Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
Hon visste det sedan minst 1 år tillbaka
Ja, och jag tror att både LW och HD, som kände varandra sedan länge också fann viss stöd hos varandra speciellt sedan LW inte längre var intresserad av SD.
Med tanke på de massiva SMS trakasserierna från SD till LW hösten 2016 tolkar jag som att det var SD som inte kunde släppa taget om LW. LW som sparat alla dessa SMS gjorde också en polisanmälan (men drog tillbaka den) pga rädsla för att allt skulle förvärras. Tyvärr fortsatte det ändå. Incidenten i bilen polisanmäldes av LW vilken hon denna gång fullföljde. Utredningen lades senare ner under hösten 2017.
I samband med den anmälan bröts kontakten via sociala medier mm.
Under senhösten skall, enligt SD, HD utfärdat kontaktförbud mellan SD/LW som villkor för att lappa ihop äktenskapet.
LW hade ökat sitt egna privata liv och geocaching utanför den närmsta kretsen och skulle vid samma tidpunkt som USA-resan åka på ett event i Norge med andra vänner. Särskilt en manlig vän som såg fram emot att dela tältet med henne.
Vid tidpunkten för USA-resan hade redan skilsmässohandlingarna inskickats och HD köpt eget hus. Inget tyder på en förestående återförening, snarast tvärtom.
Jag tror det snarast var eventet i Norge än USA som ledde till LWs död. Samt att ev återförening SD/HD kanske inte längre var aktuell.
SD skulle ev bli lämnad ensam. Han var säkert både frustrerad och fylld av hat över sin situation kryddad av svartsjuka därtill och allt berodde givetvis på LW. Sin egen medverkan till händelseutvecklingen existerar inte. Han var ett Offer.
Det är min tolkning av händelsen. SD är i mina ögon GM. Han hade möjligheten, motiven, svartsjukan och hatet som är nödvändigt för att mörda.
Kommer ny information får jag givetvis omvärdera min nuvarande tolkning.
Bristen på information är påtaglig, men kommer att öka med tiden. Nu borde ärendet komma under NFCs lupp.
Anslagen kommer också att utökas till NFC, men det hjälper dock inte på kort sikt då bristen på fullfjädrade forensiker utgör främsta problemet.