intressant och relevant med det är när man pratar om historiska meriter, det har ingen bäring på nutid, move on.
Malmö har väl en fördel i att föreningen är det enda reella alternativet för många fotbollsintresserade i och runtomkring staden, närmaste laget är väl Trelleborg, men hur många av de boende i regionen håller på dom, det är väl en och annan själ, men enligt mig är ju den närmaste riktiga konkurrentent Helsingborg, som i princip är deras Ellos. Vi har trots allt några riktiga lokalkonkurrenter i staden, sedan är det inte som i Stockholm, men det är ju inte heller som i Malmö.
Med det sagt, jag tycker att vi borde kunna ha ett högre snitt, det finns ca 1 miljon människor inom en 3-mils radie från GBG Central station, 3 mil, det är inte någon lång sträcka, låt säga att 200 000 av dessa har ett reellt fotbollsintresse, dom är potentiella kunder, 50 000 går bort då dom håller på något annat lag, då behöver vi gå på typ 2 matcher var per säsong för att vi skall ha lapp på luckan.
För mig personligen är nog Lördagar den enskilt sämsta dagen i veckan att ha matcherna på, och jag närvarade inte igår, veckodagarna är 100 gånger bättre, och det tror jag de flesta håller med om, även dom som inte bor i närheten av Ullevi, jobbar man inne i staden kan t ex dom som har flexibla arbetstider jobba lite längre på matchdagen(Måndagen), längre måndag+match, men hemma tidigare på typ fredag. Win-win.
Helt enkelt klockrent beträffande matchdagar etc.
När jag flexade jobbade jag alltid längre på måndagen, fick mer gjort och gick direkt till Gamla. Betydligt lättare att motivera hemmavid att man går på match när man redan varit borta hela dagen på jobb med, tar man lördag/söndag försvinner iaf halva dagen p.g.a. match, det är svårare för många. Nu är damen här förstående och köper det men det är inte det lättaste för alla.
Lägg till att det redan går massa helger för bortaresande så är veckodagsmatcherna guld för att inte fler lediga dagar ska försvinna.
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Ska Häcken bli årets besvikelse återigen? Två poäng mer än "krisande" Blåvitt.
Det är dessutom så att MFF har bara tre pinnar mer med en match mer spelad (nu har dom iofs fått sin beskärda del av mediakritik) men det är fler än vi som krisar.
Att Häcken inte får kritik i framförallt gbg-media är ju allmänt känt. Hela GP håller ju på den klubben i allsvenskan.
Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Sant att ingen förväntade sig att blåvitt skulle vinna guld i år.
Men också sant att ingen förväntande sig att vi skulle få kämpa om att stanna i AS, vara ner i bottenstriden samt spelas satans dåligt. Det förväntade sig få också, jag ser gärna mitt IFK vara ett mittenlag en säsong om spelet ser bättre ut.
Nej,guld väntade sig ingen.
Jag hävdar dock med bestämdhet att vi iom fjolårets tiondeplats och med en iaf på¨pappret sämre trupp denna säsong skulle få svårt att hamna annat än nåt pinnhål längre ner vilket innebär platsen vi nu har.
Att spelet skulle se uselt ut många gånger förväntade sig många med (iaf dom av oss som inte alltid tror/kräver guld och gröna skogar).