10. IFK Göteborg 39
11. IF Elfsborg 37
12. Örebro SK 36
13. IK Sirius 35
14. BP 24
15. Trelleborg 23
16. Dalkurd FF 15
Grundkapaciteten är mycket högre för Göteborg, Elfsborg och Örebro tycker jag, men tror nog inte drar ifrån nykomlingarna så mycket tror nog något av lagen som inte är nykomlingar blir inblandat i kval eller nedflyttningsdrama.
Kommer försöka uppdatera efter varje omgång hur den förväntade poängen blir utifrån detta, t.ex. förlorar AIK mot Trelleborg drar jag av 3 poäng från deras förväntade poäng och ger 3 till Trelleborgs förväntade poäng.
Förväntade poäng topp/bottenstrid efter 19 omgångar:
AIK 65 (65)
Malmö FF 61 (61)
IFK Norrköping 59 (59)
Hammarby 57 (57)
Östersunds FK 49 (52)
IFK Göteborg 39 (39)
Örebro SK 39 (36)
IF Elfsborg 37 (37)
IK Sirius 35 (35)
BP 24 (24)
Trelleborg 23 (23)
Dalkurd 15 (15)
Bara att tacka domaren. Det där var fan inte ens frispark. Och Jeppe skulle ha blivit varnad såklart i början och därmed skulle han missat derbyt.
Vi hade flax idag, även fast Dalkurd var ganska dassiga helt ärligt. Hajar verkligen inte varför man tog ut Aero i andra.
Nej, vi vinner helt rättvist.
Lite synd att Peking vände. Nåja, känns ganska oviktigt vad som händer bakom oss utan det enda som spelar roll, utöver vår egen prestation, är att gnaget tappar poäng. Förhoppningsvis känner Norrköping att de har lite häng när de ska möta aik hemma.
Lite synd att Peking vände. Nåja, känns ganska oviktigt vad som händer bakom oss utan det enda som spelar roll, utöver vår egen prestation, är att gnaget tappar poäng. Förhoppningsvis känner Norrköping att de har lite häng när de ska möta aik hemma.
Flax med domaren mest menade jag.
Ja, enda positiva med Pekings vinst. Att man känner att man har ngt att spela för när man möter Solna. Håller man i vinstformen och slår dem hemma är man minst 4 pinnar efter.
Senast redigerad av simonvp 2018-08-27 kl. 21:46.
Helt jävla galet att Peking vänder å vinner på stopptid. Nu lever guldstriden tills vidare för deras del och vi möts ju snart.. Blev fylld av skratt när jag såg slutminuterna men det kan verkligen ställa till det för oss om ett par omgångar.
Är det ens värt å diskutera Dif´s möjlighet till seger mot Bajen?
Det kanske inte är en just denna matchen vi skall vinna just nu, det är en svår bortamatch för alla lag... men fy fan, det finns inget värre sätt att torska på. Vi har nu tappat poäng i matchens sista minut(typ) mot Ellos, Peking, Bajen och Sirius.