2018-07-15, 10:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ja, måndagar brukar väl vara bästa dagen, vilket är lite konstigt egentligen, tycker ju att helgmatcher borde vara bäst.

Hur kommer det sig att matchen börjar först 20.00 i afton?

Precis, det sker iofs redan.

Anledningen stavas den där, i jämförelse med allsvenskan, meningslösa turneringen i Ryssland.
Man ville (fick?) inte konkurrera med bronsmatchen och då var det 18 eller 20 som gällde. Till 18 hade ju ingen hunnit om man skulle se bronsmatchen varvid 20 var bättre.

Måndagar är gjutet som bästa dagen av flera anledningar. Orsaker har redan skrivits i tråden, sponsorer, konkurrens av andra evenemang i staden samt att det är lättare att ta en måndagkväll "ledigt" från familjebestyren än att offra än hel lördag/söndag eftermiddag på en match.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Göteborg drar lite publik till stadens storlek och om man ser til hur det är i Stockholm och Malmö. Jag tror att lördagar kan på sikt bli en bra dag då faktiskt folk utanför Göteborg skulle ha en större möjlighet att ta sig till och från Göteborg.
Men man kanske bara vill vara Göteborgarnas lag?

Förlust i kväll så tror jag att paniken kommer att komma. Och frågan hur den hanteras och vad konsekvensenen kan bli.

Det har ju varit en hel del helgmatcher genom åren och det är helt enkelt bevisat att det är måndagar som är vår bästa dag, oavsett vad man försöker med. Iom att man vet det sedan längre så bör man således försöka få hemmamatcherna till just måndagar.

Bara göteborgarnas lag? Tja, trots att vi inte är så bra längre är vi ju ständigt i topp som det mest populära laget i riket.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Fint Nordin. Hoppas du frivilligt avstår en månadslön efter det här. Det var inget vasst hemmalag vi mötte idag så det känns aningen onödigt att frivilligt dra ner byxorna och böja sig framåt.

Ja, man får ju erkänna att hade han bara hållit sig på mattan och inte skallat Calle där så hade det antagligen blivit torsk för vår del, som bäst oavgjort.
Visst kan man tycka att Calle inte ska dit alls efteråt men han fick sitt rättmätiga gula för det med.
Jag trodde faktiskt Nordin hade "vuxit ifrån" såna där grejer numera.

I övrigt var det ju ett genidrag att ha Calisir på mitten i en defensiv roll, att ha två offensiva ytterbackar i Billy och Emil och mer ett 4-4-2 igen. Giorgi får vi gärna köpa loss nu om summan är den rätta.
Viktigt att hålla nollan igen med, det var rejält länge sen.

Dock kvarstår en massa frågor i.o.m. att utvisningen gav en helt annan match. Nu vann Sirius på Grimsta och fick väl en boost av det så det gäller att vi kan plocka den däruppe om en vecka med.
2018-07-15, 10:58
Medlem
Shuyins avatar
Lördag klockan 20 är ju. Perfekt. Avundsjuk på den avsparkstiden, kommer väl dröja många år till det blir så igen. 2026 typ.

Måndagar kan också vara lite småtrevligt, men hellre lördagskvällar än den värdelösa 1730 tiden på söndagar som annars är standard.

Nu talar jag i ensak, förstår att sponsorer och barnfamiljer kan ha andra åsikter.
2018-07-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Göteborg drar lite publik till stadens storlek och om man ser til hur det är i Stockholm och Malmö. Jag tror att lördagar kan på sikt bli en bra dag då faktiskt folk utanför Göteborg skulle ha en större möjlighet att ta sig till och från Göteborg.
Men man kanske bara vill vara Göteborgarnas lag?

Om inte folk från typ kransen(pendlingsavstånd) kan ta sig in till GBG(om dom inte redan jobbar/studerar i GBG, vilket ändå rätt många utanför staden gör) för att kolla på matchen på en Måndag så kommer dom inte göra det på Lördag heller, framförallt inte då många har familjeobligationer på helgerna, tid med barn, frun, eller flickvän etc, resa bort till sommarstället med mera. En del av problemet är attityd, förväntningar och kravbild.

Det är soffpotatis syndromet som är det huvudsakliga problemet, varför folk väljer soffan framför att faktiskt se matcherna live varierar väl, det kan ju vara som för dig, att ni fortfarande är fast i 90-talet, det är 20-30 år sedan, det enda som är intressant och relevant med det är när man pratar om historiska meriter, det har ingen bäring på nutid, move on.

Malmö har väl en fördel i att föreningen är det enda reella alternativet för många fotbollsintresserade i och runtomkring staden, närmaste laget är väl Trelleborg, men hur många av de boende i regionen håller på dom, det är väl en och annan själ, men enligt mig är ju den närmaste riktiga konkurrentent Helsingborg, som i princip är deras Ellos. Vi har trots allt några riktiga lokalkonkurrenter i staden, sedan är det inte som i Stockholm, men det är ju inte heller som i Malmö.

Med det sagt, jag tycker att vi borde kunna ha ett högre snitt, det finns ca 1 miljon människor inom en 3-mils radie från GBG Central station, 3 mil, det är inte någon lång sträcka, låt säga att 200 000 av dessa har ett reellt fotbollsintresse, dom är potentiella kunder, 50 000 går bort då dom håller på något annat lag, då behöver vi gå på typ 2 matcher var per säsong för att vi skall ha lapp på luckan.

För mig personligen är nog Lördagar den enskilt sämsta dagen i veckan att ha matcherna på, och jag närvarade inte igår, veckodagarna är 100 gånger bättre, och det tror jag de flesta håller med om, även dom som inte bor i närheten av Ullevi, jobbar man inne i staden kan t ex dom som har flexibla arbetstider jobba lite längre på matchdagen(Måndagen), längre måndag+match, men hemma tidigare på typ fredag. Win-win.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-07-15 kl. 11:47.
2018-07-15, 14:52
Medlem
Fyfan vad jag hatar Norling och hans vidriga jävla antifotboll. Vuxenmobbningen av Stefanelli är ett kapitel för sig. Avgå jävla horunge.
2018-07-15, 16:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Då ser tabellen oförtjänt vacker att kolla på. Får nästan be GIF Sundsvall om ursäkt för segern, hur man kan va så pisskassa matchen igenom men ändå få med sig tre poäng är galet.

Men återigen: Vilket jävla mål av Rashidi!
2018-07-15, 16:19
Medlem
Keldons avatar
Så fort man kollar snett på en eventuell europaplats går allt åt helvete. Med Rasmus tillbaka på riktigt kan det kanske gå ändå. Slutar fan aldrig hoppas på honom!
2018-07-15, 16:22
Medlem
snillet_1s avatar
Ska Häcken bli årets besvikelse återigen? Två poäng mer än "krisande" Blåvitt.
2018-07-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Då ser tabellen oförtjänt vacker att kolla på. Får nästan be GIF Sundsvall om ursäkt för segern, hur man kan va så pisskassa matchen igenom men ändå få med sig tre poäng är galet.

När han tryckte in 0-1. Fyfan vad deprimerad man blev.

Det enda som var positivt var att det kom lite publik.
2018-07-15, 16:50
Medlem
Citat:

Kan man se det någonstans? Blev nyfiken

Stryk det. Hitta nu på fotbollskanalen
2018-07-15, 17:34
Medlem
landofmoronss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ska Häcken bli årets besvikelse återigen? Två poäng mer än "krisande" Blåvitt.

Skillnaden är, vilket man definitivt kan utläsa av denna tråd är att blåvitt berör.

Fyfan vilka bitterfittor det finns här på flashback. Var glada för tre poäng. Ingen förväntade sig att blåvitt skulle konkurrera om guldet i år.
2018-07-15, 19:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enlegendikostym
När han tryckte in 0-1. Fyfan vad deprimerad man blev.

Det enda som var positivt var att det kom lite publik.
Förstår din besvikelse. Vi var knappt värda en poäng idag så slutar det med tre. Alltid lika surt att råka ut för men Sundsvall kan trösta sig med att man ser väldigt stabila ut trots allt
2018-07-15, 19:37
Medlem
Citat:
Förstår din besvikelse. Vi var knappt värda en poäng idag så slutar det med tre. Alltid lika surt att råka ut för men Sundsvall kan trösta sig med att man ser väldigt stabila ut trots allt

Alla "experter " tippade raka vägen till Superettan. Så parkerar man över position 10 är jag supernöjd med tanke på hur det ekonomiska läget har sett ut nästa gång är det vi som gör mål på övertid!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in