2018-07-16, 17:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tror ganska få kvinnor tänder på det, undantaget är väl Eskilstunakvinnan. Men det handlade väl mest om komma över föräldrarnas pengar.
Finns en hel del kvinnor som tänder på massmördare eller mördare generellt. Se bara på Peter Lundin.
Senast redigerad av TaxenSixten 2018-07-16 kl. 17:24.
Citera
2018-07-16, 17:22
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Hon visste det sedan minst 1 år tillbaka

Ja, men jag menar otrogen igen i närtid.
Citera
2018-07-16, 17:25
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Spekulerar lite allmänt.
•Nytt sår? Tämligen ny händelse!
•Stödet - det är väl från när han skadade tummen, vilket också finns dokumenterat från när han besökte läkare.
•Finns det nåt vi inte kan se? Under stödet? Från åratal tillbaka?
•Bilden med eventuell ärrbildning - när uppstod dessa eventuella ärr? Många år sen?

Vad skulle gamla skador ha med mordet på LW att göra tänker du?
Citera
2018-07-16, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Finns en hel del kvinnor som tänder på massmördare.

Just ja, det är helt obegripligt, men antar att om man har föräldrar av samma kaliber så. Har funderat på hur det kommer sig att grovt kriminella, helkroppstatuerade, drogmissbrukare får sina tjejer, det är ju liksom att be om problem.
Citera
2018-07-16, 17:39
Medlem
Citat:
Min gissning är att den tändande gnistan var resan med Beholder X som hon varit för ”intim” med på ”Läcköeventet”. (Någon som vet när detta var?)
Möjligen försökte han övertala henne att åka till USA och hon tackade nej och att hon skulle till Norge. Han kanske frågade om Beholder X skulle med och svaret gjorde honom rasande. Håller med att en försmådd narcissist kan vara mycket farlig. SDs behov av bekräftelse verkar ha gjort att han även inför omgivningen (fortfarande!) förnekar att han blivit lämnad av hustrun. Han klarade nog inte kraschen med verkligheten, att bli lämnad, då rann det över för honom.

Enligt skribenten EGT så ägde Läckö-Kinnekulleeventet rum helgen
kring den 20/4-18.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Angående LW:s fysiska kondition efter olyckan under vintern:
Geocachelogg 2018-04-20
Ska för första gången vara med på Läckö-Kinnekulle event och får en synnerligen fin helg i Västergötland med kvalitetscaching bland grottor, klätterträd, strömmande vatten, krypningar och vitsippor i mycket gott sällskap, strålande sol och säsongspremiär för bara ben. Och benen, de bär! Efter en slalomkrasch med brutna ben och kryckor som resultat har det varit en kamp i vinter för att ens kunna gå. Denna helg, tre månader efter olyckan, kunde jag för första gången klättra igen. Vilken lycka! Och även springa lite i skogen för en FTF
Citera
2018-07-16, 17:43
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Enligt skribenten EGT så ägde Läckö-Kinnekulleeventet rum helgen
kring den 20/4-18.

Var det då någon fått för sig att hon hånglade öppet med Beholderx?
Citera
2018-07-16, 17:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad skulle gamla skador ha med mordet på LW att göra tänker du?

Om jag ger ett tydligt svar så kommer jag förmodligen att bli avstängd igen, och det vill jag inte.

Därför får jag passa - och bara konstatera att gamla synder kastar långa skuggor.
Citera
2018-07-16, 18:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Om jag ger ett tydligt svar så kommer jag förmodligen att bli avstängd igen, och det vill jag inte.

Därför får jag passa - och bara konstatera att gamla synder kastar långa skuggor.

Det ser ju ut som att han klättrar med linor. Stödbandaget i sig är nog elastiskt och snörper åt vävnaden och huden något.

https://www.google.se/search?q=st%C3%B6dbandage+tumme&source=lnms&tbm=is ch&sa=X&ved=0ahUKEwiwzYTT6aPcAhVHDJoKHeGUDGgQ_AUIC igB&biw=1536&bih=779#imgrc=LyaQpkH1-vkFjM:

Sen kanske de har klättrat med linorna och huden blivit irriterad och torr? Eller har de talk/harts på handflatorna för bättre grepp som gymnasterna?
Citera
2018-07-16, 18:14
Medlem
Citat:
Hon visste det sedan minst 1 år tillbaka

Ja, och jag tror att både LW och HD, som kände varandra sedan länge också fann viss stöd hos varandra speciellt sedan LW inte längre var intresserad av SD.

Med tanke på de massiva SMS trakasserierna från SD till LW hösten 2016 tolkar jag som att det var SD som inte kunde släppa taget om LW. LW som sparat alla dessa SMS gjorde också en polisanmälan (men drog tillbaka den) pga rädsla för att allt skulle förvärras. Tyvärr fortsatte det ändå. Incidenten i bilen polisanmäldes av LW vilken hon denna gång fullföljde. Utredningen lades senare ner under hösten 2017.

I samband med den anmälan bröts kontakten via sociala medier mm.

Under senhösten skall, enligt SD, HD utfärdat kontaktförbud mellan SD/LW som villkor för att lappa ihop äktenskapet.

LW hade ökat sitt egna privata liv och geocaching utanför den närmsta kretsen och skulle vid samma tidpunkt som USA-resan åka på ett event i Norge med andra vänner. Särskilt en manlig vän som såg fram emot att dela tältet med henne.

Vid tidpunkten för USA-resan hade redan skilsmässohandlingarna inskickats och HD köpt eget hus. Inget tyder på en förestående återförening, snarast tvärtom.

Jag tror det snarast var eventet i Norge än USA som ledde till LWs död. Samt att ev återförening SD/HD kanske inte längre var aktuell.

SD skulle ev bli lämnad ensam. Han var säkert både frustrerad och fylld av hat över sin situation kryddad av svartsjuka därtill och allt berodde givetvis på LW. Sin egen medverkan till händelseutvecklingen existerar inte. Han var ett Offer.

Det är min tolkning av händelsen. SD är i mina ögon GM. Han hade möjligheten, motiven, svartsjukan och hatet som är nödvändigt för att mörda.

Kommer ny information får jag givetvis omvärdera min nuvarande tolkning.

Bristen på information är påtaglig, men kommer att öka med tiden. Nu borde ärendet komma under NFCs lupp.

Anslagen kommer också att utökas till NFC, men det hjälper dock inte på kort sikt då bristen på fullfjädrade forensiker utgör främsta problemet.
Citera
2018-07-16, 18:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det ser ju ut som att han klättrar med linor. Stödbandaget i sig är nog elastiskt och snörper åt vävnaden och huden något.

https://www.google.se/search?q=st%C3%B6dbandage+tumme&source=lnms&tbm=is ch&sa=X&ved=0ahUKEwiwzYTT6aPcAhVHDJoKHeGUDGgQ_AUIC igB&biw=1536&bih=779#imgrc=LyaQpkH1-vkFjM:

Sen kanske de har klättrat med linorna och huden blivit irriterad och torr? Eller har de talk/harts på handflatorna för bättre grepp som gymnasterna?

Säkert är det så att både händer och resten av kroppen är utsatta för både ett och annat under geocaching.

Är man dessutom uppumpad och i stridens hetta att bli FTF så är man säkert extra våghalsig och risktagande.

Detta utesluter ju inte att man har skador sen tidigare.
Citera
2018-07-16, 18:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Är otroligt nyfiken på vad SD har uppgett för familj/vänner/bekanta om vad han hade för sig natten då LW blev mördad..
Låg han hemma och sov?
Ute på en kvällspromenad/geocaching?
Hemma och läste en bok?
För ett alibi har han INTE
Jobbigt om han sagt till polisen att han inte varit ute i området aktuella tiden och sedan har ett vittne sett honom.
Citera
2018-07-16, 18:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Nog för att det är varmt och jag är extra trög, men varför diskuteras SD:s tidigare tumskada? Kan någon vänlig själ upplysa mig om hur det på något sätt kan vara relevant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in