Citat:
Anledningen stavas den där, i jämförelse med allsvenskan, meningslösa turneringen i Ryssland.
Man ville (fick?) inte konkurrera med bronsmatchen och då var det 18 eller 20 som gällde. Till 18 hade ju ingen hunnit om man skulle se bronsmatchen varvid 20 var bättre.
Måndagar är gjutet som bästa dagen av flera anledningar. Orsaker har redan skrivits i tråden, sponsorer, konkurrens av andra evenemang i staden samt att det är lättare att ta en måndagkväll "ledigt" från familjebestyren än att offra än hel lördag/söndag eftermiddag på en match.
Citat:
Göteborg drar lite publik till stadens storlek och om man ser til hur det är i Stockholm och Malmö. Jag tror att lördagar kan på sikt bli en bra dag då faktiskt folk utanför Göteborg skulle ha en större möjlighet att ta sig till och från Göteborg.
Men man kanske bara vill vara Göteborgarnas lag?
Förlust i kväll så tror jag att paniken kommer att komma. Och frågan hur den hanteras och vad konsekvensenen kan bli.
Men man kanske bara vill vara Göteborgarnas lag?
Förlust i kväll så tror jag att paniken kommer att komma. Och frågan hur den hanteras och vad konsekvensenen kan bli.
Det har ju varit en hel del helgmatcher genom åren och det är helt enkelt bevisat att det är måndagar som är vår bästa dag, oavsett vad man försöker med. Iom att man vet det sedan längre så bör man således försöka få hemmamatcherna till just måndagar.
Bara göteborgarnas lag? Tja, trots att vi inte är så bra längre är vi ju ständigt i topp som det mest populära laget i riket.
Citat:
Ja, man får ju erkänna att hade han bara hållit sig på mattan och inte skallat Calle där så hade det antagligen blivit torsk för vår del, som bäst oavgjort.
Visst kan man tycka att Calle inte ska dit alls efteråt men han fick sitt rättmätiga gula för det med.
Jag trodde faktiskt Nordin hade "vuxit ifrån" såna där grejer numera.
I övrigt var det ju ett genidrag att ha Calisir på mitten i en defensiv roll, att ha två offensiva ytterbackar i Billy och Emil och mer ett 4-4-2 igen. Giorgi får vi gärna köpa loss nu om summan är den rätta.
Viktigt att hålla nollan igen med, det var rejält länge sen.
Dock kvarstår en massa frågor i.o.m. att utvisningen gav en helt annan match. Nu vann Sirius på Grimsta och fick väl en boost av det så det gäller att vi kan plocka den däruppe om en vecka med.