2018-07-16, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Gnaget får gärna fortsätta ha sin förlust-nolla intakt. Man tar för få trepoängare i nuvarande takt. Fortsätter man med det finns en jävla fin chans för såväl oss som Peking.. Oavsett vad, hur fan kan man ge upp så enkelt?

Efter 14 omgångar så har AIK spelat 6 hemmamatcher (4-2-0) och 8 bortamatcher (4-4-0). Ändå så snittar vi 2,14 poäng per match. Rätt hyfsat kan jag tycka. Vi har ändå mött MFF, Elfsborg, Bajen och Häcken på bortaplan under våren.
Senast redigerad av anbo1987 2018-07-16 kl. 21:22.
2018-07-16, 21:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Gnaget får gärna fortsätta ha sin förlust-nolla intakt. Man tar för få trepoängare i nuvarande takt. Fortsätter man med det finns en jävla fin chans för såväl oss som Peking.. Oavsett vad, hur fan kan man ge upp så enkelt?
Nja som anbo1987 skrev är poängsnittet absolut guldvärdigt. Sen är vi som bekant starka på höstsäsongen, Seb Larsson är på ingång och defensiven sitter. Nu har vi BP & Kalmar hemma så det finns skäl att va optimistisk.

Ska nämnas att det känns skönt å diskutera guldstrid utan Malmös närvaro
2018-07-16, 21:36
Medlem
Bara att hoppas att Peking gör en 2015. Dom är i allra högsta grad med i matchen.
2018-07-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Bara att hoppas att Peking gör en 2015. Dom är i allra högsta grad med i matchen.
Med gnaget i europaspel (bra bredd visserligen jag vet) och bajen på dekis är det inte helt otänkbart.
2018-07-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Med gnaget i europaspel (bra bredd visserligen jag vet) och bajen på dekis är det inte helt otänkbart.
Det samt att dom har gjort riktigt bra värvningar om man ser till Petterson, Fransson, Larsson, Thern t.e.x.

Och då har dom redan en vass trupp.

Wahlqvist är ett tungt tapp dock.
Senast redigerad av znorlax 2018-07-16 kl. 22:22.
2018-07-16, 22:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Hur är bajen på dekis? Kryss i Borås är bra (även om det är lättare nu än på länge) och kommande två omgångar väntar Dalkurd hemma & Trelleborg borta vilket lär va sex poäng.

Bajen kommer antagligen va med i den riktiga striden ett bra tag.
2018-07-16, 22:16
Medlem
bagarn29s avatar
Glöm inte bort Norrköping i er segerdiskussion de är verkligen ett bra lag. Hoppas att MFF fixar tredje platsen så det blir Europaspel.
2018-07-16, 22:31
Medlem
Hirvis avatar
"GP hejar på Häcken".
Det stämmer knappast, ingen hejar på häcken. Dom berör bara så jävla lite så att varför ens skriva om det går körigt för dom.

Klubbarna som berör är stockholmslagen och MFF / IFK göteborg, främst.
Sen antar jag att lag som Helsingborg/Elfsborg kommer.
2018-07-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nja som anbo1987 skrev är poängsnittet absolut guldvärdigt. Sen är vi som bekant starka på höstsäsongen, Seb Larsson är på ingång och defensiven sitter. Nu har vi BP & Kalmar hemma så det finns skäl att va optimistisk.

Ska nämnas att det känns skönt å diskutera guldstrid utan Malmös närvaro
Mer än halva säsongen återstår, guldet är öppet för många.

Ta bort gnagets hängmatch (vinst mot Sirius) så är de tre topplagen på 27 poäng var.

Apropå Malmö. Hur många poäng från europaplats var de när MP fick gå? 5? Hur långt kontrakt fick Östtyska Money?
2018-07-17, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
"GP hejar på Häcken".
Det stämmer knappast, ingen hejar på häcken. Dom berör bara så jävla lite så att varför ens skriva om det går körigt för dom.

Balkanders sympatier med Häcken har enligt mig tidigare varit genomskinlig, det är en av flera tidningar jag konsumerar dagligen(resterande är mestadels facktidningar), och det är min uppfattning om sakernas tillstånd, nu verkar hans arbetsuppgifter ha förändrats en del, krönikan idag om Häckens matchvar väl faktiskt inte speciellt positiv, men skrevs ju heller inte av Balkander, det roliga med tanke på att GP har varit, eller är rätt så snälla mot Häcken är ju att Sonny Karlsson gick banans på en journalist från GP i år för att han skrev negativt om lagets prestation, mycket komiskt då dom oftast är ganska positiva till föreningen och allt runt omkring klubben.

Edit: Så här i Gothia Cup tider vill jag även passa på att uttrycka min åsikt om Dennis Andersson, gubbfan är antagligen den mest tappade individen i Svensk fotboll, och sedan har vi föreningssossarna som går hans ärrenden.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-07-17 kl. 00:38.
2018-07-17, 07:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Jag kräver inte guld och gröna skogar. Vilken blåvitt som helst som är någurlunda verklighetstrogen förstår det. Däremot så måste vi hela tiden utvecklas och ha SM-guld som mål.
Tycker faktiskt inte truppen är så mycket sämre än förra året, visst atm kanske iom att vi inte värvat när vi tappat 3 startspelare.
Men vad säger, med detta spel, att vi kommer utvecklas till nästa säsong? Som ändå måste anses vara målet? Att vara bättre nästa säsong. Jag tycker inte att Poya spelar så mycket bättre fotboll än vad Jörgen gjorde.

Nej, vi ska inte alltid ha sm-guld som mål.
Man ska ha realistiska målsättningar. Det är icke realistiskt att ha sm-guld som mål inför en sådan här säsong t.ex. Visst kan alla drömma om saker och ting, men som ett vettigt mål? Nej.

Utvecklingen sker ju på dom spelare vi har, sedan hur mycket bättre vi blir inför kommande säsong är ju omöjligt att säga idag, givetvis ska vi utvecklas vidare och det lär vi också göra. Vi har för tusan inte ens spelat en halv serie än.

Jörgen utvecklade ju inget alls, han förvaltade först arvet från Stahre och sedan gick det bara neråt, dessutom hade han en avsevärt bättre trupp än vad Poya har vilket inte får glömmas i en eventuell jämförelse.

Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Man får ju tänka på att även om omsättning/satsning anpassats att de ändå borde ha en bättre utväxling på pengarna, tveksamt skött administrativt under flera år , är ju inte precis så att Sundsvall har mer pengar eller Kalmar.

Helt rätt att klubben inte skötts vettigt under många år, det är det som satt oss i det läge vi nu befinner oss i. Nu har vi börjat rensa och även om det är ett arbete som tar tid är det helt rätt väg att gå, vi har helt enkelt inget annat val.
Beträffande hur mycket pengar man har är det en annan sak, man måste också se på hur mycket minus dessa räknar med att gå. Vi har ju fortsatt problem med att få plusresultat.
Det spelar ju "ingen roll" om jag har hundra spänn mer än dig i plånboken om det jag måste köpa kostar 200 medan det du ska köpa kostar 100 då är vi lika ändå...

Citat:
"GP hejar på Häcken".

GP (Balkander) är ju uppenbarligen anti-blåvitt på alla sätt, han har t.o.m. lämnat matcher vi spelat under spelet för att gå till sin kammare några hundra meter längre bort och skriva sågande krönikor. Allt Häcken rör vid blir till guld dock enligt samme gubbe. Det där är nåt som går igen i GP generellt.
2018-07-17, 08:34
Moderator
vfs avatar
Har Bajen dansat färdigt nu? Var ett tag sedan dom tog tre poäng väl? Lite tråkigt då jag hade föredragit Bajen som etta denna skitsäsong.

Citat:
"GP hejar på Häcken".

GP:s sportredaktion är mycket Häcken-vänliga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in